KTM lc4 690 Supermoto?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kamikaze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

On siinä hydraulikytkin, ei vaan ole pääsylinterin säiliö mallia muovipurkki, kuten ei jarrunkaan säiliö...

Eli tällainen...
mJMnx1r3rbkOoTBRkA-zdlg.jpg
 
Onkohan kellään kokemusta nastarenkaista? Pieni kuumotus olis hommata. vanteisiin ei oo massia. Että mitenköhän tuo vehje sitten noilla orkkis vanteilla ja nastakumeilla liikkuis. Kyseessä siis 690 smr
 
Jaahas, trumppa sai siirtyä ja uusi kausi aloitellaan 690 supermotolla. Akroilla tietty. Ei mulla muuta:grin:
 
Tuo mittaristo "tuikkii" startin mukana niin paljon, että jännitehäviöitä minäkin etsisin, tosin ennemmin miinuspuolelta. Nimittäin jos häviö on akun plussan ja startin välissä, niin silloin mittariston ei pitäisi pahemmin himmentyä, kun startti ei saa "otettua virtaa". Sen sijaan jos ongelma on maapuolella niin se vaikuttaa samalla kaikkiin sähkölaitteisiin.
 
Pari kysymystä pamautan nyt!

1.Mites tuo jännitehäviön mittaus tapahtuu käytännössä?

2.Näkeekö rikkoontuneen puolipuristimen silmin nokka-akselista? Voiko sen vaihtaa vai pitääkö uusia koko nokka-akseli? Kuinka paljon puristuksen pitäisi tippua ehjällä puolipuristimella startatessa?
 
Viimeksi muokattu:
Jännitehäviön mittaus tapahtuu laittamalla jännitemittari (eli yleismittari vaikkapa DC 20V alueella) tutkittavalle välille. :)

Eli siis jos miinuspuolelta etsii ongelmaa, niin toinen johto akun miinusnapaan, ja toinen johonkin sopivaan kohtaan pyörän rungossa tai moottorissa. Jos maadoituksessa on ongelmaa, niin startatessa mittarissa näkyy jännitettä. Muutama voltin kymmenesosa ei liene merkittävää, mutta näppituntumalta yksikin kokonainen voltti on aika paljon. Plussapuolella vastaava mittaus on sitten akun plusnavan ja startin päävirtanavan väliltä suoritettava.
 
Pari kysymystä pamautan nyt!

1.Mites tuo jännitehäviön mittaus tapahtuu käytännössä?

2.Näkeekö rikkoontuneen puolipuristimen silmin nokka-akselista? Voiko sen vaihtaa vai pitääkö uusia koko nokka-akseli? Kuinka paljon puristuksen pitäisi tippua ehjällä puolipuristimella startatessa?

Ei aavistustakaan uudemman LC4:n puolipuristimen vikaantumis mekanismistä, tai herkkyydestä.
Mutta jos kaikki muu on kunnossa eikä startti meinaa jaksaa pyörittää konetta niin tuo olisi ensimmäinen epailyksen kohde...

Osina näyttää saavan, ei liene tarvetta ostaa koko akselia...
 
Puolipuristimesta lähtisin vikaa etsimään. Mulla on tuoreempi 690 Enduro ja siinä monesti startatessa puolipuristin ei aina lähde mukaan ja ekan puristustahdin kohdalla startti kyykkää hetkeksi kunnes puolipuristin aktivoituu päälle.
 
Ollaan saatu ainakin yhtä vikaa vähän rajattua. Akun jännite tippuu vuorokaudessa alle 12 voltin. Akku purkaa 0.2A virralla ja purkaus loppuu kun ottaa 1. sulakkeen pois. 1. sulake liittyy mittaristoon ja ajonestolaitteeseen.

Kokeilemme seuraavaksi kuinka pyörä pelaa ilman mittaristoa. Voiko noita mittareita saada takuuseen? Ilmeisesti aikamoinen tyyppivika tuo toimimaton mittaristo?
 
Morjesta

Tuli vaihdettua z Kawa 690sm r:rään mutta pientä ongelmaa pukkaa. Nykii tasakaasulla 4-5k ja myös sammuilee tyhjäkäynnillä. Pyörä 10 malli, Leon putket. Onko jotain yleisvikoja kenties? Racingbikeen ajattelin mennä tarkastamaan onko oikeat kartat. Pyörällä ajettu4500km. Kiva on mutta vituttaa näin alkuun.... Kaasun kalibroin ja tein sen 15 min resetoinnin..
 
Morjesta

Tuli vaihdettua z Kawa 690sm r:rään mutta pientä ongelmaa pukkaa. Nykii tasakaasulla 4-5k ja myös sammuilee tyhjäkäynnillä. Pyörä 10 malli, Leon putket. Onko jotain yleisvikoja kenties? Racingbikeen ajattelin mennä tarkastamaan onko oikeat kartat. Pyörällä ajettu4500km. Kiva on mutta vituttaa näin alkuun.... Kaasun kalibroin ja tein sen 15 min resetoinnin..

Nyt pyörässä acran kartta ja vuosimallikin päivitty 2v taaksepäin... Nykiminen vissiin aika ominaisuus, vai? Mitä välityksiä olette pitäny pelissä perus kaupunki ja kyläteillä?
 
Oisko kellään myydä orkkis putkea ilman slipareita? tai sitten jotain muuta putkea joka sopii tohon. Kellään kokemusta miten toimii jollain muulla sliparilla kun tuohon pyörään suunnitellulla? vai onko sillä mitään väliä?

Onko kukaan vaihtanut ilmansuodatin boksin tilalle power filter tyylistä kartiosuodatinta ?
 
Back
Ylös