Mitä kuuluu Carl0ksen edesottamuksille, kun ei hetkeen ole raporttia tipahdellut?
Tuuppasin alkuviikosta sisään TuneECUlla brittien tekemän kartan vakioputkelle ja K&N filtterille ja mikä ero vakioon tuossa onkaan! Vakiokartalla lambdat aktivoituna moottorin käytös oli niin epämääräistä alle 5000 kierroksella, että muutaman kerran meinasi mennä nurin tuon takia. Kaasukahvalla esitettiin vain jonkinlaisia toivomuksia, joihin pata vastasi jos ja kun viitsi. Nyt oikean käden ja moottorin välillä tuntuu olevan looginen yhteys ja veto johdonmukaista koko kierrosalueen läpi. Ajelin eilisen ja tämän päivän aikana yhteensä yli 500km suupielet hymyssä. Aiemmin tuo matka-ajo vaan vitutti, kun kone ei toiminut alakierroksilla oikein kuinkaan.
Juu tosiaan, tuli viikko maattua espanjassa nahkaa grillaamassa niin ollu vähän hiljasempaa tuon mopon suhteen.
Nyt ollaan siis aikalailla tilanteessa että pitäis Throttle position sensorit säätää. Ne toisioläpät kun poistin niin pisti silmään että toi TPS ei putoa 0:aan kun kaasun päästää. Hetken kun sitä tutkailin niin huomasin että kun kaasun päästää, läpät ei osukkaan stoppareihin, vaan tyhjäkäyntimoottorin "varsi" jää syystä tai toisesta sen verta ulos, että läpät jää vähän auki.
Eli ennenku pääsen TPS:n säätämään, pitäis saada toi tyhjäkäyntimoottori palaamaan "kotiasentoo". Joka muuten tässä just tuli mieleen että taisin jossain nähdä joskus jossainyhteydessä maininnan että tyhjäkäyntikierrokset pitäisi muuttaa 0:aan. Nyt en vaan saa päähäni että missä toi oli, ja missä yhteydessä. Pitääpi vähän perehtyä.