• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM 690 SMC

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maddog
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Asia mihin tulee vastaus omistajankäsikirjasta, sekä hyvin moneen muuhunkin asiaan... Ja vieläpä suomenkielellä.
Owners manual

Ja hyvin pitkälti tuolla teknisissä tiedoissa luki toisiovälityksenä 16&42.

Asia mihin tulee vastaus omistajankäsikirjasta, sekä hyvin moneen muuhunkin asiaan... Ja vieläpä suomenkielellä.
Owners manual

Ja hyvin pitkälti tuolla teknisissä tiedoissa luki toisiovälityksenä 16&42.
Kiitos.

Olenhan minä sen laavannu moneen otteeseen, mutta ei ole sattunut silmään. Ois pitäny syynätä tarkemmin. Ihmettelinkin et ku muuten on niin perusteellinen käyttöohjekirja ettei muka löydy...

Omassa opuksessa se löyty muuten nimellä: Välitys takapyörä 16:42

mulla on näin, edellinen omistaja tunannu.
peili.jpg

noilla oikeesti näkee hyvin..
... Minkäs merkkiset noi on???

Morjensta,

Onko porukalla millaset kokemukset noista välityksen muutoksista???

Ite oon miettiny tota eteen -1 ja taakse +2 (15/44). Miltä tuo on tuntunut ja mitä suurinpiirtein huilaa. Vakiolla ainakin huilaa aivan liikaa  
smile_org.gif

Mitä ootta mieltä 15/45 väleistä
confused_orig.gif

Kiitos vastauksista jo etukäthen  
bowdown.gif

Svidun rankkasateet ku ei pääse ajaan  
062802moto_prv.gif

Mun mielestä 15/45 on vähän turhan lyhyt. Isolle radalle eksyessä viisari heilahtaa kutosella punarajalle vähintään kerran kierroksessa. Huippunopeus on noin 160 mittarin mukaan.

Jotkut juttelee ettei saisi olla tuolla tavalla jaollinen (1/3), joku insinööri osaa varmaan valaista miksi, mutta hyvin on toiminut.

Luultavasti laitan itse seuraavaksi 16/45 tai 15/43.

Täältä löytyy -1, +2 välit ja ne on kyllä hyvät täällä kehäkolmosen sisäpuolella. Tosin välillä tulee pidempääkin siirtymää tehtyä ja niissä ehkä kaipais pidempää välitystä. Kyllä tuollakin on toimeen tullu kun pysyy poissa moottoriteiltä, eipä tuolla muutenkaan juuri yli satasta ole mukava ajaa kun alkaa tuuli sen verta repimään.

Huippuja olen tainnu saada mittariin 168 noilla väleillä, eikä se nyt vielä rajottimella käyny. 100km/h taitaa olla siinä karvan alle 5000rpm.

Jos ja kun noita rattaita joutuu uusimaan niin laitan todennäkösesti vakio kokosen taakse ja eteen yhen vakiota pienemmän (eli 15/42), niin ku aika moni on tainnu tehdäkki. Ihan vaan sen takia, että pitää pyörällä välillä ajella mökille se 240km. Muuten vois vaikka ollakkin 15/44

Kiitokset vastauksista ja kommenteista.

Päädyin siihen ratkasuun, että kokeilen ekaks vaihtaa ton etulätkän
15:seks ja katson sitten onko vielä tarvetta muutta takalätkää.

Huomenna lähtee tilaus vetämään  
biggrin.gif

Pitää näpätä kylkeen vähän muutakin sipistely osaa  
wink.gif

No niin se paukahti paketti postiin.

Mukana tuli 15 etulätkä, KTM Kaatumatapit etu/taka
ja tuo KTM:n  Vanneteippi sarja (Oranssi).

Muut ei ole kuin napsia paikalleen, mutta tuo teippi???

Saa nähä mitä tulee tosta vanneteipin laitosta, ku nuo on
tuommoset muotoon leikatut valmiit suikaleen.
Aikasemmin kun olen vanneteippien kans värkänny
niin teippi on ollu rullalla ja se on laitetu siihen tarkoitettua
apulaitetta käyttään. Niin tuli oikeen siistit ja suoraan  
biggrin.gif

Onko joku muu laittanut kyseisen sarjan itelleen? Oisko mitään vinkkiä mitä missään nimessä ei kannate tehdä.  
smile_org.gif

Vanteet pöydälle ja siitä se lähtee. Armottoman noitumisen kera  
crazy.gif

Tervehdys,

Kestääkö SMC:hen laittaa Castrollin Power1 Racing 4t 10w-50 ?

Olis tarkotus tossa kohta vastaan tulevassa 7500km:rissä vaihtaa öljyt ja putsata sihdit.
Tota kyseistä Castrollia jäi pyöriin talliin (525 EXC:stä) vielä 3 litraa niin aattelin kaataa sitä koneeseen, jos se vain on sinne sopivaa?

Näistä öljyistä tais olla puhetta jossain vaiheessa tätä ketjua, mut ei sattunu silmään ku selailin  
nixweiss.gif

Moro!

Oisko kellään myydä mustia muoveja tai linkkiä mistä saa suht. edukkaasti?

myös takapään sievennystä ajattelin minivilkkujen ja rek. kilpitelineen voimin, mutta saisiko noihin valmiina settinä tuota telinettä vilkkuineen?

Moro!

Oisko kellään myydä mustia muoveja tai linkkiä mistä saa suht. edukkaasti?

myös takapään sievennystä ajattelin minivilkkujen ja rek. kilpitelineen voimin, mutta saisiko noihin valmiina settinä tuota telinettä vilkkuineen?
Bikeworldin kautta joskus muoveja kyselin ja sanoivat hinnaksi noin 200 e. Tarrasarja pitää sit erikseen vielä ostaa, jos sellasen haluaa.

Onkos muilla smc:n omistajilla kummoinen välys vaihdepolkimen liikkeessä? Itse aloin asiaa ihmettelemään kun saattaa ykkönen pudota välillä pois päältä jos hiukankaan huonommin kenkii sisään tai välivapaa 5.vaihteella löytyy helpostikin. Mittailin vähän niin pystysuunnassa noin 15mm ja sivusuunnassa noin 8mm klappia. Normaalia? Kun on aiemmin tottunut suzukien välyksittömiin polkimiin.

Onkos muilla smc:n omistajilla kummoinen välys vaihdepolkimen liikkeessä? Itse aloin asiaa ihmettelemään kun saattaa ykkönen pudota välillä pois päältä jos hiukankaan huonommin kenkii sisään tai välivapaa 5.vaihteella löytyy helpostikin. Mittailin vähän niin pystysuunnassa noin 15mm ja sivusuunnassa noin 8mm klappia. Normaalia? Kun on aiemmin tottunut suzukien välyksittömiin polkimiin.
Taitaa meikeläiselläkin jonkinmoine välys pystysuuntaan olla. Mikään jaappaanialais laatikkohan se ei ole, mut että sivusuuntaanki välys? Enpäs ole moista vielä tavannu, vai liikkuuko se poljin siinä akselin päässä sen 8mm vai koko akseli?

Välivapaa 5. ja 6. vaihteen välissä taitaa olla jonkinmoinen tyyppivika (tai ominaisuus). Todella harvoin se kyllä itellä löytyy, varmaan kaks kertaa lipsahtanu. Vaihteet ei ole tippunu pois päältä, ainakaan vielä.

Pelkkä poljin siinä lotaa,akselissa ei ole välystä. Onkohan se poljin jotenkin esim laakeroitu siihen akseliin tai..no selvinee kun irrottaa,onko siinä jotain kulunutta/rikkoutunutta osaa. Mutta tosiaan kun polkimen päästä kiinni ottaa ja liikuttelee niin melkoinen liikerata on ilman että pykälä menee päälle
smile_org.gif

Kannattanee ottaa se poljin irti ja tarkistaa että sekä akselissa että polkimessa on rihlat kunnossa ja puhtaat.

Ja takaisin laittaessa varmistaa että kaikki tarvittavat prikat yms tilbehöörit on mukana.

Poljin irroitettu,jo irrotettaessa ajattelin että onhan löyhästi kiinni. Siitä se lotaaminen johtui,puhdistus,tarkistus,kaikki rihlat ok,uutta rasvaa kehiin ja ruuviluukite pulttiin,kiristys 10 nm ja parempi kuin uusi. Tarvinee lisätä tämäkin kohta vaikkapa edes viikkottaiseen tarkistukseen.

heh, itellä kans vaihdepoljin löysty matkalla mutta muistelin täältä just lukeeneeni ko issukan ja sormella pyörittelin tienpäällä vähän tiukemmalle
smile_org.gif

sd:ssä sentää mahtu tuo kotarin työkalusetti penkin alle, mut smc:ssä on tiukilla tilat.

Onko jollain tallessa smc muovien power partsien koodit, tarkoitus vähän tutkailla millanen hinta tulis valkoiselle tai mustalle katesarjalle. Toki jos jollain on tarjota käytettynä, niin kiinnostusta olis ostaa pois.

Back