Korvatulppia etsimässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tommy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tommy

New member
Olen tullut siihen tulokseen, että tarttee sitten hankkia korvatulpat. Niitä apteekin keltaisia en käytä, koska eivät toimi meikäläisellä. Haluaisin siis teettää itselleni tulpat, mutta mistä niitä löytyy? En ole löytänyt kuin yhden firman (Earfoon Suomi Oy) Suomen maasta, joka tekee tulppia mittojen mukaan. Joku teistä kolleegoista on varmaankin jotkut tulpat hankkinut, joten kertokaa valmistajien yhteystietoja ja kokemuksia, jos mahdollista.

Muistaakseni Vita Terveyspalvelut Helsingissä Mikonkadulla tekee mittojen mukaan. Hintaa en muista.
thumbs-up.gif

Kiitän näistä neuvoista. Täytyypä ryhtyä yhteydenottoon, jos vaikka saisi tulpat ennen pidempien reissujen alkamista.

Viimevuoden muistikuvia....

Vita terveyspalvelu. Tulpilla hintaa luokkaa 170€ ja toimitusaika luokkaa kuukausi.
mad.gif

Valokset mennevät jonnekin keski-eurooppaan (gelbia-hollanti akseli?) ja tehdään lopulliset vasta siellä, siksi kestää.

Pitäis hommata juu!
veryangry.gif

Kyllä apteekissa myydään muunlaisiakin tulppia kuin niitä keltaisia. Minulla on käytössä apteekista ostetut silikonitulpat (sellaiset muovailtavat). Pakkaus maksoi luokkaa 6€, siitä tulee noin 8 paria tulppia. Ko tulpat eivät ole kertakäyttöisiä, vaan niitä voi käyttää niin kauan, kuin pysyvät "puhtaana" ja sitten heittää pois.
Tuntuvat mukavilta korvissa, eivät kutise/hiosta.
Testatkaa...

tulppia kannattaa kokeilla monenlaisia. Ne perus EARIT toimii yleensä kerran tai kaksi, mutta sitten menettävät tehonsa. ja se pinta on aika karkea (ärsyttää korvaa). Itse kokeilin myös markun ehdottamia silikonitulppia ja ne oli tehokkaat, mutta ongelmaksi muodostui se, että ne irtosivat kypärää päähän laittaessa. Parhaimmiksi olen itse todennut 3M:n oranssit tulpat (myydään apteekissa 3 parin pakkauksessa). Myös Bilsonilla on vastaavat tulpat, mutta en ole vuoteen löytänyt niitä enää mistään...

Kokeilin kerran Laser Lite -nimisiä tulppia (semmonen punakeltainen tulppa). Rajavartiolaitos käyttää niitä (ilmeisesti ammunnoissa) ja sain erään tutun kautta pari paria. Miellyttävät korvassa ja tehokas vaimennus.

Kun vaan tietäisi, mistä niitä voi ostaa.  
confused_orig.gif

Valkoisesta talosta saa
biggrin.gif

Eikä siis amerikasta, vaan helsingin etelä-haagasta... Ilkantie 4
Tehdään henkilökohtaisesti, pitävät kait sekä vettä että ääntä.
Hintakin toki on "hieman" enemmän kuin apteekin ear pakkauksella

Helsingissä Mannerheimintiellä (Tullinpuomin Shellin vieressä) on liike nimeltä Audium. Kävin sieltä kysymässä uimatulppia keväällä. Silikooniset korvaan valetut tulpat 25 euroa pari, vartissa valmiit. Tosin en tiedä onko uimatulpilla jotain eroa ääntäeristäviin tulppiin, mutta kannattais varmaan tuolta kysyä.
Niin, unohtui sanoa että liike on erikoistunut kaiken näköisiin kuuloon liittyviin asioihin.

Wurthilta saa myös monenlaisia muotoiltuja-ja silicontulppia.

Teetin vuosi sitten Kuulonhuoltoliitolla tulpat, joista tuli periaatteessa hyvät. Tein kuitenkin sen virheen, että menin paikalle ilman kypärää. Tulpista tuli liian paksut, eikä ne menneet kivutta kypärän alle ilman viilaamista. Tämän seurauksena tulpat alkoivat fuskaamaan ääntä. Ilmeisesti myös kypärän paine muuttaa korvakäytävän muotoa jonkin verran, jolloin tulppa ei ehkä toimikaan niin hyvin kuin pitäisi.

Tänä kesänä teetin siellä uudet tulpat. Nyt kypärä oli mukana, joten tulpat tehtiin niin, että kun silikonimassa oli laitettu korviin, laitoin kypärän päähän kovettumisen ajaksi (hihnat normaalisti kiristettynä). Näin ei kuulemma ole tehty koskaan ennen, joten tämä on vissiin ensimmäinen kokemus tästä tavasta.

Tuloksena on tulppa, joka vaimentaa melua reilusti, ei aiheuta kipua pitkänkään matkan aikana, pysyy tiukasti paikallaan kypärää puettaessa/riisuttaessa, tiivistyy perusteellisesti kypärä päässä (mutta fuskaa kuitenkin jonkin verran kun kypärä ei ole päässä, joten kommunikointi sujuu tässä vaiheessa kohtuullisesti), on lakkapintaisena helppo putsata ja maksaa muistaakseni jotain 30 e.

Kypärä on mallia Arai Signet-GT, joka on tunnetusti melko tiiviisti istuvaa mallia.

Suosittelen kokemusten perusteella tätä tulppaa ja nimenomaan tätä toteutustapaa.

- Tero

Apteekista saa säilytys pokseineen n:4€ silikoonisisa tulppia jonka voi itse muotoilla halutun kokoisekseen ja muotoisekseen ovat tahmeita pysyvät hyvin ja suojaavat vedeltä melulta jne...  
smile_org.gif
edit: näistähän on näemmä jo mainittu. Edit edelleen<: voi voi kun malttais kirjoittaa joskus oikein.

Ettikää joku kaverinne joka ois intissä ja pyytäkää sitä tuomaan kahmalokaupalla eareja. Itsehän en sitä tajunnut ...
withstupid.gif
withstupid.gif
withstupid.gif
Halpa ja hyvä on keksitty
baaa.gif

Itse olen käyttänyt speedon uimatulppia ja niitä löytänee melkein joka urheiluliikkeestä.

Ostinpa apteekista 3m:n silikooniproput.. Makso alle 5 € ja toimii aivan sairaan hyvin. Aluks ne tuntuu vähän kovilta mutta pehmittyy ajan myötä.
Suosittelen!
buttrock.gif

Sörkitään nyt tätäkin vanhaa aihetta
smile_org.gif

Onko kypäräpuhelimen käyttö mahdotonta noiden apteekin tulppien kanssa?

Toiseksi kiinnostaa noiden teetettävien 20-30 e:n tulppien kestävyys? Eli kuinka pitkää käyttöikää mopoilukäytössä tuollaisille on odotettavissa ?

mulla on elacin-mittatilaustulpat tuloillaan, valokset otettiin
viime viikolla ja nyt odotellaan.. muuten oon ajaessa pitänyt
apteekista femmalla saatavia 3m:n sinisiä kumikartioita,
klubeilla/keikoilla hifi-kuusitulppia. elacinet ovat itselleni
välttämättömyys, muilla tulpilla kun on täysi mahdottomuus
soittaa levyjä (kuusitulpan varsi ottaa kiinni kuulokkeeseen ja
painaa tulppaa korvakäytävässä, eikä hifikuusitulppakaan
vaimenna tarpeeksi tasaisesti koko kuuloalueelta).

Back