8.8 ajon peruuntuessa kuumuuden vuoksi, yritetään paremmalla onnella sunnuntaina 15.8.
Tällä kertaa kylläkin saattaa sataa. Tavataan kuitenkin Bembölessä kello reilusti ennen yhtätoista ja katsotaan miltä taivas tällä kertaa näyttää.
Päätetään sitten mitä tehdään.
.
KIMPPAKIVA SUNNUNTAINA 8.8.2010 Kello 11
Reitti, loppu puuttuu.. (meni hermo tehdessä)
http://maps.google.fi/maps....451&z=9
Ajamme mutkien kautta Inkoon satamaan terassilounaalle.
Lounas seisovasta pöydästä tai listalta valinnan mukaan. Jos ruoka ei maita, samassa myös kahvila. Lounaan päälle voi shoppailla tyylikkäässä rakennuksen pikkuostarissa tai katsella veneitä rannassa.
Inkoosta jatkamme Fagervikin kautta Bilnäsiin ruukkiin taidenäyttelyyn.
Ilmainen, erittäin hieno näyttely olisi suotava kaikkien katsoa.
Bilnäsistä jatketaan aina ihanaan Fiskarssiin kahville.
Mustion kautta kotia kohti.
Kokopäiväretki kaikessa rauhassa.
Lähtö Bembölestä kello 11. Tulkaa hyvissä ajoin käteltäviksi!
Muista tankata pyörä ja käydä vessassa ennen lähtöä.
Jos sateen uhkaa, retki siirretään myöhempään ajankohtaan.
Seuratkaa foorumia!
Tervetuloa kaikki.
Terveisin
Veturi Jolanda (Tuire)
Kertaus on opintojen äiti.
ONNISTUNUT RYHMÄAJO EDELLYTTÄÄ MUUTAMAN ASIAN MUISTAMISTA JA NOUDATTAMISTA
Letkassa ajetaan parijonossa lomittain.
Veturi ajaa edessä kaistan vasenta laitaa, seuraava sisäkaistaa hieman taaempana jne. Näin jarrutusmatkaa jää kullekin riittävästi.
Oma paikka jonossa säilytetään seuraavaan stoppiin asti.
Maantieltä kapealle tielle käännyttäessä siirrytään ajamaan peräkkäin.
Risteyksistä lähdetään pareittain yhtäaikaa kuin auton renkaat.
Näin saadaan nopeutettua risteyksen ylitystä.
Käännyttäessä, varmista että takana tulija näkee minne letka on kääntynyt. Takanatulijan vilkku on hyvä merkki siitä, että voit jatkaa matkaa.
Älä jätä liian pitkää matkaa edellä ajavaan.
Letkassa pyörien tulisi säilyttää samanpituiset välit. 'Auton mentävät' aukot tulee vetää kiinni.
Jos tunnet olevasi vielä epävarma kuljettaja on Kimppakiva-ajossa paikkasi letkan alkupäässä. Vaikka veturi noudattaa nopeusrajoituksia, loppupäässä letkaa ajonopeus kasvaa jojo liikkeen vuoksi usein selvästi alkupään vauhtia kovemmaksi.
Veturin seuraa tienpintaa ja näyttää takanatulijoille mahdolliset vaaratekijät; kuopat, hiekat ym. Kukin jatkaa merkinantoa takanatulijoille.
Ja tärkein kaikista ja vielä kerran kertauksena.
Olet osaltasi vastuussa siitä, että letka pysyy koossa ja kaikille jää reissusta hyvä mieli. Huolehdi, että takanasi ajava ei katoa taustapeilistä! Hiljennä, ja tarvittaessa vaikka pysähdy odottamaan. Et jää porukasta sillä muut kuljettajat noudattavat samaa sääntöä.
Jos letka katkeaa liikennevaloissa tai risteyksessä, jää alkupää odottamaan loppupäätä tienlaitaan.
Jos aiot oikaista kotiin paluumatkalla, kerro muille selkeästi asiasta.
Poistumisesi saattaa muuten aiheuttaa hämminkiä.
Letka-ajo on yllättävän mukavaa, kun se tehdään ohjeita noudattaen.
Tällä kertaa kylläkin saattaa sataa. Tavataan kuitenkin Bembölessä kello reilusti ennen yhtätoista ja katsotaan miltä taivas tällä kertaa näyttää.
Päätetään sitten mitä tehdään.
.
KIMPPAKIVA SUNNUNTAINA 8.8.2010 Kello 11
Reitti, loppu puuttuu.. (meni hermo tehdessä)
http://maps.google.fi/maps....451&z=9
Ajamme mutkien kautta Inkoon satamaan terassilounaalle.
Lounas seisovasta pöydästä tai listalta valinnan mukaan. Jos ruoka ei maita, samassa myös kahvila. Lounaan päälle voi shoppailla tyylikkäässä rakennuksen pikkuostarissa tai katsella veneitä rannassa.
Inkoosta jatkamme Fagervikin kautta Bilnäsiin ruukkiin taidenäyttelyyn.
Ilmainen, erittäin hieno näyttely olisi suotava kaikkien katsoa.
Bilnäsistä jatketaan aina ihanaan Fiskarssiin kahville.
Mustion kautta kotia kohti.
Kokopäiväretki kaikessa rauhassa.
Lähtö Bembölestä kello 11. Tulkaa hyvissä ajoin käteltäviksi!
Muista tankata pyörä ja käydä vessassa ennen lähtöä.
Jos sateen uhkaa, retki siirretään myöhempään ajankohtaan.
Seuratkaa foorumia!
Tervetuloa kaikki.
Terveisin
Veturi Jolanda (Tuire)
Kertaus on opintojen äiti.
ONNISTUNUT RYHMÄAJO EDELLYTTÄÄ MUUTAMAN ASIAN MUISTAMISTA JA NOUDATTAMISTA
Letkassa ajetaan parijonossa lomittain.
Veturi ajaa edessä kaistan vasenta laitaa, seuraava sisäkaistaa hieman taaempana jne. Näin jarrutusmatkaa jää kullekin riittävästi.
Oma paikka jonossa säilytetään seuraavaan stoppiin asti.
Maantieltä kapealle tielle käännyttäessä siirrytään ajamaan peräkkäin.
Risteyksistä lähdetään pareittain yhtäaikaa kuin auton renkaat.
Näin saadaan nopeutettua risteyksen ylitystä.
Käännyttäessä, varmista että takana tulija näkee minne letka on kääntynyt. Takanatulijan vilkku on hyvä merkki siitä, että voit jatkaa matkaa.
Älä jätä liian pitkää matkaa edellä ajavaan.
Letkassa pyörien tulisi säilyttää samanpituiset välit. 'Auton mentävät' aukot tulee vetää kiinni.
Jos tunnet olevasi vielä epävarma kuljettaja on Kimppakiva-ajossa paikkasi letkan alkupäässä. Vaikka veturi noudattaa nopeusrajoituksia, loppupäässä letkaa ajonopeus kasvaa jojo liikkeen vuoksi usein selvästi alkupään vauhtia kovemmaksi.
Veturin seuraa tienpintaa ja näyttää takanatulijoille mahdolliset vaaratekijät; kuopat, hiekat ym. Kukin jatkaa merkinantoa takanatulijoille.
Ja tärkein kaikista ja vielä kerran kertauksena.
Olet osaltasi vastuussa siitä, että letka pysyy koossa ja kaikille jää reissusta hyvä mieli. Huolehdi, että takanasi ajava ei katoa taustapeilistä! Hiljennä, ja tarvittaessa vaikka pysähdy odottamaan. Et jää porukasta sillä muut kuljettajat noudattavat samaa sääntöä.
Jos letka katkeaa liikennevaloissa tai risteyksessä, jää alkupää odottamaan loppupäätä tienlaitaan.
Jos aiot oikaista kotiin paluumatkalla, kerro muille selkeästi asiasta.
Poistumisesi saattaa muuten aiheuttaa hämminkiä.
Letka-ajo on yllättävän mukavaa, kun se tehdään ohjeita noudattaen.