Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu, näin olen ymmärtänyt itsekin, mitä asiaa olen nyt Traficominkin sivuilla läpi kahlannut. Oppilaalle onkin sitten vähän enempi juttuja, jopa ajovarusteet on siellä määrätty, jos ei muuten niin vähintään inssissä pitää ollaHankit opetusluvan että saat häntä opettaa. Se myönnetään kun hakijan taustoissa ei ole ongelmia.
Muuta sinulla ei tarvitse "olla järjestyksessä".

Terve vaan kaikille, ajattelin lainata tätä topiccia parin asian varmistamiseen. Eli pyöräkuume alkanut vaivaamaan mutta kortti on tasoa A1. Olenko ymmärtänyt täysin väärin että voin siis ostaa itselle pyörän ja käydä tällä ”omatoimisesti” korottamassa isoon A? Varaamalla vain konttorilta siis teoriakokeen, käsittelyn ja ajokokeen? Iän puolesta siis voisin suorittaa jo suoraan tuon ison A.
Et saa, vaan vaatimus korotukselle on, että on A2 ollut vähintään 2 vuotta. A1:stä saat korotettua vain A2:een.
No sitten olen ymmärtänyt jotain väärin. Trafin sivuilla kumminkin lukee että A1 voi korottaa suoraan A:han kuljettajatutkinnolla (teoria, käsittely, ajokoe) mikäli ikä 24v täyttyy. Mutta siis vaatii jotain pakollisia teoriatunteja autokoulussa?
A-ajokortin voi suorittaa kahdella tavalla.
Tapa 2:
- suoritat 5 ajotuntia autokoulussa sekä teoria- käsittely- ja ajokokeen.
A-ajokortin voi saada 24-vuotiaana, tai 20-vuotiaana jos on ollut A2 kahden vuoden ajan. Voit siis saada A-kortin tuolla jälkimmäisellä tavalla, jos ikää on.
https://ajokortti-info.fi/fi/ajokor...in-hankkiminen/moottoripyoran-ajokorttiluokan
Kyllä voit tehdä noin. Ei tarvita teoria- eikä ajotunteja.Terve vaan kaikille, ajattelin lainata tätä topiccia parin asian varmistamiseen. Eli pyöräkuume alkanut vaivaamaan mutta kortti on tasoa A1. Olenko ymmärtänyt täysin väärin että voin siis ostaa itselle pyörän ja käydä tällä ”omatoimisesti” korottamassa isoon A? Varaamalla vain konttorilta siis teoriakokeen, käsittelyn ja ajokokeen? Iän puolesta siis voisin suorittaa jo suoraan tuon ison A.
Tuosaa linkkisi takana olevalla sivulla kohdassa ”A1-luokan korottaminen A2-luokkaan” lukee loppuvaiheessa:
”Mikäli sinulla on A1-luokan ajokortti ja haluat korottaa suoraan A-luokkaan, tulee sinun suorittaa kuljettajantutkinto (teoria-, käsittely- ja ajokoe). Ikävaatimus on tällöin 24 vuotta.”
En minä ainakaan tuosta keksi, miksi korotuksessa pitäisi suorittaa yhtäkään ajotuntia autokoulussa. Mihin tekstikohtaan itse viittaat?
Käsitin, että tuohon kuljettajantutkintoon sisältyy pakollisia ajotunteja. Saatoin toki olla väärässäkin.
Kyllä voit tehdä noin. Ei tarvita teoria- eikä ajotunteja.