Mää nyt on varmaan sata kertaa tän jo jossain päin sanonu, mut sanompahan jälleen kerran.
Mun valintahan oli siis toi 690e johon sit hommasin motosetin. Löysyyksistä sun muista ajettavuuksista voi olla montaa eri mieltä, mut kyllä tuo mun käyttöön on ollu aivan helvetin hyvä. Vaan empä ookaan mikään pro-kuski enkä radalla ole käyny ikinä. Sen kuitenkin tiiän ettei mun ajaminen ole mitään n*ssimista...
Vertailukohteitakaan ei oikein ole muuta kuin aiemmin alla ollut 690sm. Ihan saman (ja tietty enemmänkin) tuolla enskalla on päässy ku tolla smotolla.
Ihte oon pitäny alustan motovanteillakin suht löysänä. Kerran kokeilin laittaa sen "sport-asentoon" ja oli kyllä iha liian jäykkä meikäläisen mieleen, vaikka läskiäkin löytyy muille jakaa. Mut en ookaan mikään vetomiesten vetomies. Ja sekin on sanottava, et suurinosa mun ajoista on soralla. Asvaltilla mennään vaan pakolliset siirtymät tai sit jos kohille sattuu joku namukas mutkapätkä. Soralla pärjää normi katukumeilla mainiosti. Mun mielestä jopa parempi tai ainakin kivempi vetää katukumilla, ku enskakumilla kovavauhtista sorapätkää.
Jos tarkotus ei nyt sit ole niitä polkuja ajella niin sillon varmasti "pärjää" tolla SMC:llä. Kyllä mää oon aikanaan 690 smotolla ja tolla nykyselläkin motosetin kanssa vetäny melkosen pieniäkin baanoja. Niin kauan, ku ei ole märkää niin katurenkailla pärjää yllättävän hyvin. Ei tietenkään mitään enskapätkää pääse niillä vetämään, mut silti.
On se vaan kiva keväisin, kun tiet on vielä paskassa kunnossa ajella enskasetillä pitkin maita ja mantuja. Sit teiden parantuessa nakata motosetti alle ja nautiskella ihan oikeesta vauhinhurmasta pitkin nopeita sorateitä. Syksyn tullen voikin sit taas laittaa enskavanteet alle. Joku vielä talven tullen kiskasee vähän piikkisempää kumia alle ja nautiskelee talvenkin.
Elämähä on valintoja ja jossain määrin kait kompromisseja. Yhäkin olen tyytyväinen valintaani eikä se ole kaduttanu päivääkään. Tosin luulen, ettei kaduttais vaikka olisin valinnu SMC:n, kun on kuitenki ihan oikeekin enska tallissa jolla pääsee kunnolla tykittelemään mehtään.
Mut jos mieli halajaa mehtään ja kadulle niin ehottomasti ostasin ton 690enskan. Niinku teinkin.
Olikoha tästä selostuksesta mitää hyötyä kellekään, tuskin. Mut ihan sama kumman ostat niin valinta on hyvä!