• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM 690 SMC

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maddog
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tulipa viikolla haettua tuollainen 690 smc-r vm-12 haettua talliin. Sais tuo kesä vaan tulla nopeasti kun saanu ajettua vasta 1.5km töissä terminaalissa ympyrää :D

Tuollainen on itsellänikin ollut mielessä. Pitäisi päästä koeajolle ja vertaamaan, että miten paljon erilainen tuo on verrattuna aikaisempaan 2010 malliin joka itselläni oli. Lähinnä moottorin osalta kiinnostaa.

Tuollainen on itsellänikin ollut mielessä. Pitäisi päästä koeajolle ja vertaamaan, että miten paljon erilainen tuo on verrattuna aikaisempaan 2010 malliin joka itselläni oli. Lähinnä moottorin osalta kiinnostaa.

Joo ei tuosta moottorista kyllä osaa mitään sanoa, muuten kyllä tuntu laite oikein ketterältä kun lavojen välissä pujotteli :grin: Putkistoa alkanu katteleen netistä, niin varmaan voi mille tahansa pöntölle ohjelmoida tuon akran ohjelman ja kuitenkin pelaa? Pohjoisessa paikallinen liike vaan tuntuu veloittavan aika paljon ohjelmoinnista kun kyselin hintoja niin vastaus oli että 150-200€...

itsellä on 2011 mallissa akran slipari muistaakseni hintaa oli n.500€ bikewordillä sain tosin halvennusta kun ostin mopon kanssa samassa.

Vaikutus on varmasti enimmäkseen psykologinen koventuneen äänen johdosta mutta kyllä mielestäni eron huomaa
selvästi kaasuun vastaavuudessa, keula ainakin tuntui välittömästi herkemmältä putken vaihdon johdosta:WAZAAP: Varmasti asiaan suuresti vaikuttaa putken vaihdon yhteydessä vaihdettu akran karttakin

Ja ilman killeriä kyllä rupee melkeen välillä jo hävettämään koska meteli on aikas infernaalinen!!

kuvassa näkyy ero vakio änkkäriin

Wingssin putkea monet ainakin jenkki foorumeilla hehkuttelee tiedä sitten onko noissa muuta eroa kun ulkonäkö
kun suoria putkia ovat kaikki tyynnin wingsin putki taitaa olla ulkomitoiltaan hieman ainakin pienempi.

Wink Wink Wingsin saa tilattua mittojen mukaa, ilman lisämaksua, itse tilasin todella lyhyenä smc:hen, tosin pyörä on jo myyty, ja siitä tulikin mieleen että tarviiko joku osia.

Ylimääräisenä olisi ainakin musta maski, kaatumatatit akseleihin, eturatas 16, kytkinnestesäiliön kansi, vilkkuja, orkkkis kilpiteline oikea kahvasuoja, kuvia b-myyntiosiossa tai laita viestiä, halvalla lähtee.

Joo ei tuosta moottorista kyllä osaa mitään sanoa, muuten kyllä tuntu laite oikein ketterältä kun lavojen välissä pujotteli :grin: Putkistoa alkanu katteleen netistä, niin varmaan voi mille tahansa pöntölle ohjelmoida tuon akran ohjelman ja kuitenkin pelaa? Pohjoisessa paikallinen liike vaan tuntuu veloittavan aika paljon ohjelmoinnista kun kyselin hintoja niin vastaus oli että 150-200€...

Rollon Tarvikekeskuksella superdukeen akran kartta makso 50€ toissakesänä huollon yhteydessä, sieltä varmaan saa akran pöntön kotariin samalla. Aikalailla on hinnat noussu vuodessa jos 150-200€, kun ilmeisesti oot ton R sieltä hakenu?

Pari vkl aikana kertyny vajaa 300km auratuilla mettäteillä 21"/17" piikeillä ja nyt tuskailee vaan kun lumet meinaa sulaa alta :p

Mikäs vanne tuossa uudenmallin smc:ssä on takana? Ongelmana on tuossa omassa exc:ssä että kaikki 160 leveet renkaat ei mahdu pyörimään. Vanne on 5 tuumanen. Pirelli Diablo oli asennettuna 162mm leveä, ja vastaava michelin asennetuna 185mm. Nyt ajatellu tuota Dunlopin mutanttia, kovasti sitä kehuttu. Uskoisin että menee mun rata-ajoissa. Mutta mahtuuko pyörimään?

Jos jollain tarvetta 1200km ajetulle MT 60 corsalle 120/60 17, niin olis ylimääräsenä. Satuin ruuvaa viimesyksynä michelin pilotin tieltä pois, eikä enää tarvetta. Myös uusi 160/60 levee michelin löytyy tallista, käytetty pukilla ja todettu että kahnaa swingii sekä ketjuihin kiinni-> ajamaton. Nämä saa kaksinumeroisella summalla->YV

Mikäs vanne tuossa uudenmallin smc:ssä on takana? Ongelmana on tuossa omassa exc:ssä että kaikki 160 leveet renkaat ei mahdu pyörimään. Vanne on 5 tuumanen. Pirelli Diablo oli asennettuna 162mm leveä, ja vastaava michelin asennetuna 185mm. Nyt ajatellu tuota Dunlopin mutanttia, kovasti sitä kehuttu. Uskoisin että menee mun rata-ajoissa. Mutta mahtuuko pyörimään?

Jos jollain tarvetta 1200km ajetulle MT 60 corsalle 120/60 17, niin olis ylimääräsenä. Satuin ruuvaa viimesyksynä michelin pilotin tieltä pois, eikä enää tarvetta. Myös uusi 160/60 levee michelin löytyy tallista, käytetty pukilla ja todettu että kahnaa swingii sekä ketjuihin kiinni-> ajamaton. Nämä saa kaksinumeroisella summalla->YV

laitettu YV

Osaako joku jo kertoa, että miten paljon erilainen on moottoriltaan ja alustaltaan uusi 690 SMC R, kun verrataan aikaisempaan malliin? :)

Heips, olen uusi foorumilla ja mietin, että onko tämä KTM 690 SMC hyvä ensimmäiseksi kunnon pyöräksi? Kevarin olen omistanut ja sekin oli supermoto. Kiitos vastauksista :)

Heips, olen uusi foorumilla ja mietin, että onko tämä KTM 690 SMC hyvä ensimmäiseksi kunnon pyöräksi? Kevarin olen omistanut ja sekin oli supermoto. Kiitos vastauksista :)

Omasta mielestä ainakin sopii enspyöräks, hieman kyllä käyttötarkotuksesta riippuen. Tuo on kohtuu kevyt, helppo hallita, eikä liian tehokas jos semmonen nyt edes on mahollista. Teho/paino-suhde on kohtuullinen, joten ei tällä kuitenkaa jalkoihinkaan tarvii jäädä.

Itte ajoin kesän verran vanhalla 370cc enska Suzukilla ja sitä ennen oikeestaan vaan mopolla kunnes siirryin sitte tähän, eli melkeinpä sama tilanne. Rauhallisesti kannattaa tietysti alottaa (itse en alottanu tarpeeks rauhallisesti :grin:)
Mutta joo, voin suositella.

Ne jotka on vaihdattanu noita mittareita takuuajan ulkopuolella "takuuseen", ni oletteko käyttäny bw:ssä vai vaihtaisko esim. racingbike sidecar tai koskimies/pwrmoto Lappeenrannassa?

... Saathan sä sen mistä vaan. Käyt tekemässä reklamaation paikanpäällä tai lähetät mailia kuvien kera.
Voithan sä vaihtaa sen myös itse, kun viet sen vanhan vaan vaihdossa. Menee sen pari viikkoa että tehtaalta tulee uus. Nykyään ne antaa jo uudemman mallin 2012 mittareita, jossa on ihan erillainen kumisuojaus ympärillä - näyttää ihan pätevältä...

Ne jotka on vaihdattanu noita mittareita takuuajan ulkopuolella "takuuseen", ni oletteko käyttäny bw:ssä vai vaihtaisko esim. racingbike sidecar tai koskimies/pwrmoto Lappeenrannassa?

Pyörästäni (vm 2008) hajosi mittari viime kesänä. Ajoin bike worldiin ja tilasivat uuden tehtalta ja lukemaksi kirjattiin tuleva tasaluku eli minun tapauksessani 15000 km. Uutta ei saa mistään omiin käsiinsä ja miksi edes tarvitsisi, koska mittari ja työtunti sen vaihtamiseen on ilmainen bike worldissä ja varmasti muillakin valtuutetuilla ktm-huolto ja -jälleenmyyjillä.

Mikä on teidän mielestänne sopiva hinta -08 vuoden 11 tkm ajetusta SMC:stä johon on vaihdettu slipari, kilpiteline ym. pientä? Tai sitten vastaavasti saman vuoden 20 tkm ajetusta?

Mikä on teidän mielestänne sopiva hinta -08 vuoden 11 tkm ajetusta SMC:stä johon on vaihdettu slipari, kilpiteline ym. pientä? Tai sitten vastaavasti saman vuoden 20 tkm ajetusta?

Yllättävän paljonhan ne sellasist pyytelee. Tollee lonkalt jos miettii mitä ite vois maksaa, ni ehkä joku 7000€? Enempi ajetust varmaan 6500€. Eihän noi sliparit ja kilpitelineet nyt mitään jälleenmyyntiarvoa tuo.

Tässä penkitystuloksia 690 SMC '11 vs 690 SMC R '12 asiasta kiinnostuneille

Viimeksi muokattu:
Yllättävän paljonhan ne sellasist pyytelee. Tollee lonkalt jos miettii mitä ite vois maksaa, ni ehkä joku 7000€? Enempi ajetust varmaan 6500€. Eihän noi sliparit ja kilpitelineet nyt mitään jälleenmyyntiarvoa tuo.
Eipä tunnu järkihintaan irtoavan. 8000e ensimmäisestä ja vähän reilu 7000e jälkimmäisestä. Sitten yksi noiden väliltä 7800e. Tarjontaan vain ei tunnu hirveästi olevan.

E: Eli -08 vuoden 11tkm ja 20tkm ajetut.

Eipä tunnu järkihintaan irtoavan. 8000e ensimmäisestä ja vähän reilu 7000e jälkimmäisestä. Sitten yksi noiden väliltä 7800e. Tarjontaan vain ei tunnu hirveästi olevan.

E: Eli -08 vuoden 11tkm ja 20tkm ajetut.

Eipä noita hirveästi myynnissä ole ja sekin vähän vaikuttaa tuohon hintatasoon. Itse myin viime syksyny oman 2010 vuosimallin 690 SMC:n (+ akran slipari, tuneboy&säädetty penkissä, jne) 8800 eur. Tällä pyörällä oli ajettu 8800 km myytäessä.

Back