Kimppakiva Bembölestä 8.8. klo 11

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jolanda
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jolanda

New member
8.8 ajon peruuntuessa kuumuuden vuoksi, yritetään paremmalla onnella sunnuntaina 15.8.
Tällä kertaa kylläkin saattaa sataa. Tavataan kuitenkin Bembölessä kello  reilusti ennen yhtätoista ja katsotaan miltä taivas tällä kertaa näyttää.
Päätetään sitten mitä tehdään.
.


KIMPPAKIVA SUNNUNTAINA 8.8.2010 Kello 11
Reitti, loppu puuttuu.. (meni hermo tehdessä)
http://maps.google.fi/maps....451&z=9
Ajamme mutkien kautta Inkoon satamaan terassilounaalle.
Lounas seisovasta pöydästä tai listalta valinnan mukaan. Jos ruoka ei maita, samassa myös kahvila. Lounaan päälle voi shoppailla tyylikkäässä rakennuksen pikkuostarissa tai katsella veneitä rannassa.
Inkoosta jatkamme Fagervikin kautta Bilnäsiin ruukkiin taidenäyttelyyn.
Ilmainen, erittäin hieno näyttely olisi suotava kaikkien katsoa.

Bilnäsistä jatketaan aina ihanaan Fiskarssiin kahville.
Mustion kautta kotia kohti.
Kokopäiväretki kaikessa rauhassa.

Lähtö Bembölestä kello 11. Tulkaa hyvissä ajoin käteltäviksi!
Muista tankata pyörä ja käydä vessassa ennen lähtöä.
Jos sateen uhkaa, retki siirretään myöhempään ajankohtaan.
Seuratkaa foorumia!

Tervetuloa kaikki.
Terveisin
Veturi Jolanda  (Tuire)

Kertaus on opintojen äiti.
ONNISTUNUT RYHMÄAJO EDELLYTTÄÄ MUUTAMAN ASIAN MUISTAMISTA JA NOUDATTAMISTA
Letkassa ajetaan parijonossa lomittain.
Veturi ajaa edessä kaistan vasenta laitaa, seuraava sisäkaistaa hieman taaempana jne. Näin jarrutusmatkaa jää kullekin riittävästi.
Oma paikka jonossa säilytetään seuraavaan stoppiin asti.
Maantieltä kapealle tielle käännyttäessä siirrytään ajamaan peräkkäin.
Risteyksistä lähdetään pareittain yhtäaikaa kuin auton renkaat.
Näin saadaan nopeutettua risteyksen ylitystä.
Käännyttäessä, varmista että takana tulija näkee minne letka on kääntynyt. Takanatulijan vilkku on hyvä merkki siitä, että voit jatkaa matkaa.
Älä jätä liian pitkää matkaa edellä ajavaan.
Letkassa pyörien tulisi säilyttää samanpituiset välit. 'Auton mentävät' aukot tulee vetää kiinni.
Jos tunnet olevasi vielä epävarma kuljettaja on Kimppakiva-ajossa paikkasi letkan alkupäässä. Vaikka veturi noudattaa nopeusrajoituksia, loppupäässä letkaa ajonopeus kasvaa jojo liikkeen vuoksi usein selvästi alkupään vauhtia kovemmaksi.
Veturin seuraa tienpintaa ja näyttää takanatulijoille mahdolliset vaaratekijät; kuopat, hiekat ym. Kukin jatkaa merkinantoa takanatulijoille.
Ja tärkein kaikista ja vielä kerran kertauksena.
Olet osaltasi vastuussa siitä, että letka pysyy koossa ja kaikille jää reissusta hyvä mieli. Huolehdi, että takanasi ajava ei katoa taustapeilistä! Hiljennä, ja tarvittaessa vaikka pysähdy odottamaan. Et jää porukasta sillä muut kuljettajat noudattavat samaa sääntöä.
Jos letka katkeaa liikennevaloissa tai risteyksessä, jää alkupää odottamaan loppupäätä tienlaitaan.
Jos aiot oikaista kotiin paluumatkalla, kerro muille selkeästi asiasta.
Poistumisesi saattaa muuten aiheuttaa hämminkiä.
Letka-ajo on yllättävän mukavaa, kun se tehdään ohjeita noudattaen.
 
Jaahas, tuohan näyttää kivalta reitiltä, pitäisiköhän vihdoinkin tulla menettämään .org-neitsyys.  
smile_org.gif


EDIT: mitäs tuossa lähtöpaikassa bembölessä on, joku huoltsika vai?
 
Jaahas, tuohan näyttää kivalta reitiltä, pitäisiköhän vihdoinkin tulla menettämään .org-neitsyys.  
smile_org.gif


EDIT: mitäs tuossa lähtöpaikassa bembölessä on, joku huoltsika vai?
Bembölen kahvitupa.

Älä jätä pyörää heti risteyksen jälkeiselle pienelle parkkipaikalle (tien oikealla puolella, vasemmalla puolella huoltoasema) vaan jatka 20-30m eteenpäin rinteeseen ja käänny oikealle hiekkatielle, pääset yläpihalle jossa parempi parkkipaikka.

Streetview on niin hyvä...
LINKKI.
Oikealla alaparkki, rinteessä näkyvän valkoisen talon etupuolelta mnee hiekkatie yläpihalle.
 
Varmaan turha enää tässä vaiheessa ehdotella reittiin poikkeamia, mutta mainitsenpa kuitenkin, että tuo aika tylsä osuus Salontietä (186) ja VT25:ttä, olisi mahdollista korvata mukavalla - osan matkaa oikein mukavan mutkaisella - reitillä. Siis Fiskarsista Sammattiin, sieltä Lohjalle ja hiljattain asvaltoitua Bäcksintietä Lappersiin tielle 1130.
Tähän tapaan

Lienee tuttu reitti monellekin. Varsin usein siellä pitää nostaa lapasta.  
smile_org.gif
 
Varmaan turha enää tässä vaiheessa ehdotella reittiin poikkeamia, mutta mainitsenpa kuitenkin..

Kiitos ehdotuksesta.
Ehdottamasi reitti on yksi lemppareistani (ex-mökkireittini) ja olen ajattanut sen jo useamman kerran Lohjalle asti. Loppupätkää ei ole tullut ajettua, ehkä sen vuoksi, että se haraa tavallaan vastakarvaan.
Kimppakivat ovat noin 150-170km pituisia ja se rajoittaa reittivalintaa.
Olen myös huomannut, että loppupäähän reittiä ei kannata laittaa kovin mutkaista osuutta. Niinkuin tiedetään, Kimppakivareissuilla päivä tuppaa seurustellessa venymään, loppumatkasta ollaan jo aika uuvahtaneita, varsinkin kuumalla. Siksi kotiinpaluu on valittu niinkuin on valittu,
kaunista, mutta ei liian kiemuraista. Turvallista ajaa väsyneenäkin.
 
^ 22.8. kiemurrellaan sitten loppuun saakka myös Kimppakivassa. Ja työnnetään niitä mopottimia, joka sisäkurvista ulos jos ei jaksa pitää pyörää tikkarinopeudella tai sen alle tiellä.
biggrin.gif
 
Tänne ei pääse kun Honda miittingistä vasta palaillaan. Mutta yritetään tonne 22.8 lähdölle. Mukavia mutka-ajoja kaikille muille.
 
harmi että ei pääse 8.8 mutta seuraavaan pääsen.t sinivalkoinen.ps Tuirelle terkkuja
 
Voishan tuota tulla ajaa.
062802moto_prv.gif
Uudelle eturenkaalle pitää tehdä sisäänajo, niin tulee sekin hoidettua samalla. Ja sääennuste näyttäis olevan sellanen, että ei ainakaan kylmä pitäis tulla kellekkään.
smile_org.gif


Joko reittiin on tullu lopetus?
 
Enpä olisi koskaan kuvitellut että Kimppakivaan voisi joskus vaikuttaa liian lämmin ilma!
Mutta näin saattaa käydä tulevana sunnuntaina.

Heinäkuun alussa ajelimme yli kolmenkympin helteessa ja silloin päätin että yli +25 asteessa ei kannata Kimppakivaa ajella.
Kuumuus veroittaa voimia ja vie lystin koko jutusta.

Katsotaan vielä mihin lämpötila asettuu.
Seuratkaa foorumia, jos vaikka joudutaan siirtämään ajoa viikolla.
 
Enpä olisi koskaan kuvitellut että Kimppakivaan voisi joskus vaikuttaa liian lämmin ilma!
Mutta näin saattaa käydä tulevana sunnuntaina.

Heinäkuun alussa ajelimme yli kolmenkympin helteessa ja silloin päätin että yli +25 asteessa ei kannata Kimppakivaa ajella.
Kuumuus veroittaa voimia ja vie lystin koko jutusta.

Katsotaan vielä mihin lämpötila asettuu.
Seuratkaa foorumia, jos vaikka joudutaan siirtämään ajoa viikolla.
Eiks kuumuus häviä lisäämällä nopeutta?
 
AJO PERUTAAN.
Sunnuntain Kimppakiva ei ajeta liian kuumuuden vuoksi.

Ei voida puhua enää ajonautinnosta jos lämpötila hipoo +32 astetta niinkuin ennusteet näyttivät.
Olisiko ensimmäinen kerta kun ajotapahtuma perutaan liian lämpimän ja aurinkoisen ilman vuoksi?

Yritetään paremmalla onnella ensi sunnuntaina.
Seurataan tilannetta.
Harmi, harmi.
 
Heh.. Tulee taas mieleen kesä 2006 ja Route 66. Reilu pari viikkoa yli 40 asteen helteessä joka ainoa päivä, pahimmillaan lämpö oli yli 50 astetta. Vegasissa naapurihotellin mittari näytti 42 astetta - kello oli 2 yöllä.

Mut joo, Keski-Suomeen lähdössä ja kevyempää ajoasua päälleni pueskelen. Sopivat varusteet, niin kotimaan 32 astetta ei aiheuta minkäänmoista ahdistusta. Se kyllä ihmetyttää, että näillä keleillä näkee goretexeihinkin pukeutuneita. En pystyisi, lämpöhalvaushan niissä tulisi.

Lämpimille keleille sopivat kamppeet ei muuten maksa paljoa. MP-Asun kalvoton ja ilman läpi päästävä takki (Jim?) aikoinaan alennusmyynnistä 100 €, Lindstrands Lizard housut tais olla 160,- ja nilkkurimalliset ajokengät 80,- luokkaa.
Tämän kesän ostos oli Hanxin nahkahanskat, joista ilma pääsee läpi, sillä sormien sivut ovat tuulettuvat. Sanoisinpa, että aivan mahtavan hyvät, eikä edes ihmeitä maksaneet.
Näillä mennään, alla vaan bokserit ja T-paita.
Olo on kuin olisi farkut jalassa ja farkkutakki päällä. Silti kaikki tarpeelliset suojat löytyy.
 
eeeeei ymmärrä. Ei +32 ole liikaa jos ajetaan.. (ei siis jumpata ajovarusteissa tai oteta juoksukisoja).
Kai se joillekkin sitten on. Vasta opittiin että voit kuolla alle 7 minuutissa jos on +110c ja sopivasti kosteutta
 
Jos ajetaan koko ajan >50km/h eikä pysähdellä (eli ei kaupunkiajoa), se menettelee. Mitä pidempään ja lujempaa sen parempi.
Ajoin yhtenä päivänä toissa viikolla työmatkan (yhteensä n 750km), jolloin lämpötila oli aamun +23°C:sta iltapäivän +33°C:een. Nahkapuku oli päällä (alla ohut poolopaita ja kalsarit) eikä ajaessa ollut kuuma, mutta joka pysähdyksellä olisi pitänyt riisua koko nahkapuku, jotta olisi ollut sopivaa, mutta takin riisuminenkin helpotti huomattavasti. Eipä ole nahkapuku ollut vielä koskaan yhtä märkä kuin illalla kotiin tullessa. Eikä päivän aikana satanut pisaraakaan.  
biggrin.gif
 
Jos kelit eivät mene ojasta allikkoon, eli sada, niin sitten ajetaan tulevana sunnuntaina.
Sama reitti ja aikataulu.
 
Back
Ylös