• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM RC8

Eipä taida olla, tosin veikkaisin että pyörii virallisella maahantuojalla tuolla aika tarkkaan 30 KEur kieppeillä, jolla oman '07 312R:ni taannoin ostin. Harmaatuonti pyysi noin 27 KEur, mutta eivät kyenneet toimittamaan haluaani värimallia. Kaikki merkit viittaisivat että tuo 312RR on vaan vuosiupdate 08 mainstreamiin eli 312R:ään ja mitään hintaa nostavia merkittäviä hiilarihoitoja (a'la F4 Senna) tuolle ei ole tehty.

Onkos jossain jo julkistettu mitä uutta tuossa 08:ssa on? Värimallit uudet ja Brembon etupuristimet näyttäisivät vaihtuneen, taitaa olla samat puristimet kuin tuossa RC8:ssa.

Eurotarjonta paranee koko ajan. Se on hieno homma.
Josko sitä pian itsekin Europyörään siirtyisi...
Joo, ylipäätään kerrassaan loistavaa että saadaan uusia superbikejä niin kadulle kuin kilparadalle. Tuo KTM on IMHO (musta-oranssi  
inlove.gif
) ihan siis helvetin makea, melkeimpä liian makea. IMO toi 21,5 KEur on halpa. Tuolla hinnalla sitä menee kaupaksikin sen verran että sen täytyy oikeasti toimia ja olla suht. luotettava. Olisin melkein odottanut ekasta mallivuodesta "koevuotta" jossa korkealla hinnalla pidetään toimitusmäärät todella pieninä ja siten mahdollisten lastentautien aiheuttama itku minimissä jne.

Itse olin downsizettamassa mopoparkkistani ensi kesäksi yhteen pyörään, mutta tuolla hinnalla saattaa Agusta saada seurakseen KTM:n ja vimonenkin riisimopo häipyä pihalta vaikka olen n+1 kertaa vannonut etten twiniä ikuna osta  
tounge.gif
Sain MP- racingilta vastauksen hintakyselyyn. 33500,00 on uuden MV 312RR:n hinta. Sweet. Tuossa 312RR:ssähän on isompi (1078cc) moottori kuin 312R:ssä. Muitakin eroja varmaan on. Vääntöä haettu alemmaksi ja varusteita pyörään on otettu huippu CC- mallista. Tämä tuplaärrä on siis mallistolisä 312R:n ja CC mallin väliin. Ohessa hieman lainatekstiä:

Other subtle news are new design on the trademark four pipes where the end is now stubbier like a slice of salami (MV said it themselves...) New headlight unit and smoked screen from the F4 CC. The Sachs steering damper from the CC is also in place on the RR. One of the most sexy additions might be the Brembo monoblock callipers that makes the MV even more Italian than before if possible... They are Brembo racing items as seen in World superbike, but with an additional dust cover for street maintenance. Peak torque is now reached at 8.200rpm rather than the old peaky 10.000rpm. And the figure is a massive 124Nm.

http://www.raptorsandrockets.com/images/MV_Agusta/GN1_7158.jpg

http://www.raptorsandrockets.com/images....2_r.jpg

http://www.raptorsandrockets.com/images....7_1.jpg


Onko omasi pelannut ok? Oletko kohdannut noita jäähdytinnestevuotoja tai ylilämpöongelmia? Mieli tekisi "jotain erilaista", mutta hieman nuo luotettavuusasiat hämäävät. Luultavasti turhaan.
 
Sain MP- racingilta vastauksen hintakyselyyn. 33500,00 on uuden MV 312RR:n hinta. Sweet. Tuossa 312RR:ssähän on isompi (1078cc) moottori kuin 312R:ssä. Muitakin eroja varmaan on. Vääntöä haettu alemmaksi ja varusteita pyörään on otettu huippu CC- mallista. Tämä tuplaärrä on siis mallistolisä 312R:n ja CC mallin väliin. Ohessa hieman lainatekstiä:

Other subtle news are new design on the trademark four pipes where the end is now stubbier like a slice of salami (MV said it themselves...) New headlight unit and smoked screen from the F4 CC. The Sachs steering damper from the CC is also in place on the RR. One of the most sexy additions might be the Brembo monoblock callipers that makes the MV even more Italian than before if possible... They are Brembo racing items as seen in World superbike, but with an additional dust cover for street maintenance. Peak torque is now reached at 8.200rpm rather than the old peaky 10.000rpm. And the figure is a massive 124Nm.

http://www.raptorsandrockets.com/images/MV_Agusta/GN1_7158.jpg

http://www.raptorsandrockets.com/images....2_r.jpg

http://www.raptorsandrockets.com/images....7_1.jpg


Onko omasi pelannut ok? Oletko kohdannut noita jäähdytinnestevuotoja tai ylilämpöongelmia? Mieli tekisi "jotain erilaista", mutta hieman nuo luotettavuusasiat hämäävät. Luultavasti turhaan.
Jaa, 312RR on "ylikoko" ja siksi kisaluokittelukelvoton
sad_orig.gif
Me not like. 312R:n viehätyksestä iso osa on siinä että se pisti japseille kampoihin niiden omalla pelikentällä ja voitti esim. Masterbike:ssä. Nuo värimallit ei myöskään ihan täysin uppoa muhun vaikka kauniita ovatkin; esim. kuvionti ei enää jatku saumattomasti etukatteesta lokariin; IMO toi oli varsin hauska yksityiskohta 312R:ssä.

Mitä tuohon 312R:ään tulee niin kyllähän se kuumempana käyn kuin japskit, mutta mitää ropellaja mulla ei ole sulanut tms. eli olen vain lämpömittarista huomannut että se hiukka lämpimämpämä ruuhkassa ajellessa käypi. Jäähdytysnesteen paisuntasäiliön korkki oli mullakin persiilleen asennettu, mutta kun se fiksattiin (maahantuoja haki pyörän ja palautti seuraavana päivänä eli ei voi palvelun puuttesta moittia) ei mitään vihreän nesteen oksenteluongelmia enää ollut ollut.

MP-Racingin loistava palvelu ja pyörän yksilöllisyys ja ajettavuus enemmän kuin kompensoivat nuo pikkuongelmat, IMHO.

Mut juu, ei sotketa RC8 ketjua enempää. On se RC8 vaan kaunis. *Must resist temptation, must resist temptation* vaikka melkein tiedä miten tässä käy: "pojat, myö hävittiin tää sota"  
tounge.gif
 
Pojat, myö ollaan jo hävitty tää sota...  
wink.gif
Heh, siltä haiskahtaa. Eilen pyysin tarjouksen pelistä (tai itseasiassa väliraha pyynnön).

Pyörässä on kuulemma 24kk takuu.

Mikäli tiedätte, niin ilmineeratkaa huolto- ohjelman km- luvuista. Kuinka usein venttiilit pitää säätää yms. Venasäädöissä pitää kansi irroittaa, joten se ei ole ihan halpaa huvia. Onkohan kone palasäätöinen?
 
Veikkaisin, että huolto-ohjelma on kutakuinkin sama kuin SD:ssä. Eka huolto 1000 km jälkeen ja sitten aina 7500 km välein. Tarkempi ohjelma löytyy kotarin sivuilta.
 
Mikäli tiedätte, niin ilmineeratkaa huolto- ohjelman km- luvuista. Kuinka usein venttiilit pitää säätää yms. Venasäädöissä pitää kansi irroittaa, joten se ei ole ihan halpaa huvia. Onkohan kone palasäätöinen?
Tuskin tuossakaan kantta tarvitsee irroittaa venttiilien säätöä varten?
Tuskin yläkerta eroaa noilta osin niin paljoa 950/990 koneista...

Taitaa mennä linjalle irroita...
-Penkki
-Tankki
-Ilmaboxi
-Venttiilikopan kannet.
-Tarkista välykset.
-Vaihda tarvittavat palat.

Kannnet ja niiden pultit näkyy kuvassa.

Ei paha tehdä itse.
 
Mikäli tiedätte, niin ilmineeratkaa huolto- ohjelman km- luvuista. Kuinka usein venttiilit pitää säätää yms. Venasäädöissä pitää kansi irroittaa, joten se ei ole ihan halpaa huvia. Onkohan kone palasäätöinen?
Tuskin tuossakaan kantta tarvitsee irroittaa venttiilien säätöä varten?
Tuskin yläkerta eroaa noilta osin niin paljoa 950/990 koneista...

Taitaa mennä linjalle irroita...
-Penkki
-Tankki
-Ilmaboxi
-Venttiilikopan kannet.
-Tarkista välykset.
-Vaihda tarvittavat palat.

Kannnet ja niiden pultit näkyy  kuvassa.

Ei paha tehdä itse.
Taitaa tuossa RC8:ssa olla taaimmainen sylkky niin pahasti rungon sisässä, että ei tilat riitä työskentelylle.
Toivottavasti näin ei kuitenkaan ole.

Toisaalta, sain vastauksen tarjouspyyntööni tuohon RC8 pyörään. CBR1000RR 2004 vaihtohyvitys oli järkyttävän pieni. RC8- jää ainakin keväällä vielä kauppiaan riviin. Katsotaan jos tilanne hieman muuttuu, kun rinnakkaistuojat yms astuvat peliin mukaan.

SuperDukeR- pyörässä muistaakseni oli kannen irroitus pakko tehdä säätöä varten.
 
Perustin tuon oletuksen tosiaankin kokemuksii -03 Adventuren venttiilinsäädöstä.
Jota seurasin vierestä hyviä neuvoja antaen
wink.gif


Äkkiseltään kuvista näyttäisi siltä että Adventuren kone on syvemmällä rungossa.

Kuvista RC8 Stripped verrattuna 950 Adventure Stripped RC:n takapytty on suorastaan hyvin esillä...
 
Näyttäisi tuon kuvan perusteella kansi täysin erillaiselta kuin noissa aikaisemmissa LC8 koneissa...
Vaan eikös tuo olekkin RC8?

Välysten säätö vaihtamalla noita pieniä välivipuja?
Toisen pakeventiilin vipu ilmeisesti samalla akselilla kun kuvissa kannen oikea sivu on sileä.
Mahtaako nokkaketju mennä nokille asti, vai onko samanlainen väliratas kuin noissa vanhemmissakin?
 
Kuinka tuo KTM:n V2- kone on pitänyt säädöt yleensä?
Entäpä luotettavuus? Onko "isojen kilometrien" koneita jo olemassa?

Itse kuin SuperDuke R:ää ajoin viime syksynä, ihastuin kyllä moottoriin ja koko pyörän ominaisuuksiin. Alusta, jarrut, moottori yms. Hieno pyörä oli, ja sen vuoksi jäi tuo RC8 kiinnostamaan.
 
Kuinka tuo KTM:n V2- kone on pitänyt säädöt yleensä?
Entäpä luotettavuus? Onko "isojen kilometrien" koneita jo olemassa?

Itse kuin SuperDuke R:ää ajoin viime syksynä, ihastuin kyllä moottoriin ja koko pyörän ominaisuuksiin. Alusta, jarrut, moottori yms. Hieno pyörä oli, ja sen vuoksi jäi tuo RC8 kiinnostamaan.
"Isojen" kilometrien koneita ei taida vielä noista katupeleistä (SD,SM) löytyä, mutta noissa adventure-malleissahan semmoisia jo löytyy, kyseessähän kuitenkin on sama pata (puhun siis LC8:sta). En minä ainakaan foorumeita selatessani ole törmännyt mihinkään enneaikaisiin täystuhoihin. Oma peli (950SM) on rokannut ihan hienosti, vaikka käyttö on ollut reipasta, tosin ei ole kilsojakaan vielä paljon takana (10tkm). Öljyä LC8:t huohottaa sieltä täältä, tämä ominaisuus voi hieman yllättää japseihin tottuneita mutta kyllä sen kanssa pärjää. Tuo RC8 näyttää kyllä siltä että jos kone öljyä huohottaa niin siinä on kyllä hommaa pitää paikat puhtaana, on meinaan sen verran noita koloja ja ripoja tuossa myllyssä. Nyt moni sanoo, että antaa sotkeentua, mutta mulla mopon pitää olla puhdas, aina  
cool.gif


Loppunoottina todettakoon, että hieno mopo tuo RC8, me like.
 
"Huohottaa", mitä tarkoitat tuolla? Ei kait ne koneet öljyä vuoda tai ulos tihku?
 
"Huohottaa", mitä tarkoitat tuolla? Ei kait ne koneet öljyä vuoda tai ulos tihku?
Höpsis. Ne mitään vuoda. Ainakaan jos vertaa Ameeriikkojen ihmeisiin.
biggrin.gif
Mulla ykkösen venakopan tiiviste ihisti pikkasen ku oli ilmeisesti huollon jäljiltä jääny liimat miten sattuu.
Itelle tuli mittariin 19 donaa ja rapiat vuodessa ja mylly senkun vain tuntui paranevan!
omg.gif

Super Duke voorumilla joku aussi huuteli ajaneensa rapiat 35 tonttua '05 mallisella dukella ja vieläpä ilman ongelmia. Että tuskinpa noissa LC padoissa kestävyys ongelmia sen suhteen on.
 
Mitä on vierestä seurannut LC8 koneiden kestävyyttä niin mitään yllättäviä tuhoja ei ole sattunut.
Aika reippaasti noita kuitenkin rankaistaan tuolla päällysteen ulkopuolella...

Adventureissa lähinnä kannentiiviste ja vesipumppu ongelmia.
Kaikki sattuneet tapaukset tosin -03 pyörissä joissa noita osa odottaakin.
-Sylinterikannsien muttereiden alta puuttuvat prikat.
-Vesipumpun akselin stefa.

Teeseitsejasäästä miehelle alle 200e remontti fixata molemmat kuntoon tehtaan osilla.

Uudemmissa ei noita "ongelmia" pitäisi enää olla.

Varman tuolta matkaenduro foorumilta löytyy tietoa LC8:n kestosta suuremmilla kilometrimäärillä?
 
"Huohottaa", mitä tarkoitat tuolla? Ei kait ne koneet öljyä vuoda tai ulos tihku?
Höpsis. Ne mitään vuoda. Ainakaan jos vertaa Ameeriikkojen ihmeisiin.
biggrin.gif
Mulla ykkösen venakopan tiiviste ihisti pikkasen ku oli ilmeisesti huollon jäljiltä jääny liimat miten sattuu.
Itelle tuli mittariin 19 donaa ja rapiat vuodessa ja mylly senkun vain tuntui paranevan!
omg.gif

Super Duke voorumilla joku aussi huuteli ajaneensa rapiat 35 tonttua '05 mallisella dukella ja vieläpä ilman ongelmia. Että tuskinpa noissa LC padoissa kestävyys ongelmia sen suhteen on.
Joo, ei ne sillain vuoda kuin HD:t, mutta kuitenkin enemmän kuin japsit
wink.gif
Viime keväänä paikallisella kotarikauppiaalla oli viisi LC8:sia koeajossa, jokaisessa pelissä lohkot oli jostain kohtaa öljystä kosteana.
 
Larun Bikeworldissä on muuten 50tkm ajettu Super Duke. Taisi vielä olla yhden omistajan ajama, joten pienellä salapoliisityöllä kyseiseen janteriin varmaan saa yhteyttä ja voi kysyä miten hänen pelinsä on käynyt.
 
Itse olen todennut, että LC8 koneen alla täytyy pitää öljyn imeytysmattoa. Noin 25000km takana ja hyvin jytää. Eipähän motti hapetu, kun on hyvin suojavoideltu.
 
Back
Ylös