• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kolari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cubix
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Cubix

New member
Ajoin itse kotiloa missä oli autojen kesärenkaita kyydissä ja koska olin huonosti sitonut kuorman niin yksi rengas tipahti kyydistä  
eek.gif
ja pahaksi onnekseni siellä oli mp takana  
bawling.gif

Loppu tulos oli että MP väisti rengasta ja ajoi ojaan onneksi ei käynyt muuta kuin meni yksi kylkiluu ja mopottimesta kytkin kahva ja etu vanne  
nixweiss.gif

Itse sain sakot liikenteen vaarantamisesta ja piittamatto muudesta (mistäköhän toi tuli) yhteensä 280€  
bawling.gif

pomoni oli tapahutumasta paihoillaan (itsekin motoristi) ja lahjoitti nuorelle 800€ lahjakortin paikalliseen mp-liikkeeseen  
tounge.gif
tounge.gif
pomo maksoi mopon korjauksenkin yht.1300€  
blush.gif
itse en ole mielen rauhaa saanut  
confused_orig.gif
mutta asia on sovittu ja kyllähän se tossa vastaan ajoi leveä hymy kasvoillaan ja iso moikkaus kohdalla  
biggrin.gif
biggrin.gif

no jos tästä hyviä puolia haetaan niin korjaukset maksettiin asiallisesti ja vielä lahjakortti
062802jumpie_prv.gif

mutta mutta.....

pomoni oli tapahutumasta paihoillaan (itsekin motoristi) ja lahjoitti nuorelle 800€ lahjakortin paikalliseen mp-liikkeeseen
tounge.gif
tounge.gif
pomo maksoi mopon korjauksenkin yht.1300€

Eikö hän sinun olisi pitäny kustantaa mopon korjaukset ym? tekstissäsi kirjoitit OLIN sitonut huonosti kuorman..... no aika mukava pomo sulla.....

Työaikana sattunut työtapaturma. Eihän se pomon syy ole, mutta työtapaturmia sattuu ja sitä varten työnantajilla on vakuutukset jotta nämä inhimilliset erehdykset katetaan. Toinen asia olisi jos työntekijä tahallaan olisi sitonut kuorman huonosti ja näin ollen tarkoituksellisesti tehnyt "onnettomuuden". Silloin työntekijä olisi korvausvelvollinen koko skenaariosta.

Kyllä se on kuljettaja joka on vastuussa kuorman sitomisesta ja sitomatta jattämisen seurauksista. Piste.

Älkääs nyt kinatko turhista. Pääasia, että motoristi sai korjauksen, korvauksen ja on ilmeisesti itse tyytyväinen.
cool.gif

Vahinkoja sattuu, jopa lähes jokaiselle. Fiksu jopa oppii niistä.

Joo näi on. tämäkin aika oltais voitu olla ajelemassa
033102beer_1_prv.gif

Kieltämättä kyseinen pomo hoiti asian tyylillä.

Ihan tyylikkäästi hoidettu homma. Vahinkoja sattuu, ei niistä tartte heti itteään naruun vetää... Nimim. Itse antiikkilipaston 8-tielle "jättäneenä"... Ja voitte uskoa että sitäkin muka surrattiin kiinni...
bawling.gif

Itse sain sakot liikenteen vaarantamisesta ja piittamatto muudesta (mistäköhän toi tuli)

koska olin huonosti sitonut kuorman niin yksi rengas tipahti kyydistä  :
Eiköhän tuossa jo syytä ollutkin  
veryangry.gif
Kuorman väärin sitominen on liikenteen vaarantaminen mutta tota piittamattomuutta en ymmärtänyt  
withstupid.gif

Kyllä tosiaan puhutaan työ tapaturmasta mikä johtui inhimillisestä erehdyksestä yksi rengas oli jäänyt pujottamatta naruun  
veryangry.gif

Ja ton vakuutuksen oma vastuu on isompi kun mitä maksoi mopon korjaus ja toi lahja kortti oli ihan lohdutukseksi  
biggrin.gif

Tässä eräänä kesänä noin viisi vuotta sitten olin autolla mökille menossa, kun sivutieltä tuli eteen vanhempi isäntä henkilöautolla hinaten peräkärryä. Kärryyn oli laitettu kottikärryt kumolleen. Enpä minäkään kiinnittänyt siihen enempää huomiota. Kun pappa sai Tojotaan vauhtia ottivat kärryt tuulta alle ja nousivat ilmaan. Eivät olleet millään kiinni!  
veryangry.gif
Minulle tuli kiire laskea kottarin lentorataa ja suorittaa väistöliikkeitä. Onneksi ei ollut vastaan tulijoita ja pääsin väistämään viereiselle kaistalle. Kärryt kimposivat tiestä ojaan. Pappakin huomasi kärryjensä lähteneen lentoon. Siitä hätääntyneenä hän veti liinat kiinni. Minun takanani ajanut auto vältti nipinnapin perään ajon. Onneksi se minun perässä ajanut autoilijakin pysähtyi. Taisi estää väkivallan käytön.

Itse sain sakot liikenteen vaarantamisesta ja piittamatto muudesta (mistäköhän toi tuli)

koska olin huonosti sitonut kuorman niin yksi rengas tipahti kyydistä :
Eiköhän tuossa jo syytä ollutkin
veryangry.gif
Kuorman väärin sitominen on liikenteen vaarantaminen mutta tota piittamattomuutta en ymmärtänyt
withstupid.gif

Kyllä tosiaan puhutaan työ tapaturmasta mikä johtui inhimillisestä erehdyksestä yksi rengas oli jäänyt pujottamatta naruun
veryangry.gif

Ja ton vakuutuksen oma vastuu on isompi kun mitä maksoi mopon korjaus ja toi lahja kortti oli ihan lohdutukseksi
biggrin.gif
Joo kyllä tuo piittaamattomuus tuntuis minustakin hiukan överiksi menolta, vaikkei sillä varmaan tässä tapauksessa ole muuta kuin tekstiarvo. Eihän sitä kukaan täyspäinen tahallaan aiheuta moista tilannetta, ja vahinkoja sattuu. Kyllä se oikea hälläväliä -asenne on jotain muuta.

Vahinkoja satttuu, ja tippuuhan sitä joskus tielle isompaakin, kuten kokonaisia autoja, teräsbetonin tukiraudoitusta ja rautakangen paksuista rautaromua (sattui omalle kohdalle, väistin) ja jopa 1500 kg betonisia 'porsaita', kuten tuossa nelostiellä jokunen viikko sitten. Rekkojen renkaita ja henkilöautojen pölykapseleita lähtee irti aina välillä. Nuo tämän kevään routatöyssyt varmaan koettelee melkolailla, eikä aina voi oikein syyttää huonoa sidontaakaan, jos vaikka tekniikka pettää.

Mutta tosiaan pääasia lienee että se kohdalle osunut huono-onninen on kunnossa ja vahinko kompensoitu. Niin ja vahingosta viisastuttu.

ottivat kärryt tuulta alle ja nousivat ilmaan. Eivät olleet millään kiinni! Siitä hätääntyneenä hän veti liinat kiinni. Minun takanani ajanut auto vältti nipinnapin perään ajon.
Tämä tapaus voisi olla jo vähän enemmänkin kuin piittamattomuutta? Eihän tietysti niin painava värkki kuin kottarit voi pudota - eihän?

Jokunen aika sitten joku pudotti kaivinkoneen kauhan (>800kg) henkilöauton päälle, kuljettaja tietysti kuoli. Tästä opimme ehkä sen että kaikki pitää sitoa hyvin, painavakin möykky voi lähteä liikkelle kuljetuksen aikana.

Fiksusti hoidettu tapaus ja syyllinen osapuolikin tunnustaa osuutensa ja on selvästi pahoillaan tapahtuneesta
thumbs-up.gif

Jos vain kaikki osaisivat käyttäytyä samoin.

Kannattaa tosiaan mopoillessa pitää kunnon turvaväli raskaaseen kalustoon ja kaikkiin peräkärry yms. virityksiin.. tai sitten mennä heti ohi kun mahdollista. Räjähtänyt rengaskin on ikävä ylläri takana tulevalle..

Fiksusti hoidettu tapaus ja syyllinen osapuolikin tunnustaa osuutensa ja on selvästi pahoillaan tapahtuneesta
thumbs-up.gif

Vanha pieru kuten minä, on samaa mieltä.

Kaikkeen odottamattomaan ei voi aina varautua, vaikka joskus tuntuu että pitäisi. Itselleni kävi viime vuonna tilanne, jossa Turun motarilla edessä ajavasta Fiat Puntosta putosi pakoputki ja viiiiuuuhh, lensi onneksi pään vierestä.
*Kiittää suojelusenkeliä*

thumbs-up.gif

Vanha pieru kuten minä, on samaa mieltä.

Kaikkeen odottamattomaan ei voi aina varautua, vaikka joskus tuntuu että pitäisi. Itselleni kävi viime vuonna tilanne, jossa Turun motarilla edessä ajavasta Fiat Puntosta putosi pakoputki ja viiiiuuuhh, lensi onneksi pään vierestä.
*Kiittää suojelusenkeliä*
eek.gif
eek.gif
Siis pakoputki pään vierestä...no huh huh.

Back