• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM 950 / 990

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo tämäkin kävi mielessä, olen kokeillut löysemmällä ja kireämmällä ketjulla, ei vaikutusta asiaan. Tätä ääntä ei aikaisemmin kuulunut ainakaan havaittavasti, nyt sitten viimeisen 5000km aikana on asteittain pahentunut.

Onkos eturatas miten hyvässä kunnossa?
Omassa rallatteli ja meni pykälätkin huonosti päälle, äkkiä katsottuna ratas oli hyvä... mut ketju pois päältä ja ihan paskahan se oli.
 
Onkos eturatas miten hyvässä kunnossa?
Omassa rallatteli ja meni pykälätkin huonosti päälle, äkkiä katsottuna ratas oli hyvä... mut ketju pois päältä ja ihan paskahan se oli.

Ketjulla ja rattailla on nyt rullattu joku 18tkm. Silmämääräisesti ehjät mutta kauneus on katsojan silimässä😀 Tilaan nyt uudet ja katsotaan auttaako.
 
Täällä on 24 tkm mittarissa ja ei täyttä varmuutta onko orggikset. Rattaassa ei näy kulumaa, mutta onko mahdollista, et ne on silti orggis ja kuluneet? Kannattaako vaihtaa jo nyt ettei katkee? Jossain keskustamutkassa en haluis niiden katkeavan. Piikkiaikoina ei ollut epäselvää pitääkö vaijtaa vai ei, sen näki rattaasta.
 
Ketjun maksimi venymä on mainittu omistajan käsikirjassa.
Mul vaihtu eka satsi 22 tkm kohdalla.
 
SMR:stä tuli kierteet mukana kun vaihdoin öljyjä ja ajattelin viedä öljysäiliön konepajalle kierteiden korjaukseen.

Mutta millä ihmeellä tuon säiliön päällä olevan letkun saa irti? Ei lähe vaikka miten kiskoisi. Ruuvvarilla ei viitti oikein kammeta kun pelkään että letku ottaa itteensä. Vinkkejä?

mopo.jpg
 
SMR:stä tuli kierteet mukana kun vaihdoin öljyjä ja ajattelin viedä öljysäiliön konepajalle kierteiden korjaukseen.

Mutta millä ihmeellä tuon säiliön päällä olevan letkun saa irti? Ei lähe vaikka miten kiskoisi. Ruuvvarilla ei viitti oikein kammeta kun pelkään että letku ottaa itteensä. Vinkkejä?

katso liitettä 15658

Pihdeillä kiinn ja pyörittelet letkua vähän, irtoo helpommin...
 
SMTn vesipumpun kopan alta tihuuttelee nestettä eli tiiviste pitäisi vaihtaa.

Onko millainen homma vai meneekö ihan koppa auki-uusi tiiviste väliin-koppa kiinni?

Miulla on joutavana myös mittaristo, jossa on jotain hämminkiä, jos jotakuta kiinnostaa. Itse ostin uuden armottoman säätämisen jälkeen ja hyvin näyttäisi sillä toimivan.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 
Eipä se juuri tuon ihmeempi homma ole. Jäähdytyssysteemi pitää ilmata nostamalla keulaa puolisen metriä ilmaan hetkeksi, viimeksi kun ei ollut nostinsa käsillä, vetäisin pihakadulla pikku keulat ja sitten mahtuikin viimeiset desit kyytiin.
Tiiviste on mutkikas o-rengas, painuu ajan mittaan. Justiinsa omaan tilasin, olisiko ollut 10 ekua posteineen Motokeitaalta. Vuotokin loppui kun Kotari kuuli että uusi osa on tulossa.
 
Vaihtelin tosa kettinkit ja rattaat. Tietääkö joku miksi vanhassa rattaassa oli joku 5mm paksu kumi molemmin puolin ja se oli silleen siinä ettei ehjänä saa irti ja uudessa ei ollut. Mikä sen kumin tarkoitus on, en keksinyt mitään?

E. Eturattaasta kyse
 
Vaihtelin tosa kettinkit ja rattaat. Tietääkö joku miksi vanhassa rattaassa oli joku 5mm paksu kumi molemmin puolin ja se oli silleen siinä ettei ehjänä saa irti ja uudessa ei ollut. Mikä sen kumin tarkoitus on, en keksinyt mitään?

E. Eturattaasta kyse

Värinänvaimentimena ne siellä on, eli käytännössä vähän vähentää melua.
 
Pitäisi vaihdella vesipumpun kannentiiviste ja samalla nesteet. Onko väliä laitanko maailman kalleinta Motorexiä vai mitä vaan nestettä, kunhan on vihreää? Akkuvedellä aattelin huuhtasta systeemin.

Onneks tuli talvi taas, niin ei ole kiire vielä.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 
Pitäisi vaihdella vesipumpun kannentiiviste ja samalla nesteet. Onko väliä laitanko maailman kalleinta Motorexiä vai mitä vaan nestettä, kunhan on vihreää? Akkuvedellä aattelin huuhtasta systeemin.

Onneks tuli talvi taas, niin ei ole kiire vielä.

punainen neste toimii ihan yhtä hyvin, kunhan huuhtelee kunnolla vanhan pas*an pois.
jos ei ole ennen huuhdeltu niin vesijohtovettä vaan letkulla reilusti sisään että tulee mahdolliset valuhiekan jämät yms. möhjöt ulos.

uuden nesteen voi sitten lantrata akkuvedellä, pesuun sitä on turha tuhlata.
 
punainen neste toimii ihan yhtä hyvin, kunhan huuhtelee kunnolla vanhan pas*an pois.
jos ei ole ennen huuhdeltu niin vesijohtovettä vaan letkulla reilusti sisään että tulee mahdolliset valuhiekan jämät yms. möhjöt ulos.

uuden nesteen voi sitten lantrata akkuvedellä, pesuun sitä on turha tuhlata.

Ookke, minä kiitän. Kohtahan piha on sula, niin pitäisi jaksaa raahautua tallin suuntaan.
 
Onko porukalla alkanu mittaristo sekoilemaa?..ite läksin työmaalta ni ei palanu ku abs valo ja ajonesto.
no ei muutaku ajamaa ja hetken päästä kaikki ok..seuraava ajo taas kaikkipimeenä paitsi taustavalo ..mittailin akun jännitteen ja lataus jännitteen ja vaikutti ok..ktm sähköt :rakastunut:...onko ehdotuksii mistä alkaa hakemaa viallista liitintä / johtoa?
 
Onhan noita mennyt. Alkupään malleissa oli ainakin tiiveysongelmia, niin vesi ui sisään. Jotain parannuksiahan noihin vuosien mittaan tuli, mutta on vikoja ollut uudemmissakin. Lontooksi löytyy korjausohjeita joilla voi koittaa elvyttää.
 
Back
Ylös