Kokemuksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suige
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

suige

New member
Millaisia fiiliksiä ollut esimerkiksi Hussen 610 SM tai TE pyöristä, Yamaha XT 660 tai Ktm 690 (malli mikä tahansa). Alkanut sellainenkin polttelemaan, kun ajot ovat lähiseutuja ja kaupunkiajoa. Ehkä kerran kesässä ajan yli 200km päähän. Moottoriteitä muutenkin välttelen.

Olisikohan joku tuollainen hyvä valinta?
 
Mitään noista en ole omistanut, kaikkia joskus kokeillut...
Yksi mukisella matka-endurolla papateltu menemään viimeiset +120000km, tyytyväisenä.

Mutta tuskimpa esim. nuo eri 690 mallit on mitenkään huono valinta.

Viikon/~1900km just ajelin 690e:n perässä, meni pienellä bensalla ja pikkuteillä näytti olevan hyvinkin hauskaa, pinnasta riippumatta...  
tounge.gif


Siiten vaan pähkäilemään onko sumo vai enska rengastus se järkevin omaan ajoon, vai molemmat.

Eikä talvella ajaminenkaan ole mitenkään tylsää touhua...  
tounge.gif
 
Mitään noista en ole omistanut, kaikkia joskus kokeillut...

Mutta tuskimpa esim. nuo eri 690 mallit on mitenkään huono valinta.

Viikon/~1900km just ajelin 690e:n perässä, meni pienellä bensalla ja pikkuteillä näytti olevan hyvinkin hauskaa, pinnasta riippumatta...  
tounge.gif


Siiten vaan pähkäilemään onko sumo vai enska rengastus se järkevin omaan ajoon, vai molemmat.

Eikä talvella ajaminenkaan ole mitenkään tylsää touhua...  
tounge.gif
Onko kokemusta tuosta Hussen TE mallista? Kestävyys ja toimivuus kadulla?
 
Mitään noista en ole omistanut, kaikkia joskus kokeillut...

Mutta tuskimpa esim. nuo eri 690 mallit on mitenkään huono valinta.

Viikon/~1900km just ajelin 690e:n perässä, meni pienellä bensalla ja pikkuteillä näytti olevan hyvinkin hauskaa, pinnasta riippumatta...  
tounge.gif


Siiten vaan pähkäilemään onko sumo vai enska rengastus se järkevin omaan ajoon, vai molemmat.

Eikä talvella ajaminenkaan ole mitenkään tylsää touhua...  
tounge.gif
Onko kokemusta tuosta Hussen TE mallista? Kestävyys ja toimivuus kadulla?
Ei ole kokemusta, lyhyttä koeajoa enempää...

Kannattaa varmaan kysellä täältäkin...

Normaali ajoon ei varmaankaan kannata sitä kaikkein lyhyimmällä huoltovälillä olevaa valkata?
 
Husq ei kokemusta mutta XT paljonkin. Itsella 600 ja ajanut 660 viikon paivat. Loistava laite kaupunkiin ja pienille teille. Menee missa vaan ja highwayllakin, kunhan ei yrita pitaa yli 140 matkavauhtia.
 
Toista kesää ajelen kottaraisen smc 690:n kanssa. Vuosimalli on 2008. Matkaa on taittunut pian 10 000 km. Huollot on 5000 km välein eli harvoin joutuu huoltoon viemään, jos lähiseutuja ja kaupunkityömatkaa esim. rällää pääosin. Vastaavaa ajoa olen pääosin tehnyt kuten sinäkin nyt suunnittelet. Tähän harrastukseen supermotot on juuri passeleita ja varsinkin hauskoja. 200 km matka ei ole temppu eikä mikään tuollaisen kanssa. Ainoastaan Hussen 610:ä kävin ennen tuota smc:tä koeajamassa ja molempien koeajojen jälkeen ei todellakaan ollut vaikea päättää kumman ostan. Huom, tämä on vain minun mielipiteeni asiasta.
smile_org.gif
 
Itsellä oli tovin 690 SMC, mutta eipä oikein maistunut...

Sorateillä ja talviajossa oli kyllä ihan hauska pyörä, mutta onpa niihin ajoihin paljon paremminkin soveltuvia mopoja kuin nuo varsinaiset motot. (tällä hetkellä noihin ajoihin alla valkokilpinen TE-husse)
Kesällä katuajossa tuosta SMC:stä ei saanut oikein mitään irti. Tällä perällä on vaan liian suorat mutkapätkät noille motojen tehoille, eikä kaupungissa kiinnosta räppäillä ja ajaa koko ajan täysiä jotta olisi hauskaa. Jätetään se 18-v pojille, joille tuollainen moto onkin huippukampe kaupunkiralliin ja poliisien kanssa leikkimiseen.  
biggrin.gif


Oma kokeilu motojen kanssa johti siis siihen, että parempi pitäytyä ihan rehellisessä enskassa ja katupyörässä... Kilokyykkyä ja enskaa ei saa samaan pakettiin millään. Jos molemmista oikeasti pitää, on myös molemmat oltava.
 
Itsellä oli tovin 690 SMC, mutta eipä oikein maistunut...

Sorateillä ja talviajossa oli kyllä ihan hauska pyörä, mutta onpa niihin ajoihin paljon paremminkin soveltuvia mopoja kuin nuo varsinaiset motot. (tällä hetkellä noihin ajoihin alla valkokilpinen TE-husse)
Kesällä katuajossa tuosta SMC:stä ei saanut oikein mitään irti. Tällä perällä on vaan liian suorat mutkapätkät noille motojen tehoille, eikä kaupungissa kiinnosta räppäillä ja ajaa koko ajan täysiä jotta olisi hauskaa. Jätetään se 18-v pojille, joille tuollainen moto onkin huippukampe kaupunkiralliin ja poliisien kanssa leikkimiseen.  
biggrin.gif


Oma kokeilu motojen kanssa johti siis siihen, että parempi pitäytyä ihan rehellisessä enskassa ja katupyörässä... Kilokyykkyä ja enskaa ei saa samaan pakettiin millään. Jos molemmista oikeasti pitää, on myös molemmat oltava.
Toi olisikin hyvä vaihtoehto, mutta ei ole varaa pitää kahta pyörää. Toisaalta monet "kompromissipyörät" ei ole oikeen maistuneet.
 
Entäs tuollainen KTM 950 supermoto? Olisi vähän ripeämpi ja painavampi peli.
 
Kokemusta vuosi Huskyn SM ja muutama kymmentä kilometriä 690 SMC. Ei kait tuossa Huskyssa mitään muuta sanomista oo ku tuo nokkaketju. Voi olla että pitää vaihtaa, voi olla että ei. Itse jouduin vaihdattamaan 5200km kohdalla. Niin ja sivuseisontatuki on ihan susi. Matka-ajoon ei varmaan mitään noista pyöristä oo mukavuuden osalta suunniteltu. Yli 100km/h vauhtia ei kehtaa tuolla omalla pitää kovin pitkään. Tietenki ohituksissa tulee sitten laulateltua.

SMC tosin... Voi hyvät pyssyt. Siihen yksilöön, mitä itse kävin kokeileen oli nokka ja röörit vaihdettu. Tehoa ~20 heppaa enemmän ku Huskyssa. Sillä pysty paljon mukavammin ajamaan kovempaa, en usko että 120 ajeleminen pidempiä matkoja on mikään ongelma. Välitykset soveltuu siinä paremmin nopeampaan ajoon ku Huskyssa. Ainoa miinus KTM:ssä oli kova alusta. En tiedä oliko säädetty vai mitä, mutta se oli aikamoinen kivireki, pomputti ainakin mulla.

P.S. Jos alle 6500km ajeltu Husky kiinnostaa, pistä viestiä
biggrin.gif
 
XT660X itsellä alla nyt toista kautta. Tuo on maistunut omaan makuun todella hyvin, kortista pääsee eroon vaikka moottoritiellä jos haluaa ja muutama sata kilometriä menee oikein mukavasti tuon satulassa. Hiekkatiet ei pysäytä ja mitä enemmän on routapattia asvaltissa, sitä kivempaa ajaminen on.

Matka-ajossa siedettävä matkanopeus peruspleksillä on n. 110 km/h, vähän isommalla 120-130 menee varsin mukavasti. Siitä yli ei tee mieli ajaa, kun kone alkaa huutaa liikaa. Huiput on varmaan jossain 160 paikkeilla.

Tuo pyörä sopii siis erinomaisesti juuri niille teille joilla itse tykkään eniten ajaa. Mitään pitkän matkan ajoja en ole tuolla edes kokeillut ajaa, mutta eräänä aamuna kun lähdin ihan vain ajelemaan, niin kotiin palattua oli kilometrejä mennyt yli 600. Suomen matkanopeuksissa tuo on ainakin tällaiselle jäykälle äijälle kuin minä paljon mukavampi matkapyörä kuin esim. edellinen kyykympi pyöräni.
 
Kokeilin Husse SM 630 koeajopyörää. Upea pyörä ajaa, arrowin putket toi hienot äänet. Tehoa siinä ei paljoa tuntunut olevan, mutta hauskuuskerroin kohdallaan ainaskin. Pitää miettiä ja koejaa varmaan tollanen Ktm SMC  
062802moto_prv.gif
 
Itse uskallan suositella smc 690:stä. Edelliset katupyörät olleet kyykkyjä ja varsinkin viimeisemmän K51000:n jälkeen yleisen tien rimakauhu pisti myymään pyörän. Pitkäperjantaina oman smc:ni hain ja matkaa on taitettu noin 8000km,hauskuuskerroin on kohdallaan ja lähes joka paikkaan pääsee. Itsellä suurimman riemun toi ajoreviirin laajentuminen,ei ole assun vanki enää vaan joka polku tekisi mieli koluta. Vaimokin tykkää istuksia kyydissä pitkästä aikaa,jousitus on kyllä säädettävissä monipuolisesti ajoalustan/painon mukaan.

Edit:Kilosen jälkeen tehoa ei ole missään,mutta kaikkeen tottuu.
 
Ostin keväällä XT660X:n K1300S:n kumppaniksi. Kovin paljon en ole ehtinyt Jammua vielä käskyttää, mutta on mutkaisilla pikkuteillä tosi hauska vehje. Tänään saan enemmän kokemusta, kun polkaisen sillä n. 500 km sivuteitä pitkin Vantaalta Joensuuhun.
 
Onko tuo 690 Smc paljonkin parempi kuin Husse? Mitkä jutut siinä on parempia vai kaikki
biggrin.gif


Hussen saisi ok hintaan, takuulla vielä. Ktm supermotoja on aika harvassa, sellaista voisi koittaa vielä kanssa.
 
Ei kukaan voi sulle sanoa netissä kumpi on parempi. Jos vertaat VAKIO smc ja hussea, tehoeroa ei taida juuri olla. Oma ajokokemus perustuu viritettyyn laitteeseen, jota ei suoraan voi verrata tohon omaan vakio husseen.

Kokeilemalla tuo selviää, ei sillä mitä ihmiset täällä kirjottaa.
 
Back
Ylös