KTM Ag yrityssaneeraukseen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hsippe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vertailun vuoksi HD:n liikevaihto n. 5,9 miljardia ja velkaa 6,8.

Kotari on ennenkin hakenut autotallista vauhtia ja tuskinpa se tuohon nytkään loppuu :bisseä:
 
Eipä tuo vielä kovin halpa ole.

Mulla ei KTM:stä hirveämmin kokemusta, mitä nyt kuunnellut noita jorinoita tuon 790cc koneen ongelmista. Mä en tiedä, mitä se sitten ratkaisee jos vaihdetaan nokka-akseli ja voitelulle ei tehdä mitään??

Nyt on kai niin, että ovat tosiaan tehneet Volkkarit eli omat tuotteet kilpailee keskenään. Toinen asia saattaa olla se, että on laajennettu liikaa tuoteperhettä eli siitä on tullut raskas. Sitten on kai vielä se tosiasia, että isot ja raskaat endurot ei oikein mene kaupaksi, kun ihmiset haluaa ketterämpiä ja kevyempiä laitteita. Isoissa enduroissa ei muutenkaan ole GS:n päihittäjää oikein näkynyt.

Taitaa käydä niin, että Tata kerää tuon pois. Tulee sitten KTM ja Royal Enfield samasta puljusta. Siellä on tosin jo yksi superenduro valmiiksi. :grin:

Ihan haluttuja tuotteita KTM:t on olleet, kun oli muistaakseni vuosikausia Euroopan varastetuin mp -merkki. :D
 
MV Agusta taitaa saada luvan etsiä ittelleen uudestaan mahdollisuutta säilyä hengissä. Sääli, jostain syystä tykkään Italian tyyli- tai kauneuskäsityksistä...
 
" Seit Freitag ist nun auch die VMG Metall insolvent."

Se vaikuttaa yhden firman kautta usein moneen, tuo taitaa olla toimittanut muillekin kuin KTM:lle, joka omistaa ko. valimoyrityksen.

Jotenkin muistan Wärtsilän meriteollisuuden lopun ajoilta että pahiten taisi kärsiä alihankintayritykset, ei välttämättä se josta eniten kirjoitettiin.

Heh, pakko lisätä: "Ready To Fail!" minusta se Ready to Race ei oikein mallannut kovin hyvin...:no:
 
Viimeksi muokattu:
Isot rahoittajat pitävät aina paremmin puolensa, alihankintayritysten ja tavarantoimittajien saatavia tullaan leikkaamaan rajusti.
 
Näitä ei pitäis seurailla, innostuu vielä kuluttamaan (jouto)aikaansa...

Huomasin että Stephan Pierer oli vähän yli vuosi sitten hankkinut saksalaisen Leoni Gabel GmbH:n (johtosarjoja autoteollisuuteen, 95 000 työntekijää?) ja syksyllä möi osake-enemmistön sen kiinalaiselle Luxshare:lle (tietsikkajohtovalmistaja).

Tulee äkkiä kaikenlaista mieleen näistä...
 
Uusimmat mitä on kuulunut:

Sardarov on ostamassa MV:n takaisin
MotoGP jatkuu, mutta pyörää ei enää kehitetä
Pankit haluaa Piererin pois
Bajajilla on shekkivihko jo pöydällä
 
Mielestäni oranssi on paikkansa mp-markkinoilla ansainnut. Toivotaan että homma jatkuu.
KTM on selvästi tunnistanut spekulaatiot ja tässä lainaus viimeisimmästä mainospostista:

"KTM IS HERE TO STAY

Hello xxx,

We understand what you might be thinking: “KTM in trouble? What’s next for my bike and gear?”

We’re still here, side by side with you. Motorcycle deliveries are continuing as planned, spare parts and accessories remain available, and customer service and warranty support are always here for you – just like the signature torque of our engines.

We deeply value your trust and loyalty during this time. It’s your support that keeps us going, and we’re committed to pushing through this challenge to continue delivering the passion for riding that unites us all.

We are currently making adjustments to gear up for an even stronger future. Our passion for riding is unwavering and we’re sticking by your side – together we’re READY TO RACE!

Thank you for standing with us,
Your KTM team"
 
Jonkinlainen käännös täältä: https://www.akv.at/akv-newsroom/presse/ktm-ag-information-1-tagsatzung-insolvenzverfahren

" Yhtiö on tehnyt kahden viime vuoden aikana suuria investointeja, jotka rahoitettiin pääasiassa lainatulla pääomalla, joten velat ovat kasvaneet merkittävästi. Vaikka myynti jälleenmyyjiltä loppuasiakkaille ei ole kasvanut riittävästi vuoden 2023 jälkeen, tuotantomäärät eivät ole vähentyneet. Tämä johti suuriin varastoihin likviditeetin kustannuksella. Vuoden 2024 lopullinen tuotantomäärien vähennys ei enää pystynyt kattamaan aiheutuneita kiinteitä kustannuksia lähinnä henkilöstö-, energia- ja materiaalikustannusten yleisen nousun vuoksi."

Lisää: "Kustannusten vähentämiseksi suunnitellaan irtautumista MotoGP Moto3/Moto2:sta. Tuotantokustannusten alentamiseksi tutkitaan mahdollisuuksia tuotannon (osittaiseen) siirtämiseen. Varastomyynti jälleenmyyjillä..."

Ja: "KTM:n emoyhtiö Pierer Mobility on tilannut Citygroup Global Markets Europe AG:ltä ("Citibank") sijoittajaratkaisun. Tammikuun puoliväliin mennessä mahdollisen sijoittajan kanssa on päästävä sopimukseen, ja asianomaiset osapuolet ovat jo ottaneet yhteyttä uudelleenjärjestelyn selvittäjään ja velalliseen. Tämän uudelleenjärjestelymenettelyn monimutkaisuuden vuoksi ei ole vielä mahdollista arvioida vakavasti tällä hetkellä tarjotun 30 prosentin rakenneuudistussuunnitelman riittävyyttä tai toteutettavuutta."

Ei aivan yksinkertainen juttu, yli 60 yritystä kuuluu tähän...
 
Back
Ylös