Olivatko ne Contit jotenkin erityisen edulliset vai mistä tämä jonkin verran valtavirrasta poikkeva(?) valinta?
No niin, sain SMT:n tonnin huollosta takaisin.
Sen aikaa oli lainassa 690 Duke joka oli aika kumma härveli. Jotenkin aika äkkiväärän oloinen peli. Tuntui että yksipyttyisen ominaisuudet sopivat erityisen huonosti yhteen Kotarille ominaisen töksähtelevän ruiskun toiminnan kanssa. Kaupunkinopeuksissa tottumattomalle hyvin hankala, mutkateillä kyllä hauska. "Ergonomia" on kanssa suunniteltu johonkin minulle vieraaseen käyttöön ja anatomiaan.
Mutta sitäpä mukavampaa oli saada oma SMT taas alle. Voi että on kyyti mukavaa ja moottori toimii kuin ajatus.
Akrat toivat ääneen auktoriteettia (lähinnä matalia taajuuksia) kaupunkioloissa mutta ääni ei juuri ole kovempi, maantienopeuksissa ja siitä ylöspäin ei enää kuulu. E-hyväksytyt kun ovat. Huilut kun ottaa pois niin helpottaa.
Juuri sopivasti alkoi tuo reipas sade jo menomatkan loppupuolella, että ehdin kastua täysin Herttuan ohjaksissa. Ihan tosissaan alkoi kaataa sitten SMT:llä kotiin ajellessa.
Sinänsä kiintoisa testi mutta koska olin jo valmiiksi ihan märkä, on vaikea arvioida miten hyvin esim. kädensuojat toimivat. Lämppärit kun pani vielä päälle niin oli kyllä mukavaa vaikka mittari näytti 13 ja vettä tuli kuin aisaa, käsissä sporttiset nahkahanskat Gore-Tex X-Trafit -laminaattikalvolla. Kotona olivat ainakin kämmenpuolelta ihan kuivat eikä kämmenselkäkään palellut.
Lämpökahvat ovat paksummat kuin alkuperäiset, ja sikäli mukavammat minun käteeni kuin alkuperäiset.
Se hyvä puoli on tuossa SMT:n leppoisassa ajoasennossa, ettei ota niin päähän jos joutuu köröttelemään tylsästi, kuten nyt sateessa. Muutenkin kulki kyllä ihan eleettömän luotettavan oloisesti vaikka vettä välillä jo suorastaan seisoi tiellä ja kuolemaa halveksuvan kärsimättömään tyyliini* ajoin päiväsakkorajalla ja ohittelin autoja (mikä tietysti vaatii tuossa kelissä malttia ja harkintaa).
*huumorihkoa
Yksi outo piirre huollossa. Kotona kuitista luin että koneeseen on pantu Hondan GN4 -öljyä, eli sitä halvinta mahdollista 10W40-mineraaliöljyä! Valtuutetussa merkkihuollossa!
Ilmeisesti se on Jaso MA -luokiteltua, mutta ei nyt silti täyssynteettistä 10W50:tä jota käsketään käyttää tai takuu raukeaa.
Espoon Bikeworld siis kyseessä.
Kahvalämppärien säädin oli irti jo kun menin pihalla pyörän luokse, ei ollut alkuperäinen liima pitänyt. Kuulemma "se on vähän sellainen että joskus ottaa ja joskus ei". Pikaliimalla panivat uudestaan kiinni ja nippusiteet päälle, katsoo onko vielä kiinni kun ne ottaa irti. Näkee sitten tuleeko siitä jokin ikuisuusprojekti jota saa olla joka reissun jälkeen virittämässä uudella konstilla kiinni.
Paljonko siihen tankkiin muuten ihan oikeasti menee bensaa? Sain tänään tankattua 18,23 litraa eli saattoi olla jo melko vähissä
Tripissä oli tuolloin 283 km edellisestä tankkauksesta (6,4 satasella).
Saa nähdä paljonko tuota menovettä alkaa palaa nyt kun on Akran ruiskukartta ja voi kääntää kahvaa vapautuneesti sisäänajon ollen ohi.
Edellisessä pyörässä kun varatankin valo syttyi, meni vielä 70km ennen kuin valo alkoi vilkkua sen merkiksi että "ihan oikeesti hei bensa loppuu". Tuolloinkin sitä oli vielä joku 2,5 litraa.
Kotarissa ilmeisesti ei ole enää mitään toista varoitusta vaan bensa sitten vaan loppuu?