Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mietityttää vaan KTM Duke 690 vs 790.
Kaikki Arvostelut uudesta 790 sanoo aika pitkälti samaa eli pyörä on hauska ajaa, kevyt ja näppärä mutta kulkupuolta ei ole niin paljon kuin esim Triumh Street Triple 765 pörässä.
Kotari on muutenkin ajoasennoltaan pystympi ja rennompi kuin Triumph, joka on lähempänä "mukavaa Supersport pyörää"
Eli jos tehot ja ajo asento ei tee siitä erityisen nopeaa niin ne vahvuudet on sitten käsiteltävyydessä ja ajamisen hauskuudessa.
Duke 790 on 187kg tankki täynnä (14 litraa)
Duke 690R on 160kg tankki täynnä (13 litraa)
Väittäisin että 27 kiloa kevyempi Duke 690 on parempi noissa 790 vahvoissa alueissa ja siinä on paremmat jarrut ja parempi jousitus. Lisäksi yksmukisessa Duke 690R:ssä on vääntöä paljon joten kevyempänä fillarina se kulkee mutkasta ulos veikeesti.
Jos ollaan vauhdikkaammalla tiellä jouheampaa pätkää ajamassa niin kilpailevat pyörät kuten tuo Striple 765 pieksee Kotarin ja pysty naku ei vaan ole pätevä vehje "laittomissa" nopeuksissa. (150+ kmh vauhdeissa vaan vituttaa ja pienemmälllä Duke 690 pääsee ihan yhtä lujaa ja vituttaa saman verran.
Tohon pienempääm Dukeen kun vähän virittelee palikka paikalleen, avaa ilmanottoa, pakoputkistoa ja säätää Polttoaineen syötön kohdilleen niin siitä irtoaa 88 heppaa ja 85nm vääntöä.
Putkiston ja akun vaihdolla ja turhien härpäkkäiden poistolla siitä karsii vielä noin 10kg painoa pois.
Alkaa olemaan muilla vaihtoehdoilla vaikeuksia kilpailla käsiteltävyydessä ja kulkupuolessa kuhan vauhdit on siellä alle 130kmh.

Ei nämä lukuisat hehkuttavat koeajoraportit helpota yhtään. Kaivon naftaliinista vuoden 2004 ajokamat ja ohhoh, mahtui edelleen päälle!
Edellinen pyörä mulla oli Kawan Z750, joten hyvää jatkumoa tää olisi. Koskahan duken kumit pääsisi potkimaan jälleenmyyjälle?![]()
Ainakin Motokeitaalta osaavat vastata aikatauluihin.
Älä nyt kun Nitrouksen innoittamana olen tuollasta kuolannut
Jos vaikka vaihtais Bimmerin kahteen pieneen, niin ois radalle ja kadulle soivat pelit...
Kotari ei itseasiassa kuulu enää kyseisen liikkeen valikoimiin, ainakaan uusien laitteiden osalta. Varaosista ja huolloista en mene vannomaan.Kysäse BikeWorldistä jos Vantaa on lähempänä
Kaipa se on vähän vaikea tehdä noista isommista useampisylinterisistä kevyitä, silleen että huoltovälit ei oo tunneissa.kaikki ylipainoisia... Mikä vika oli tonnisessa?
RS:ssä on muuten aika pirun etukeno ajoasento, myös vanhaan 675R verrattuna. Kaupunkiin Duke 790 toimii varmasti paremmin, ja taitaa olla pidemmät joustotkin mukulakiville. Jännä nähdä 790 seikkailunalli livenä, jokohan löytyy SMT veroinen peli viimein? Ei sitten voineet tehdä suoraan tonnista rivikakkosta, jossa tehot olis saanut sinne riittävälle 125 hp tasolle, ja paino edelleen järkevä. Nykyään joko tavalla tai toisella alimittainen 800cc tai sitten 1200cc, jotka kaikki ylipainoisia ja myös pitkiä akseliväliltään. Mikä vika oli tonnisessa?
790 Duke 169kg, 990 Superduke 186kg ja 1290 Superduke 195kg kuivapaino. Tehot vastaavasti 105hp, 120hp ja 177hp.
Eka fiilis 1290:stä oli, että tän vois antaa 15-kesäiselle mopopojalle ajoon. Kisaenskoja voi sitten kantaa metsässä. Sillon alle satkilonen piikkikin voi tuntua painavalta.790 Duke 169kg, 990 Superduke 186kg ja 1290 Superduke 195kg kuivapaino. Tehot vastaavasti 105hp, 120hp ja 177hp.
Ducati Streetfighterille ilmoitetaan vakiona sama 169kg (S 167kg) kuivapaino kuin 790 Dukelle ja tehoa 50hv enemmän. Streetfighter taitaa yhä olla painoltaan omassa luokassaan noissa isoissa nakupyörissä. Sen kyllä huomaa jo talliin työntäessä. On kuin piikkiä työntelisi.
Nojoo, mutta onhan nuo Bemarin S1000R, Aprilian V4 Tuono ja Suzukin GSX-S1000 kymmenen kilon päässä märkäpainoltaan. Onko se sitten nakupyörässä hirveän iso ero, varmaan enemmän vaikuttaa geometria siihen miten kevyeltä tuntuu.Streetfighter taitaa yhä olla painoltaan omassa luokassaan noissa isoissa nakupyörissä.
Eikä toikaan nyt tunnu oikeestaan muuten, kuin että vähän raskas työnnellä parkkipaikalla.Ero selittynee mittaustavalla. Olis mielenkiintoista käyttää noi kaikki ounnituksessa, että näkis paljonko tehtaan ilmoitus heittää.
Märkäpainoksi ilmoitetaan 199kg (s197kg). Nopeasti hatusta bensaa 15kg, pakkasnestettä 3kg, öljyä 3kg, muita litkuja kilo, akku 4kg, niin siitähän se alkaa lähestyä. Kuivapainolle on aina ollut erilaisia luovia ja markkinointiedullisia määritelmiä. Eikös joissakin kyykyissä ollut, että renkaitakaan ei laskettu.
Silti se painaa tankki täynnä melkein saman kuin 1290 kuivapaino. Periaatteessa samanlaisista osista kumpikin kasattu.
Nopealla googletuksella 1290 painaisi tankki täynnä n 210kg, joten ei se ero kauhean suuri ole.
990 oli 186kg tankki tyhjänä, mutta muut nesteet ym sisällä, eli jotain 200kg pintaan kai sitten.
Joka tapauksessa moni ollut pettynyt 790 duken ilmoitettuun painoon. Tankattuna siis painaa lähemmäs saman kuin nuo räväkimmät litraiset.