• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM 950 / 990

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ok, eli raati on harvinaisen yksimielinen, kokeilemisen arvoinen peli siis. Saas ny sit nähä miten käy, pirun vähän noita tuntuu olevan tarjolla...
Kävi tossa jo sellanenkin hullu ajatus mielessä et vaihtais tohon "pikkuveljeen" eli siis 690:een.
On meinaan ruvennu noi ajelut käymään lähinnä työmatka/ lähinurkissa pyörimiseen, ni siks ajattelin.
En tiä sit onko jo liian raju :grin:
 
Ok, eli raati on harvinaisen yksimielinen, kokeilemisen arvoinen peli siis. Saas ny sit nähä miten käy, pirun vähän noita tuntuu olevan tarjolla...
Kävi tossa jo sellanenkin hullu ajatus mielessä et vaihtais tohon "pikkuveljeen" eli siis 690:een.
On meinaan ruvennu noi ajelut käymään lähinnä työmatka/ lähinurkissa pyörimiseen, ni siks ajattelin.
En tiä sit onko jo liian raju :grin:

Tuo mun haaveilema 990 ilmeisesti myytiin tänään, joten nyt meinasin vaihtaa leiriä toiseen suuntaan. Jatkot ehkä Aprilia-topikissa.
Noita pienempiä Kotareita myös miettinyt, mutta kun välillä haluaa ajaa matkaa ja kun on hieman itsellä kokoa niin voisi näyttää naurettavalta... joten katotaan nyt mihin suuntaan lähdetään. :orgmp:
 
Kyllähän toi 990 SMR on ollut itselle tuommonen 'dream come true' laite 690 enduro r:n rinnalle :cruising:. Muistaakseni vähän vanhemmissa SMR <--2011 taisi olla alla Marchesinin takovanteet (yhteensä vajaa 2kg kevyemmät :D) ja jotain pientä hiilikuitu hilpettä. Uudemmissa nämä taisi sitten jäädä pois. Jos näillä nyt normaalissa räppäilyssä on merkitystä.

SMT voisi olla parempi vaihtoehto jos tykkää heittää vähän pidempää reissua. Ehkäpä myös monipuolisempi, kun tuo SMR on vähän kovemman oloinen sen rataominaisuuksien takia yms. Tietysti jos pyörän selässä liikkuu enempi niin ei SMR enää niin jäykkä matkakumppani ole :;):.
 
Onko kellään mutua minkä kokoinen/-lainen peite olisi passeli 950sm/990sm? Mopohan on itsessään varsin solakka, mutta esim. kyykkyyn verrattuna korkeutta on jonnin verran ja etenkin peilit vievät reilummin tilaa. Tarvisi siis varmaan jonkun slim-fitin jos oikeasti halajaa hyvää istuvuutta. Jos nyt kuitenkin asioi vaikka vaan motonetissa, niin ottaako kainaloon L vai XL?
 
Ota vaan se isompi kun ei se istu vaikka kuinka koitat. Noi perusrätit on leikattu niin että tangon pitäsi olla suorassa jos meinaa että se vähänkään istuisi.
 
Moi,

Itse olen trimmannut suojahuppujen istuvuutta tiukkaamalla pari nippusidettä kriittisiin paikkoihin (esim. niputtanut etu- ja takapyörän päihin ylimääräisen "nutturan")
Näin saa isommastakin peitteestä istuvan 👍
 
Täällä yksi Superduke omistaja lisää. 2008 vuotinen menopeli lipui tänään pihaan.

Tuolla modifikaatiot puolella jo kysyinkin, mutta onko näihin tarjolla kovalle takalaukulle telinettä? Siis niin että matkustajakin mahtuu. Google hiukan huonosti tarjosi vaihtoehtoja tai sitten olen huono googlettaja...
 
Ebaystä noita saa. Välillä ihan sopuhintaan kun jaksaa kärkkyä. Itse ostin viime syksynä uudet leo vincet alta 400 eur. Tosin posteja tuli päälle joku 40 eur. Tai budjettiratkaisuna poistat sisähuilut ja villat vakioista, niin lähtee painoa ja tulee ääntä.
 
Helou! Mites porukalla on käynnistynyt kylmässä, tänä aamuna taisi mittari näyttää +2. Ei ole pariin vuoteen ollut mahdollisuutta töihin ajaa ja nyt kun olisi niin eipä tuo 990 SD jaksanut startata.. Taisi mennä laturihommiksi ekaa kertaa, enpä ole akkuakaan vielä kertaakaan joutunut irrottamaan, ei ilmeisesti kovin helpolla irti tule :rant:

Edit: Vai tarvitseeko tuota edes irroittaa, saatan saada jatkoroikalla virtaa paikalle, mites tuon saa helpoiten käyntiin? Älylaturi löytyy..
 
Viimeksi muokattu:
Aika ronkeli tuntuu olevan akun ja sen varauksen suhteen verrattuna perus rivimoottoreihin. Hyvällä akulla lähtee kyllä kelillä kun kelillä. Ei kannata välttämättä sitä bilteman akkua hakee tilalle vaan sijottaa kerralla vähän enempi.
 
Juu kylmällä hieman tahmeasti starttaa SD, mutta itsellä ollut muutaman vuoden Vartan AGM-akku ja sillä kyllä saanut aina käyntiin vielä pikkupakkasillakin.
Laturin saa kiinni kyllä irroittamatta akkuakin, kun irroittaa ala"katteen", ottaa johtonipun akun edestä sivuun (on sillä muovilenkillä kiinni akkukotelossa) ja raottaa hieman koteloa. Maajohto moottoriin tms kiinni, niin ei tarvitse tunkea kotelon sisään kuin positiivinen johto.
 
Akuissa paljon eroja, mulla ollut pyörä 3v edellisen omistajan jäljiltä bilteman perus järkäle paikallaan. Olin totaali varma että tänä keväänä ei jaksa enää. Noh olihan se tyhjä, mutta latauksen jälkeen pitää virtaa vielä tod hyvin. Ite olen 2vko putkeen reissussa ja hyvin hörähtää seisomisen jälkeen. En edes tiedä kuin pitkään entisellä omistajalla akku ollut ennen minua.
 
Otin akun myös pyörästä irti, kun pari kertaa käynyt niin että parilla ekalla napin painalluksella ei ole jaksanut lähteä käymään (kello myös nollaantunut). Kuitenkin on juuri ja juuri lähtenyt jossain välissä käymään. Tosin usein pyöräyttää ihan kerrasta käymään. Akkuliikkeeseen mittauttamaan ja mahdollisesti uutta akkua jos näyttää pahalta.
 
Back
Ylös