ikiviriili1
New member
Oliko mahdollisesti Alppikylässä?
kyyl
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oliko mahdollisesti Alppikylässä?
Otan osaa, avokki löysi sun prätkän kun oli 5 aikaan kusettamassa koiraa ja tuli tohinalla herättämään mua. Kävin itse tsekkaamassa tilanteen noin 8 aikaan ja soitin häkeen. Kukaan ei ilmeisesti ollut vielä ilmoittanut havainnosta, joten ottivat tiedot ylös ja laittoivat partion paikalle. Duunissa yritin etsiä sun yhteystietoja, mutta en onnistunut löytämään sopivaa.
Otan osaa, avokki löysi sun prätkän kun oli 5 aikaan kusettamassa koiraa ja tuli tohinalla herättämään mua. Kävin itse tsekkaamassa tilanteen noin 8 aikaan ja soitin häkeen. Kukaan ei ilmeisesti ollut vielä ilmoittanut havainnosta, joten ottivat tiedot ylös ja laittoivat partion paikalle. Duunissa yritin etsiä sun yhteystietoja, mutta en onnistunut löytämään sopivaa.
Itse en uskalla pitää SD:tä kadun varressa ilman hälyä, sen verran helposti nää oranssit katoaa.
...mut joo pyörän vein pajalle, eiköhä se sieltä vielä ajoo saada..kyl tuli mietittyy jo edellis kerral merkin vaihtoo mut kyl porkkana o vaa nii jees
...Jaahas, hyvin alkoi ajokausi eilen.
Reilu puol tuntia ajoa ja pyörä hyytyi vauhdista aika terävästi.
Heti sammumisen jälkeen ei suostunut edes starttaamaan, ainoastaan relettä nakutti.
Veikkasin heti että sähköissä vikaa, vaikka juuri laitettu uusi Exide AGM - akku.
Kävin kaikki mahdolliset sulakkeet ja liitokset läpi heilutellen, mutta ei vaikutusta.
AL-miehen saavuttua paikalle, mitattiin akun jännite, joka oli alle 10V.
Kokeiltiin sitten apuvirralla ja lähti laakista käyntiin. Käynnissä näytti akun jännite muistaakseni ~12,5V ja kierroksilla ~13,8V
Sain vielä ajettua pyörän kotiin ilman ongelmia (reilu 20km).
Mitäs seuraavaksi? Akku takas liikkeeseen testikuormitettavaksi. Jännitteensäätimen tsekkaus + vialliset johdot + liitokset?![]()
Ensimmäisen kerran kun meni jännitteensäädin omastani niin sen jälkeen aloin käyttää sellaisia jännitteenilmaisin vilkkujuttuja. Ilmaisee siis vilkkumalla esimerkiksi ylilatauksen. Oma jännitteensäätimeni näytti ok mitatessa kotona, mutta sitten tien päällä jonkin aikaa temppuili satunnaisesti ennen kun levisi kokonaan.
Olisikohan ollut tällainen se viimeisin:
http://www.sparkbright.co.uk/sparkright-eclipse-battery-voltage-monitor.php
Johan nyt on ajankohtainen aihe kun omakin 950 SMR hyytyi eilen täydestä laukasta keskelle perähikiää
Viime viikolla vaihdoin uuden akun kun vanha nikotteli, nyt se uusi sitten kiehui itsensä solmuun sinne penkin alle.
Tilailin äsken Motokeitaasta uuden jännitteensäätimen, siinä on ainakin osanumero vaihtunut jossain kohtaa joten ehkä jotain parannusta on tullut matkan varrella.
Minne olette noita siirtäneet alkuperäiseltä paikalta, jos olette? Toinen vaihtoehtohan olisi kääriä takimmainen putki lämpöeristenauhaan ja vetää joku siro jäähdytysputki tuota jännitteensäädintä kohti niin se saisi paremmin raitista ilmaa poteroonsa.
Lampun/maskin takaa acc1 tai acc2 johdoista?
Eikös nuo sdukestakin löydy?
Kyllä, ei tarvitsee toista sulaketta jos siis noista ottaa suoraan virran.
Ei siitä kyllä mitään varsinaista haittaakaan ole, kunhan ei ole isompi kuin mitä sulaketaulussa on...