Kiwasakin kalahdus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MadMan
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hyvällä säkällä ja muutamalla uhratulla illalla toi ois mahdollista saada läjään ens keskiviikon motoparkkia varten
smile_org.gif
Noin puhuu todellinen optimisti
tounge.gif
 
bowdown.gif


Way to go! Jotenkin tuosta (vimmaisesta) yrityksestä tulee mieleen unenomaisia muistoja vastaavasta... jostain parin vuosikymmenen takaa (tosin objektina ei sillon ollut prätkä vaan 70-luvun alun fullsize-moppe 440cid:llä)
biggrin.gif
Ai että kun joku keksis äkkiä aikakoneen.
 
Kevyesti.. jos oikein tosissaan alkaa niputtamaan, niin tollasen kattilan kasaa tunneissa. Jos siis osat on ja niitähän näytti olevan.
smile_org.gif
 
Kevyesti.. jos oikein tosissaan alkaa niputtamaan, niin tollasen kattilan kasaa tunneissa. Jos siis osat on ja niitähän näytti olevan.
smile_org.gif
Joo, ei se niputus mitään, mut osien ja koneistustöiden aikataulu. Venttiilit nyt hioo itsekin, mutta tiivistesarjan ja venttiilinsäätöpalojen aikatauluista homma lähinnä onkin kiinni
smile_org.gif
 
Pytyn ja kannen tiivisteet löyty Viaberilta hyllystä, samoin kuulemma venttiilin säätöpaloja. Jätin pytyn sinne hoonaukseen ja käyn katsomassa, josko jostain löytyis hiomatahnaa, että saan venttiilit tänään hierastua seeteihin sopiviksi.

Illalla vois vielä keretä avaamaan öljypohjan ja tsekkaamaan josko sieltä mitään ylimääräistä roinaa löytyy. Kankien laakereita koitin vemputella, muttei välystä löytynyt.

Huomenna on pytty hoonattu, toivottavasti venttiilit hiottu ja alakerta tsekattu. Sitten ei muuta kun kamoja takasin kiinni koneeseen ja lauantaina kahden aikaan yöllä ajetaan! Ja sit tilitetään tänne vaihteistorikosta
tounge.gif
No ei, pitää vielä putkeen hitsailla adapteri uudelle sliparille (kiitos Mekanik) ja varmaan pitää noisekillerikin tohon väsätä/ostaa.

Mut toistaiseksi näyttää valoisalta
smile_org.gif
 
sanoi:
varmaan pitää noisekillerikin tohon väsätä/ostaa.
Minkä halkaisialla tarviit, mulla on laserin killerit edelleen. Ellen väärin muista niin ne on 52 mm.
 
Ihan nyt tässä aiheen vierestä kun tuli nuo noisekillerit puheeks, minkälainen se pitäisi olla rakenteeltaan jos itse väsää? Omassa 6R:ssä Vance&Hinesin race-kokoputki, eli äänet ovat ihan kohtalaiset. Semmone killeri on varmasti ihan pellistä duunattavissa..?
 
sanoi:
varmaan pitää noisekillerikin tohon väsätä/ostaa.
Minkä halkaisialla tarviit, mulla on laserin killerit edelleen. Ellen väärin muista niin ne on 52 mm.
Toi on ovaalin muotonen toi uus änkkäri...

Jaskax: Killeri on kyllä itse tehtävissä putkesta ja pellistä. En löytäny pikagooglauksella kuin yhden huonon kuvan, mutta käy jossain liikkeessä hypistelemässä ja sovella.
smile_org.gif


Venttiilivälykset on mitattu. Kohta pitäis mennä vaihtamana paloja ja mitata uudestaan sen jälkeen... aika tyyristä. Melkein kaikki palat pitäis vaihtaa ja hintaa 8€/kpl vaihtona...

Ropatessa meni illlalla puoli kolmeen saakka. Nyt pitäisi vielä saada varmuus imuventtiilien pitävyydestä, parissa kohtaa oli aika pahasti korroosiota ja saattaa vaatia koneistusta. Jos koneistukseen menee, niin sitten saa unohtaa keskiviikon ajot, koska manantai ja tiistai menee aamusta iltaan duunimatkalla.
 
No niin... Venttiilit ei hionnan jäljiltä pitänyt ollenkaan, oisko autoille tarkotettu tahna liian karkeaa vai mikä lie syynä. Kiikutin kannen koneistamoon tossa puoli kahden maissa (sen jälkeen kun venttiilinvälykset oli säädetty ja uudet palat käyty hakemassa kaupasta tietysti). Vielä on toivoa keskiviikon ajeluista, sain kannen nimittäin tänään jo takaisinkin. Venttiileitä ei lyhennetty, seetejä vain syvennettiin. Eli ei muuta kun koko välysrumba uudestaan. Hain äsken reippaasti ohuempia paloja Tuusmotorista. Alun nihkeyden jälkeen hommaan suhtauduttiin todella hienosti ja huomenna meen sitten vaihtamaan palat sopivan kokosiin.

Katotaan jos tänään illalla sais venttiilinvälysten lisäksi myös sen öljypohjan auki ja ylimääräset hilut pois sieltä. Sitten vaan vaihtomäntää tilalle ja kone alkaa menemään kasaan päin. Huomenna sitten oikeankokoiset palat taskuun ja lämmittelykäytön pitäisi olla mahdollista jopa ennen sunnuntaita!

Aikataulu on pikkusen kiperä, koska maanantai ja tiistai pitää uhrata kokonaan työlle. Tiistai-iltana taas on lähtö motoparkkiin, joten sunnuntaina pitäis mopon olla viimeistään kuosissa, jos sillä meinaa parkissa ajella. Mut hyvältä näyttää tällä erää. Enää mau ei estä kuin jotkut yllättävät ongelmat, joita ei tietenkään ikinä tule
tounge.gif


Tsemppiä mulle siis!
biggrin.gif
 
Näköjään toi mun uus sylinteri on porattu millin alkuperäistä isommaks. Onneks juuri hankitussa romuläjässä oli neljä sopivan kokoista takomäntääkin, joten kawasakista tulee nyt sitten about 617 kuutioinen. Huimaa.

Alakerta tuntuu olevan kunnossa, mitä nyt silmällä ja sormilla huomaa. Muutama alumiininpalanen oli öljypohjassa, ei muuta. Vanha kansikin on yllättävän vähän vioittunut, uusilla seeteillä ja venttiileillä homman pitäis taas pelittää. Sylinteri tosin oli saanu vähä kipeetä. Tähän asti vehjettä on vaan purettu, mutta huomenna (tai siis tänään) pitäis lähtä menemään kasaan päin. Jee
smile_org.gif


Laitan muutaman kuvan projektin tästä vaiheesta kun joudan. Jos jaksan.
 
No niin... taas on ropattu. Töissä meni kuuteen asti, mutta tuleehan sitä ropausaikaa kun vähän venyttää päivää
tounge.gif


Nyt ois kone läjässä ja öljyt sisällä. Huomenna tarvii laittaa vedet koneeseen, tulpat, ilmanputsari ja tankki kiinni, niin voi koitella käyntiin. Sit pitää vielä käydä väsäämässä adapteri uudelle sliparille ja varmaan jonkinlainen noisekillerikin tosiaan tarvii tehdä. Sit vaan katteet kiinni ja menoks. Sillä edellytyksellä, että toi kone toimii... Kaikki meni kasaan ihan niinkun pitää, ei mitään ongelmia. Aikaa tuhraantu vaan pirusti ku tein kaiken hissuksiin ja putsailin osat tarkasti.

Venttiilinsäätöpalat ei osunu ihan kohdalleen silleen ku piti, isoja rakoja on niin paha mitata ku joutuu käyttämään paksuja liuskoja. Mut rajojen sisällä on kaikki. Pitänee silti vähän seurailla normaalia taajempaan mitä noille alkaa tapahtumaan.

Koko mällin syy saattaa olla yläpäästä katkennut venttiili. Parista venttiilistä nimittäin puuttu yläpää kokonaan, eikä ois kuulemma ensimmäinen kerta ku näin käy. Fiksuinta ois ollu vaihtaa ihan uudet venttiilit koneeseen, mut laitoin koneeseen käytetyt ja "säästin". Saas nähä kuinka kauan pääsee ennen seuraavaa venttiilirikkoa... Männän keskellä ollu reikä oli selkeesti kuitenkin ylhäältä päin tullu isku, joka oli irrottanu palan. Aukon reunat oli vaan sulanu, niin et se näytti siltä kuin pala ois lähteny alhaalta ylöspäin.

Huomenna lisää, jos vaikka nukkuis vähä välillä
smile_org.gif
 
Kova jätkä tosiaan...
smile_org.gif
Tuollaista se on kun tosissaan haluaa jotain tehdä.

ps. mulla on yksi joutilas noisekilleri. Mittaa en nyt millään muista...
 
No niin... taas on ropattu. Töissä meni kuuteen asti, mutta tuleehan sitä ropausaikaa kun vähän venyttää päivää
tounge.gif


Nyt ois kone läjässä ja öljyt sisällä. Huomenna tarvii laittaa vedet koneeseen, tulpat, ilmanputsari ja tankki kiinni, niin voi koitella käyntiin. Sit pitää vielä käydä väsäämässä adapteri uudelle sliparille ja varmaan jonkinlainen noisekillerikin tosiaan tarvii tehdä. Sit vaan katteet kiinni ja menoks. Sillä edellytyksellä, että toi kone toimii... Kaikki meni kasaan ihan niinkun pitää, ei mitään ongelmia. Aikaa tuhraantu vaan pirusti ku tein kaiken hissuksiin ja putsailin osat tarkasti.

Venttiilinsäätöpalat ei osunu ihan kohdalleen silleen ku piti, isoja rakoja on niin paha mitata ku joutuu käyttämään paksuja liuskoja. Mut rajojen sisällä on kaikki. Pitänee silti vähän seurailla normaalia taajempaan mitä noille alkaa tapahtumaan.

Koko mällin syy saattaa olla yläpäästä katkennut venttiili. Parista venttiilistä nimittäin puuttu yläpää kokonaan, eikä ois kuulemma ensimmäinen kerta ku näin käy. Fiksuinta ois ollu vaihtaa ihan uudet venttiilit koneeseen, mut laitoin koneeseen käytetyt ja "säästin". Saas nähä kuinka kauan pääsee ennen seuraavaa venttiilirikkoa... Männän keskellä ollu reikä oli selkeesti kuitenkin ylhäältä päin tullu isku, joka oli irrottanu palan. Aukon reunat oli vaan sulanu, niin et se näytti siltä kuin pala ois lähteny alhaalta ylöspäin.

Huomenna lisää, jos vaikka nukkuis vähä välillä
smile_org.gif
Ihme sissi! Muista nyt vi**u kuitenkin pyörittää kampuran päästä avaimella konetta ihan vaikka monta kierrosta (tulpat irti), ennekun lyöt tulille. Varmuuden vuoks. Oot pannu aika äkkiä kasaan.
 
biggrin.gif


No niin, oikeus on (kerrankin) voittanut. Pakko on miestä onnitella, usko ei näytä horjuvan vaikka miten huonolta näyttäisi.
thumbs-up.gif
 
Back
Ylös