• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM 950 / 990

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Potatolord, kurkkaas onko öljyn pinta kuinka korkealla/haiseeko öljy pahasti bensalle. Tulviva kaasari voisi selittää sekä käyntiinlähtövaivat että starttijumin. Onko bensapumppu orkkis?
Yksi tapa haarukoida olisi, nyt kun se käy, kiertää hanat kiinni aina kun sammutat. Jos auttaa, kaasarit pöydälle, putsaus ja bensanpintojen tarkastus&säätö.
 
tulipahan omaan smr vaihdettua vesipumpun hilut kun alko pumpun kannesta tihuttamaan..mutta eipä ollu akseli vielä porsinu vaikka melkee 30tkm menty smr..ja ilman putsari kotelo tuli heivattua tunkiolle ja itg kehiin..vielä ku löytys jotkut edukkaat torvet ni ois bueno..:jippikaijee:...nyt pitäs vielä ihmetellä toi mittaristo kuntoo...loppu perkele perjantai yönä gaso lahden motarille ku ei enää syttyny opiskelia valokaa ..onneksi oli tyhjä limu pullo völjyssä ni selvisin parin km yöjumpalla:)-
 
Tarviisin apuja, olen reissussa tällä hetkellä Ruotsissa ja ilmanputsarin kautta kusee näkyvästi öljyä ulos. Tämän ainut paikka on tietysti kampikammion huohotinletku mistä öljyä tulee, mutta miksi? Aikaisemmin ei ole tätä tehnyt ainakaan että olisin huomannut. Pyörä on 990 duke 05 ja putsari on itg +pohjalevy. Pyörä toimii normaalisti enkä ole huomannut mitään ihmeellistä tekniikassa mikä voisi olla syynä. Öljyä on vielä reilu alarajan verran koneessa ja ajan kotia asti ihan noilla mehuilla.
 
Potatolord, kurkkaas onko öljyn pinta kuinka korkealla/haiseeko öljy pahasti bensalle. Tulviva kaasari voisi selittää sekä käyntiinlähtövaivat että starttijumin. Onko bensapumppu orkkis?
Yksi tapa haarukoida olisi, nyt kun se käy, kiertää hanat kiinni aina kun sammutat. Jos auttaa, kaasarit pöydälle, putsaus ja bensanpintojen tarkastus&säätö.

Tämä! Öljyä alkoi valumaan, irrotin sen täyttöreijän propun. Joten otaksun että sitä on hiukan liikaa:grin: bensalle se mielestäni haisi vähän. Elikkä valuttaa ne pois ja tutkitan uudestaan tilanne. Kiiitoksia kaikille!
 
Tarviisin apuja, olen reissussa tällä hetkellä Ruotsissa ja ilmanputsarin kautta kusee näkyvästi öljyä ulos. Tämän ainut paikka on tietysti kampikammion huohotinletku mistä öljyä tulee, mutta miksi? Aikaisemmin ei ole tätä tehnyt ainakaan että olisin huomannut. Pyörä on 990 duke 05 ja putsari on itg +pohjalevy. Pyörä toimii normaalisti enkä ole huomannut mitään ihmeellistä tekniikassa mikä voisi olla syynä. Öljyä on vielä reilu alarajan verran koneessa ja ajan kotia asti ihan noilla mehuilla.



http://advrider.com/index.php?threads/failed-balancer-shaft-seal-symptoms.795967/
 
No niin huomenna pitää lähteä erästä 990 advea katsomaan ja jos kaupat tulee niin ekana pääsee rengaskauppaan. Minkäslaisia renkaita suosittelette noihin adveihin? hakusessa hyvät 50/50 sora/asfaltti renkaat jotka tietty kestäis mahdollisimman pitkään? Ei tietty haittaa jos pitoa löytyis ihan teiden ulkopuolellakin.
 
No niin huomenna pitää lähteä erästä 990 advea katsomaan ja jos kaupat tulee niin ekana pääsee rengaskauppaan. Minkäslaisia renkaita suosittelette noihin adveihin? hakusessa hyvät 50/50 sora/asfaltti renkaat jotka tietty kestäis mahdollisimman pitkään? Ei tietty haittaa jos pitoa löytyis ihan teiden ulkopuolellakin.

Kattelet kuvioo. Jotain Mitas E-07/ E-09 näyttäviä kumeja kait.

50/50 renkailla ei löydy pitoa teiden ulkopuolella, mutta nippa nappa voi pärjätä.
 
No nyt ois 990 Adve pihassa ja onpa muuten meleko herkun oloinen peli! Nyt tarviis vaan äkisti saada uudet kumit alle ja jos jotain keksis tolle on/off mallin kaasulle. Onkos tuohon muita helpotuksia kun uutta putkee putsaria ja ruiskun mappia?
 
Jotkut ovat raportoineet saaneensa apuja poistamalla toisioläpät ja vaihtamalla kartan. Paras lääke on vaan lisää metrejä mittariin niin se ranne sopeutuu käsittelemään kulmikasta kaasua.
 
Ainakin minulla on edelleen kulmikas kaasu 3-4 tuhannen välillä vaikka putket ja kartat on vaihdettu. Mutta siihen tottuu eikä enää häiritse paljoakaan.
 
No nyt ois 990 Adve pihassa ja onpa muuten meleko herkun oloinen peli! Nyt tarviis vaan äkisti saada uudet kumit alle ja jos jotain keksis tolle on/off mallin kaasulle. Onkos tuohon muita helpotuksia kun uutta putkee putsaria ja ruiskun mappia?

Olen sanonut tämän ennenkin, mutta säädätämällä peli dynossa tekee ihmeitä, noi valmiit kartat ei välttämättä toimi niin hyvin. Ei satu pelin rekkari eo- alkuinen olemaan, oli vaan mun vanha myynnissä hetken tuossa.
 
Taitaa eri rekkari olla. Pitääpä ruveta selvittämään että missä on lähin paikka jossa pystyvät dynossa säätämään. Voi olla kyllä että menee ensi kesälle että tuo kukkaro vähän ensin toipuu :grin: Jos sit samalla nakkais akrat tai muut vastaavat pöntöt paikalleen. Ilmansuodatinta vielä tohon mietin kun on tuo orkkis pahvisuodin melko tyyris niin ois sama laittaa kerralla pestävä mutta mikä? BMC on ainakin haukuttu melko huonoksi ja k&n kuulemma päästää hiekkaa läpi...
 
Vastaanpa tuohon omaan kysymykseen tuosta ilmansuodattimesta ja tovin jenkkifoorumeita lueskeltua tilasin DNA merkkisen fillterin. Seuraava kysymys onkin sitten tuosta jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta. Onko toi keula tosiaan saatava 50cm korkealle että saa kunnolla ilmattua vai onkohan tuohon keksitty joku helpompi kikka?
 
Laitat täyteen ja pari rivakampaa kiihdytystä (suljetulla alueella toki), niin saat etupyörän kytkettyä puolen metrin korkeuteen toviksi. Tämän jälkeen uusi täyttö ja sama uusiksi. Vaihto on valmis kun neste ei enää maistu.
 
Vastaanpa tuohon omaan kysymykseen tuosta ilmansuodattimesta ja tovin jenkkifoorumeita lueskeltua tilasin DNA merkkisen fillterin. Seuraava kysymys onkin sitten tuosta jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta. Onko toi keula tosiaan saatava 50cm korkealle että saa kunnolla ilmattua vai onkohan tuohon keksitty joku helpompi kikka?

Ei sillä ole minkään merkitystä saatko sen viimeisen desin sinne vai et. Vaihdon jälkeen ajat vaan kunnolla lämpimäksi ja sen jälkeen lisää jos mahtuu.
 
Onko kellään muulla mennyt tasapainoakselin tiiviste staattorin kopasta? Tänään vaihdoin enkä ehtinyt vielä koeistamaan, väljälle tuo näytti ja toivottavasti lopetti öljyn kusemisen. Myös lievää nokeentumista havaittavissa vaimentimen päässä, eli on käynyt hyvin rasvattuna😏
 
No nyt ois 990 Adve pihassa ja onpa muuten meleko herkun oloinen peli! Nyt tarviis vaan äkisti saada uudet kumit alle ja jos jotain keksis tolle on/off mallin kaasulle. Onkos tuohon muita helpotuksia kun uutta putkee putsaria ja ruiskun mappia?

Mulla parani 990:n käytös kun tein lisää reikiä ilmanputsarikotelon likaselle puolelle. Siinähän on luukut kummallakin puolella, taisin tehdä kumpaankin 3-4 8 mm reikää. Ajattelin että jos huono niin luukut on helppo uusia. Olin jo tilannut akrat ja penkityksen huoltokaksikkoon juurikin kulmikkaan käytöksen vuoksi, ja sinne ajellessa tuumailin että jos olis tullu operaatio tehtyä aikaisemmin niin olis pari tonttua säästyny. Eipä silti, painoa lähti törkeesti ja alakierrosten vääntöä tuli lisää. Kulutus kyllä lisääntyi.
 
Back
Ylös