• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kokemuksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suige
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tässä tarkoitetaan varmaan jotain hiekkatien mutkaa
withstupid.gif


"+voi ajaa kurveihin lujempaa kuin sporttipyörällä"
Juuri tuollaista tai aivan pientä syherömutkatietä tarkoitin. Oli vähän huonosti kirjoitettu, silloin oli vielä ihan fiiliksissä  
sad_orig.gif
Jos on hiekkatiestä kyse niin voi ajaa mutkaan PALJON kovempaa kuin sporttipyörät
wink.gif
 
Tässä tarkoitetaan varmaan jotain hiekkatien mutkaa
withstupid.gif


"+voi ajaa kurveihin lujempaa kuin sporttipyörällä"
Juuri tuollaista tai aivan pientä syherömutkatietä tarkoitin. Oli vähän huonosti kirjoitettu, silloin oli vielä ihan fiiliksissä  
sad_orig.gif
Jos on hiekkatiestä kyse niin voi ajaa mutkaan PALJON kovempaa kuin sporttipyörät  
wink.gif
Ja asfaltilla vain selvästi lujempaa...
biggrin.gif
 
Tässä tarkoitetaan varmaan jotain hiekkatien mutkaa
withstupid.gif


"+voi ajaa kurveihin lujempaa kuin sporttipyörällä"
Juuri tuollaista tai aivan pientä syherömutkatietä tarkoitin. Oli vähän huonosti kirjoitettu, silloin oli vielä ihan fiiliksissä  
sad_orig.gif
Jos on hiekkatiestä kyse niin voi ajaa mutkaan PALJON kovempaa kuin sporttipyörät  
wink.gif
Ja asfaltilla vain selvästi lujempaa...  
biggrin.gif
No, lujempaa kuin itse sporttipyörällä, johtunee taidoista
biggrin.gif


Saisi tässä olla tehoa ja vääntöä enemmän, jo parin vk jälkeen alkaa harmittamaan. No, tietää että isompi "superm" tulee kyseeseen kyllä aika pian. Ajoasento ja pyörän tyyppi on hyvä.
 
Tässä tarkoitetaan varmaan jotain hiekkatien mutkaa
withstupid.gif


"+voi ajaa kurveihin lujempaa kuin sporttipyörällä"
Juuri tuollaista tai aivan pientä syherömutkatietä tarkoitin. Oli vähän huonosti kirjoitettu, silloin oli vielä ihan fiiliksissä  
sad_orig.gif
Jos on hiekkatiestä kyse niin voi ajaa mutkaan PALJON kovempaa kuin sporttipyörät  
wink.gif
Ja asfaltilla vain selvästi lujempaa...  
biggrin.gif
No, lujempaa kuin itse sporttipyörällä, johtunee taidoista  
biggrin.gif


Saisi tässä olla tehoa ja vääntöä enemmän, jo parin vk jälkeen alkaa harmittamaan. No, tietää että isompi "superm" tulee kyseeseen kyllä aika pian. Ajoasento ja pyörän tyyppi on hyvä.
Pitää saada enemmän tehoa ja vähemmän painoa samassa paketissa... Kyseinen resepti toimii noissa motoisssa ihan yhtä hyvin kuin sporttipyörissäkin.
biggrin.gif
 
Tulipas itsekkin hommattua 690 SMC '10

Eipä ole ajaminen ollut pitkään aikaan näin hauskaa. Tätä on todella mahtava viedä mutkapätkillä ja hiekkateillä. Äänetkin varsin muikeat Akrapovicilla ilman db killeriä
tounge.gif
 
Tulipas itsekkin hommattua 690 SMC '10

Eipä ole ajaminen ollut pitkään aikaan näin hauskaa. Tätä on todella mahtava viedä mutkapätkillä ja hiekkateillä. Äänetkin varsin muikeat Akrapovicilla ilman db killeriä  
tounge.gif
Onhan tuollainen pirun hauska lähipyörityksessä, ei tarvitse pelätä ihan niin paljoa kortinmenetystä, hauskaa on jo pikkunopeuksissa.

Harmi vaan kun kotari on niin paljon parempi, olisi pitänyt käyttää vähän enemmän rahaa ja ostanut sellaisen
tounge.gif
No, kyllähän niitäkin taas sitten saa...
 
Tulipas itsekkin hommattua 690 SMC '10

Eipä ole ajaminen ollut pitkään aikaan näin hauskaa. Tätä on todella mahtava viedä mutkapätkillä ja hiekkateillä. Äänetkin varsin muikeat Akrapovicilla ilman db killeriä  
tounge.gif
Onhan tuollainen pirun hauska lähipyörityksessä, ei tarvitse pelätä ihan niin paljoa kortinmenetystä, hauskaa on jo pikkunopeuksissa.

Harmi vaan kun kotari on niin paljon parempi, olisi pitänyt käyttää vähän enemmän rahaa ja ostanut sellaisen  
tounge.gif
No, kyllähän niitäkin taas sitten saa...
Mihis vertaat?
 
Edellinen kikotin oli XT... Mainio vehje nimenomaan nurkka-ajeluun... ketterä ajella eikä paljon mukulakivet tunnu...
Varmatoiminen ja helppo huoltaa itse jos innostusta riittää.

Oli myös helppo myydä... eli tuntui olevan haluttu myös jälkimarkkinoilla

... ja ne yksimukisen äänet
smile_org.gif
)
 
Tulipas itsekkin hommattua 690 SMC '10

Eipä ole ajaminen ollut pitkään aikaan näin hauskaa. Tätä on todella mahtava viedä mutkapätkillä ja hiekkateillä. Äänetkin varsin muikeat Akrapovicilla ilman db killeriä  
tounge.gif
Onhan tuollainen pirun hauska lähipyörityksessä, ei tarvitse pelätä ihan niin paljoa kortinmenetystä, hauskaa on jo pikkunopeuksissa.

Harmi vaan kun kotari on niin paljon parempi, olisi pitänyt käyttää vähän enemmän rahaa ja ostanut sellaisen  
tounge.gif
No, kyllähän niitäkin taas sitten saa...
Mihis vertaat?
Just tuollaiseen KTM SMC 10 vuosimalliin. Siis putkiviritettyyn. Husse ei ole yhtään yhtä räväkkä. Ajo-ominaisuuksissa ei ole pahemmin eroa mielestäni.
 
Tulipas itsekkin hommattua 690 SMC '10

Eipä ole ajaminen ollut pitkään aikaan näin hauskaa. Tätä on todella mahtava viedä mutkapätkillä ja hiekkateillä. Äänetkin varsin muikeat Akrapovicilla ilman db killeriä  
tounge.gif
Onhan tuollainen pirun hauska lähipyörityksessä, ei tarvitse pelätä ihan niin paljoa kortinmenetystä, hauskaa on jo pikkunopeuksissa.

Harmi vaan kun kotari on niin paljon parempi, olisi pitänyt käyttää vähän enemmän rahaa ja ostanut sellaisen  
tounge.gif
No, kyllähän niitäkin taas sitten saa...
Mihis vertaat?
Just tuollaiseen KTM SMC 10 vuosimalliin. Siis putkiviritettyyn. Husse ei ole yhtään yhtä räväkkä. Ajo-ominaisuuksissa ei ole pahemmin eroa mielestäni.
Jep, mutta mistä Hussesta nyt puhutaan
smile_org.gif
 
Tulipas itsekkin hommattua 690 SMC '10

Eipä ole ajaminen ollut pitkään aikaan näin hauskaa. Tätä on todella mahtava viedä mutkapätkillä ja hiekkateillä. Äänetkin varsin muikeat Akrapovicilla ilman db killeriä  
tounge.gif
Onhan tuollainen pirun hauska lähipyörityksessä, ei tarvitse pelätä ihan niin paljoa kortinmenetystä, hauskaa on jo pikkunopeuksissa.

Harmi vaan kun kotari on niin paljon parempi, olisi pitänyt käyttää vähän enemmän rahaa ja ostanut sellaisen  
tounge.gif
No, kyllähän niitäkin taas sitten saa...
Mihis vertaat?
Just tuollaiseen KTM SMC 10 vuosimalliin. Siis putkiviritettyyn. Husse ei ole yhtään yhtä räväkkä. Ajo-ominaisuuksissa ei ole pahemmin eroa mielestäni.
Jep, mutta mistä Hussesta nyt puhutaan  
smile_org.gif
Husse 630 10´ arrow'n putkilla.
biggrin.gif
 
Tulipas itsekkin hommattua 690 SMC '10

Eipä ole ajaminen ollut pitkään aikaan näin hauskaa. Tätä on todella mahtava viedä mutkapätkillä ja hiekkateillä. Äänetkin varsin muikeat Akrapovicilla ilman db killeriä  
tounge.gif
Onhan tuollainen pirun hauska lähipyörityksessä, ei tarvitse pelätä ihan niin paljoa kortinmenetystä, hauskaa on jo pikkunopeuksissa.

Harmi vaan kun kotari on niin paljon parempi, olisi pitänyt käyttää vähän enemmän rahaa ja ostanut sellaisen  
tounge.gif
No, kyllähän niitäkin taas sitten saa...
Mihis vertaat?
Just tuollaiseen KTM SMC 10 vuosimalliin. Siis putkiviritettyyn. Husse ei ole yhtään yhtä räväkkä. Ajo-ominaisuuksissa ei ole pahemmin eroa mielestäni.
Jep, mutta mistä Hussesta nyt puhutaan  
smile_org.gif
Husse 630 10´ arrow'n putkilla.  
biggrin.gif
Ainakin meteliä piisaa Hussessa, luulisin
biggrin.gif


Oma 690 SMC pitää Akralla ilman DB-killeriä sellaista meteliä, että huhuh
biggrin.gif
 
Tulipas itsekkin hommattua 690 SMC '10

Eipä ole ajaminen ollut pitkään aikaan näin hauskaa. Tätä on todella mahtava viedä mutkapätkillä ja hiekkateillä. Äänetkin varsin muikeat Akrapovicilla ilman db killeriä  
tounge.gif
Onhan tuollainen pirun hauska lähipyörityksessä, ei tarvitse pelätä ihan niin paljoa kortinmenetystä, hauskaa on jo pikkunopeuksissa.

Harmi vaan kun kotari on niin paljon parempi, olisi pitänyt käyttää vähän enemmän rahaa ja ostanut sellaisen  
tounge.gif
No, kyllähän niitäkin taas sitten saa...
Mihis vertaat?
Just tuollaiseen KTM SMC 10 vuosimalliin. Siis putkiviritettyyn. Husse ei ole yhtään yhtä räväkkä. Ajo-ominaisuuksissa ei ole pahemmin eroa mielestäni.
Jep, mutta mistä Hussesta nyt puhutaan  
smile_org.gif
Husse 630 10´ arrow'n putkilla.  
biggrin.gif
Ainakin meteliä piisaa Hussessa, luulisin
biggrin.gif


Oma 690 SMC pitää Akralla ilman DB-killeriä sellaista meteliä, että huhuh
biggrin.gif
On makeet äänet  
biggrin.gif
Putputtaa ja jyrisee mukavasti. Ei hussessa siis mitään vikaa varsinaisesti ole, kone on vaan eriluonteinen kuin kotarissa, ei yhtä räväkkä, vetää tasaisesti mutta ei kiskaise missään kohtaa. Liian pitkät välitykset tietty. Tehoeron huomaa kyllä kotariin  
062802moto_prv.gif


Onhan toi mukava kun ajaminen on hauskaa pikkuvauhdeillakin, ei tarvi kokoaikaa pelätä sinisiä valoja  
smile_org.gif
 
Hanki ihmeessä uudet rattaat jos välitykset tuntuu pitkiltä, ei tuollaisessa vehkeessä tee mitään millään +160km/h teoreettisilla huipuilla...
 
Tänään tuli sitten haettua hussen 610 sm kotiin. Näin alkutaipaleella ei ole vielä mitään pahaa sanottavaa. Laiskahan tuo on verrattuna vanhaan luotiin, mutta paljon hauskempi ajettava. Tuommoinen 200km kotimatkakaan ei tuntunut pahalta.
inlove.gif
 
Supermoto tekisi mieli hankkia ja sopivilla vanteilla/renkailla, että voisi ajaa talvellakin. Pitäisi myös pystyä ajamaan sellaista maks. 200 km siirtymää / suunta aina joskus.

Olen miettinyt useita vaihtoehtoja.

KTM 690 SMC
KTM 690 Enduro
KTM 525 EXC
KTM 530 EXC
Husaber FS 570
Husaberg FS 650

En millään pysty koeajamaan näitä kaikkia. 690 SMC / Enduro vähän raskaampia, mutta erittäin pitkillä huoltoväleillä, kun vertaa näihin muihin joita täytyy huoltaa saman verran, kuin niillä ajaa - näin kärjistetysti.

Pyörä tulisi ihan yleiseen räppäilyyn ja hiekkatie/mutkapätkä ajamiseen. Tehoa ja sitä räväkkyyttä kaipaan ja paljon powerwheelietä, että saadaan hauskuuskerroin kohdalleen :D

Onko esim. 690 SMC laiskemman tuntuinen kuin 530 EXC? Paperilla ainakin 690 SMC:ssä on enemmän tehoa ja tietenkin painoakin..
 
Supermoto tekisi mieli hankkia ja sopivilla vanteilla/renkailla, että voisi ajaa talvellakin. Pitäisi myös pystyä ajamaan sellaista maks. 200 km siirtymää / suunta aina joskus.

Olen miettinyt useita vaihtoehtoja.

KTM 690 SMC
KTM 690 Enduro
KTM 525 EXC
KTM 530 EXC
Husaber FS 570
Husaberg FS 650

En millään pysty koeajamaan näitä kaikkia. 690 SMC / Enduro vähän raskaampia, mutta erittäin pitkillä huoltoväleillä, kun vertaa näihin muihin joita täytyy huoltaa saman verran, kuin niillä ajaa - näin kärjistetysti.

Pyörä tulisi ihan yleiseen räppäilyyn ja hiekkatie/mutkapätkä ajamiseen. Tehoa ja sitä räväkkyyttä kaipaan ja paljon powerwheelietä, että saadaan hauskuuskerroin kohdalleen :D

Onko esim. 690 SMC laiskemman tuntuinen kuin 530 EXC? Paperilla ainakin 690 SMC:ssä on enemmän tehoa ja tietenkin painoakin..

Kuvauksesi perusteella oikea mopo on 690 enduro ja siihen motovannesetti.

nimim. kokemusta on ja hiekkatiellä on kiva vetää 160 lasissa pikku sladissa :grin:

Ainoa missä 690 ei ollu kotonaan oli crossirata, kaikki muut lajit meni hienosti.
 
Ite myin alkuviikosta -08 gen2 Busan pois ja ostin pitkän harkinnan jälkeen Yamaha XT 660 X -08 supermoton. Tehoa ei ole busaan verrattuna kuin neljäsosa mutta hauskuuskerrointa on moninkertaisesti. Myös motarilla tonne 130-140 asti ihan kohtuullinen. Tietenkin busaan verrattuna tuuli repii enemmän. Ja mikä tärkeintä, enään ei tarvitse maksella ylisuuria vakuutusmaksuja. :)
 
Back
Ylös