• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Korvatulpat...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Katya450
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on noi Nolanin N-Com kypäräpuhelimet käytössä ja aina myös korvatulpat. Melkeinpä paremmin/ selkeämmin kuuluu kuin ilman tulppia.
Toki voluumissa hieman hävitään, mutta noi puhetaajuudet kuuluu todella hyvin läpi kun tuulensuhinat yms. jäävät pois häiritsemästä.

Mulla on noi Nolanin N-Com kypäräpuhelimet käytössä ja aina myös korvatulpat. Melkeinpä paremmin/ selkeämmin kuuluu kuin ilman tulppia.
Toki voluumissa hieman hävitään, mutta noi puhetaajuudet kuuluu todella hyvin läpi kun tuulensuhinat yms. jäävät pois häiritsemästä.

Huojentavaa tietoa :respect: Tanks

3M:n sinisten 1281-kuusten ahdistus alkoi pidempinä jaksoina nautittuna käymään sietämättömäksi, vaikka tappeja olikin puukotettu kompaktimmiksi, joten kun persaus ei kestänyt Foniccien, Earfoonien tai Elacinien hankkimista, tilasin kokeeksi tuollaiset Radians-mönjät. Saas nährä.

Joku täällä vaikuttavakinhan (no pun intended) oli moiset ilmeisesti hommannut, vieläkö lie käytössä, vai tuliko ne todettua käyttökelvottomiksi?

tilasin kokeeksi tuollaiset Radians-mönjät. Saas nährä.

Joku täällä vaikuttavakinhan (no pun intended) oli moiset ilmeisesti hommannut, vieläkö lie käytössä, vai tuliko ne todettua käyttökelvottomiksi?

Tuota tai jotain vastaavaa kokeilin. Kypärä päässä valoin, mutta en onnistunut saamaan tarpeeksi tiiviiksi, vaan käytössä tuli suhinaa läpi. Nukkumatulppina silti toimivat. Ehkä joku muu onnistuu paremmin (tai vaatii vähemmän).

Kertakäyttötulpista mitkä sopisi pieneen korvakäytävään? Earin classic softit alkaa yli 50km matkalla painamaan korvaan kipeästi. Howard leight laser-lite tulppia olen kuullut suositeltavan, mistäs noita saisi pienen erän halvalla? Vaikka muutama pari koekäyttöön :jpstyle: Ebay?

Apteekista saa eri kokoisia korvatulppia.

Mää käytän jotain pieniä, oliko S-koon tulppia. Tukkii just korvakäytävän, mutta ei paina.
Ear:in pötköt lensi kuikkaan noin minuutissa, samoin würthin kuuset jne. mitkä työmaa "lahjoitti"...

Ja ne tulpat on näppärä säilyttää kinder-munan sisältä löytyvässä "munassa". Mahtuu taskuun, pysyy siistinä, ei harmita vaikka putoaa, saa syödä suklaata ja saa jonku yllätyksen...:grin:

Kertakäyttötulpista mitkä sopisi pieneen korvakäytävään? Earin classic softit alkaa yli 50km matkalla painamaan korvaan kipeästi. Howard leight laser-lite tulppia olen kuullut suositeltavan, mistäs noita saisi pienen erän halvalla? Vaikka muutama pari koekäyttöön :jpstyle: Ebay?

Ainakin noi mitä mä käytän niin niitä saa kai kolmea kokoa. Pussissa taitaa olla parikymmentä pehmoista softia keltaista pötkelöä. Vitosen paikkeilla maksaa ja on pikkasen eri tuntuset kun ne oldschool-earit. Käy apteekista kattomassa.

Mulla oli kans ongelmia earien kanssa. Kaveri antoi pussillisen Peltorin pehmeitä ja sileäpintaisia tulppia, eikä ole pito-ongelmia niillä ole tullut.
http://tuotteet.etra.fi/main.html?nodeUid=2387283&catalogUid=2224442&parents=|2235437|2386471|2387259&path=1

Earplugstore?

Kaverin kanssa tilattiin tuolta ensin lajitelma pussit, sen jälkeen Howard leight Max tulppia pussillinen puoliksi, nyt on hyviä tulppia omiin tarpeisiin... :p

Nuo Alpinen ovat toimineet jo pitkään hyvin. Vaimentavat pahimmat melut, mutta puheen ja moottorin äänen kuulee hyvin. Liian isot olivat nekin aluksi, mutta silikonia on helppo leikata ja tein niistä sopivammat, ohjeiden mukaan. Kertakäyttöiset vaimentavat enemmän, mutta niissä korvapaine kasvaa sietämättömäksi.

Nuo Alpinen ovat toimineet jo pitkään hyvin. Vaimentavat pahimmat melut, mutta puheen ja moottorin äänen kuulee hyvin. Liian isot olivat nekin aluksi, mutta silikonia on helppo leikata ja tein niistä sopivammat, ohjeiden mukaan. Kertakäyttöiset vaimentavat enemmän, mutta niissä korvapaine kasvaa sietämättömäksi.

Päinvastoin. Mulla noi Alpinet alkoi särkemään korvia jonkun tunnin jälkeen. Pehmoiset Bilsomin möllykkä kertikset (ei ne halvimmat paskat perusearit, vaikka halvat noi Bilsomitkin on) on pysynyt korvassa yli 12 tunnin ajopäivien ajan (poilukien tauot tietty). Ainut huono noissa on se että ei oikein kuule puhetta, mutta yksinajellessa hyvät. Noita parempia (mukavempia) kertiksiä saa eri kokoisinakin toisin kuin noita kuusia?

Tuota tai jotain vastaavaa kokeilin. Kypärä päässä valoin, mutta en onnistunut saamaan tarpeeksi tiiviiksi, vaan käytössä tuli suhinaa läpi. Nukkumatulppina silti toimivat. Ehkä joku muu onnistuu paremmin (tai vaatii vähemmän).

Samat oli mulla kokemukset, ei vaimenna riittävästi.
Nyt mennään ihan Eareilla, niillä keltaisilla

Earplugstore?

Kaverin kanssa tilattiin tuolta ensin lajitelma pussit, sen jälkeen Howard leight Max tulppia pussillinen puoliksi, nyt on hyviä tulppia omiin tarpeisiin... :p

Voihan perhana, tuoltahan tilaan! Tuo lajitelma kuulostaa hyvältä. "Foam Ear Plug Trial Pack: Just The Softest/Smallest! (19 Assorted Pairs)" 7.73 dollaria, ei paha. Kiitos vinkistä!

E: Aika rouheat postikulut. Ebaystä pitää katsella vielä.

Viimeksi muokattu:
Vaikuttaa se kypäräkin kokonaismeluun, vaikka tulpat onkin. Bilteman oranssit pehmotulpat ovat kertseiksi aika mukavat, mutta julmetun isoja ovat nekin. Aina on saksilla töitä :D. Harmi, että kavennus onnistuu huonommin...

Alpinen motoille :thumbup: täältäkin. Orkiksena oli liian pitkät, ja painoivat, mutta kun saksilla napsasi silikonia vähän lyhyemmäksi niin nyt ei edes tahdo huomata että on tulpat korvissa.

Plussaa myös siitä että puhe kuuluu läpi, samoin kypäräpuhelin / musiikki

Tosin, ens-kaudelle varmaan raaskii sen ~180e investoida että saa oman korvan mukaan valetut tulpat suotimilla.

Back