• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ktm rc8

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ricky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
RC8 mallit ovat kaikki suurinpiirtein samanlaisia, joitakin hyvin pienia eroja lukuunottamatta. Ilmeisesti jotain pienia eroja johtosarjoissa saattaa olla. Suomessa myytavat kaytetyt ovat suurimmaksi osaksi naita alkupaan malleja kayttoonottovuodesta huolimatta. Niita on myyty ylivuotisina viela 2010. RC8 mallin tunnistaa vareista ja 1148 kuutiotilavuudesta. Uudempi RC8R malli on Suomessa tosi harvinainen. Siina on vahan enemman tehoa ja isompi iskutilavuus. Merkittavin parannus lienee takaiskarin parempi shimmitys ja pehmeampi jousi.

Ei noissa RC8 malleissa mitaan merkittavia tyyppivikoja ole tiettavasti ollut. Kulmikkaaksi moititun kaasun voi parantaa halutessaa poistamalla lambda saadon TuneEculla. Vesipumpun stefoja on joistakin mennyt, mutta tuo vaivaa liki kaikkia Kotareita. RC8R:n loytaminen Suomesta voi vieda aikaa ja rahaa.

EDIT: 08-09 RC8 malleissa kannattaa tarkastaa, että tehtaan päivitykset on tehty. Parannuksia tuli mm. vaihteensiirtoon, ecun ohjelmaan ja öljypumppuun. Tasipa joissakin olla mäntien vaihtojakin. Omaan pyörääni oli päivitetty vaihteensiirto eikä laatikon toiminnassa ollut sen jälkeen mitään moitittavaa.

Jep, sillon kun omaani etsiskelin pisti hymyilyttää kun bike word myi varastosta uusia -08 malleja muutaman tonnin kallimmaalla kun 8k ajettuja käytettyjä... :)
 
Itse yritin vaihtaa vanhana kotarin miehenä juuri Bike Wordista uutta ylivuotista RC 8:a muutama vuosi sitten ,mutta väliraha oli niin kamala ettei sitä voinut ajatella.Laitoin sitten kawan.
Itse olen kytännyt juuri tuota R mallia käytettynä,mutta eipä niitä ole tarjolla.Uutta ei oikein vihtis..


[QUOT:paikallatuulee:E=Carl0s;6254099]Jep, sillon kun omaani etsiskelin pisti hymyilyttää kun bike word myi varastosta uusia -08 malleja muutaman tonnin kallimmaalla kun 8k ajettuja käytettyjä... :)[/QUOTE]
 
Itse yritin vaihtaa vanhana kotarin miehenä juuri Bike Wordista uutta ylivuotista RC 8:a muutama vuosi sitten ,mutta väliraha oli niin kamala ettei sitä voinut ajatella.Laitoin sitten kawan.
Itse olen kytännyt juuri tuota R mallia käytettynä,mutta eipä niitä ole tarjolla.Uutta ei oikein vihtis..

Pari vuotta ole käytettyjen hintoja seurannut Suomessa ja R-malleja on tosi vähän tarjolla. Paremmin tuntuu löytyvän Ruotsin puolelta esimerkiksi Blocketista. 2013 mallissa olisi luistokytkin vakiona ja niitä luulisi saavan kohta sopivalla hinnalla uutenakin. Laitoin omaani STM:n kytkimen ja ajettavuus parani huomattavasti. Lambda-säädön poistaminen tuon lisäksi ja pyörä oli aivan loistava sekä maantiellä että radalla.

Käytetyistä houkuttelisi eniten tuo 2010 vuosimallin ensimmäinen RC8R, jossa on Marchesinin kevyemmät 10-puolaiset vanteet vakiona.
 
Tuli tuossa luettua vihdoin tämä viestiketju läpi kun tuli tollainen 2008 RC-8 hankittua joulukuussa.
Kesällä kävin koeajaa, mutta kaupat venyivät vanhan suzukin hävittämisen takia joulukuuhun.
Muuten ollut tyytyväinen tuohon mutta kylläpähän muuten palaa rahaa(vaikka se tiedossa olikin) kun piti hankkia kuitukatteet ja STM:n kytkin ratatouhuihin :grin:

Viime viikonloppuna tuota kytkintävaihtaessa selvisi, että ebc:n kevlar street racer kytkinpaketin alin massalevy oli katkennut. Ajattelin ostaa "vakio" levysetin tohon stm:ään ja kasata niillä sen.
 
Hommasin 2011 RC8R:n ja pari kysymystä tuli mieleen:

-Mistä saan Akran kartan ja miten sen ladataan pyörään? Bike Wordista? Vissiin pitää ostaa joku piuha? Ei mitään hajua. Pyörässä on Jesterin putki josta on UK:n RC8 forumilla kimppatilaus.

-GB Racing koneenposkisuoja on tilattu mutta millaisia kaatumatappeja olette käyttäneet? Noi GB Racingin tapit olisi varmaan hyvät mutta hemmetin rumat.

-Tumma pleksi kiinnostaisi. Noita vaan ei kovin montaa ole tullut vastaan. Kokemuksia?

Sifteri ja luistokytkin tulee hommatua jossain kohtaa.
 
Hommasin 2011 RC8R:n ja pari kysymystä tuli mieleen:

-Mistä saan Akran kartan ja miten sen ladataan pyörään? Bike Wordista? Vissiin pitää ostaa joku piuha? Ei mitään hajua. Pyörässä on Jesterin putki josta on UK:n RC8 forumilla kimppatilaus.

-GB Racing koneenposkisuoja on tilattu mutta millaisia kaatumatappeja olette käyttäneet? Noi GB Racingin tapit olisi varmaan hyvät mutta hemmetin rumat.

-Tumma pleksi kiinnostaisi. Noita vaan ei kovin montaa ole tullut vastaan. Kokemuksia?

Sifteri ja luistokytkin tulee hommatua jossain kohtaa.

TuneEcu:lla pystyy itse ohjelmoimaan. Ohjelman saa ilmatteeks niiden sivuilta, samoin kuin kartat. Piuhan joudut ostaa ebaystä tms. Maksaa muutaman kympin, oisko toi oma ollu 9puntaa.

Tummaa pleksiä olen ittekkin kuolannut, tuntuu kaikki tummat olevan tuplakuplia jotka ei omastamielestä sovi tohon kantikkaaseen keulaan ollenkaan. (Omassa moposssa oli kirkas tuplakupla ostaessa ja vaihtu samantien vakioon)


Sifteristä luistojytkimestä en osaa sanoa, ei ole kokemudta.



Vähän kyllä alkais taas nää kelit polttelemaan.
 
Mulla oli vakio tuplakupla ja nyt on kirkas lyhyempi pleksi joka huomattavasti paremman näköinen.

-Onko tuo sas-levyjen laitto paha rasti. Siis että sen vois parkkipaikalla tehdä? Vähän joutuu vissiin pyörää purkaa?
 
Mulla oli vakio tuplakupla ja nyt on kirkas lyhyempi pleksi joka huomattavasti paremman näköinen.

-Onko tuo sas-levyjen laitto paha rasti. Siis että sen vois parkkipaikalla tehdä? Vähän joutuu vissiin pyörää purkaa?

Ääääh, sekotin kytkinlevyihin... :/
 
Lueskelin UK:n RC8 forumilta ettei tuota SAS-tulppausta sittenkään ole mikään pakko tehdä joten taitaa jäädä tekemättä.

Tune ecun siis lataan koneelle, lataan oikean kartan, laitan piuhan kiinni koneeseen ja mopoon ja lataan mopoon kartan. Onko se noin yksinkertaista? Meinaan vaan että UK forumissa oli sivutolkulla asiaa ja alkoi mietityttämään että meneeköhän tuo homma ihan puikkoihin.

Jesus sentään mitä vakuutusmaksut ovat tuolle vekottimelle!
 
Lueskelin UK:n RC8 forumilta ettei tuota SAS-tulppausta sittenkään ole mikään pakko tehdä joten taitaa jäädä tekemättä.

Tune ecun siis lataan koneelle, lataan oikean kartan, laitan piuhan kiinni koneeseen ja mopoon ja lataan mopoon kartan. Onko se noin yksinkertaista? Meinaan vaan että UK forumissa oli sivutolkulla asiaa ja alkoi mietityttämään että meneeköhän tuo homma ihan puikkoihin.

Jesus sentään mitä vakuutusmaksut ovat tuolle vekottimelle!


Juu ei ole pakko tulppaa. Itsekkin otin sen vain tune-eculla pois käytöstä.

Ja jep, on noin yksinkertaista. Piuha kiinni, käynistät ohjelman, lataat kartana ja lähdet koeajolle.
 
Kevyellä kilpailuttamisella liikenne ja laaja kasko 886e Lähitapiolasta. Halvemmat kuin 10R:ssä.

Bonukset 70% ja joku keskittämisalennus.

Liikenne 258e ja kasko siis 628e.

IF olis ollut n.1500e täyskaskolla ja Turva n.1100e.
 
Viimeksi muokattu:
Kevyellä kilpailuttamisella liikenne ja laaja kasko 886e Lähitapiolasta. Halvemmat kuin 10R:ssä.

Bonukset 70% ja joku keskittämisalennus.

Liikenne 258e ja kasko siis 628e.

IF olis ollut n.1500e täyskaskolla ja Turva n.1100e.


Katkera olen noista hinnoista... :(

25v mies helsingistä, ja tohon rahaan ei saa mistään edes pelkkää liikennettä... Autoon taitaa just ja just saada liikennevakuutuksen tolla rahalla :(
 
Mä kun asun nyt lähes maaseudulla Paimiossa niin täällä ei vissiin pyörät kaadu eikä niitä varasteta ja ikääkin on 37v.

Jesteriltä tilasin putken englannista ja se on tehty nyt viikonloppuna. Toivottavsti saan sen lähipäivinä. UK:n forumilla olivat saaneet hyviä tuloksia ihan vaan sillä vartin tyhjäkäyntikuviolla. Niillä on myös kimppatilaus putkelle joten kai se on ihan pätevä peli. Tollanen: http://www.ebay.co.uk/itm/231193767119

Sunnuntaina haen pyörän, putki ja muut palikat kiinni ja :orgmp:
 
No niin, nyt soittivat Lähitapiolasta ja kertoivat että jos haluan että kasko on voimassa myös radalla niin se on sitten 350e lisää liikennevakuutuksen vuosimaksuun. Myönnyin tähän vaikka vähän kiristelikin.
 
Eli muokkasivat kaskon ehtoja korottamalla läkisääteisen liikennevakuutuksen hintaa?
 
Näinhän siinä taisi käydä. Virkailija oli varsin moniselitteinen puheessaan ja kun itse oli konttorin pihassa rekisteröimässä mopoa niin oli vähän kiirekin. Soittivat vielä perään että laskua ei tarvi maksaa vaan lähettävät hyvityslaskun myöhemmin tms.

Tarvii perehtyä asiaan kun ehtii.
 
Menee vähän yksinpuheluksi mutta menköön.

Sunnuntaina hain mopon kotiin ja muutamia satoja kilometrejä ehtinyt ajeleen. On se hieno vekotin! Vääntää, tärisee ja paukkuu, ihan parasta. Kääntyy tosi nätisti mutkiin eikä vauhti tunnu missään mikä on kummallista näin keväällä. Tulee ajeltua turhan lujaa ihan vahingossa. Muuten tuo tuntuu sopivan omaan ajotapaan oikein hyvin, on semmoista tekemisen meininkiä kun Kawalla tuli välillä ajeltua liian isolla vaihteella kruisaillen.

Hidasajo risteyksissä ja huoltoasemilla hieman hakusessa tuon äkkiväärän moottorin vuoksi. Millin kun kääntää kahvaa niin pyörä hyökkää tai sitten ei tapahdu mitään. Tuohonkin alkaa tottumaan eli ei paha.

Suljetulla alueella kokeilin huippuja pariin kertaan. Kawasakin jälkeen on outoa kun vauhtia on n.240 niin mittarilukema ei nouse kuten 10 R:llä. Sitä ennen nousee...

Polttoainekarttaa en saa vaihdettua mittaristosta vaikka on ohjeet kädessä. Ärsyttää. Muoks. Saanpas sittenkin mutta startatessa mittaristoon tulee isolla teksti "ENGINE MAP!" eikä mopo käynnisty ellei anna vähän kaasua samalla. Ehkä tuo wörkkii paremmin uudella kartalla. Ärsyttää silti.

Jaa niin, vaihteisto tuntuu todella tarkalta ja bensaa tuo hörppii saman verran kuin Kawa, 6-8 litraa mutkitellessa.

Ens vkonloppuna putki, uus kartta ja muut härpäkkeet paikoilleen.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös