Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Äänet kytkinkopasta kuuluu asiaan. On ne aavistuksen sivistyneemmät kuin Ducatissa kuitenkin.![]()
Ei siellä kytkin vapaalla kolise, sehän pyörii yhtenä möykkynä, vaan vaihteistossa "irto osat" kilisee toisiaan vasten.
Äänihän muuttuu kun kytkimen painaa pohjaan, ja lähes häviää kun laittaa vaihteen päälle.
Okei, siis juu laatikko "kalisee". Tyhjäkäynnillä vapaalla kalisee, kytkin pohjassa hiljenee. Toi laatikko itseäni vähän ihmetytti, moni sitä haukkunut mutta ainakin ton edellisen buellin laatikon jälkeen toihan tuntu itseasiassa helvetin hyvältä![]()
Onko muilla ollut vaikeuksia saada vaihdetta vapaalle pysähdyksissä? Ei meinaa mennä millään ja hyppää helposti kakkoselle.
Itsellä on KTM:n enskassa ihan sama ongelma. Vapaalle laittaminen käytännössä vaatii kädellä vaihtimen renklaamisen ja joskus siihen menee jopa vähän aikaa ennen kuin vapaa lopulta löytyy. En ole ikinä saanut sitä jalalla vapaalle, aika hankala Kawasakin vaihteistoon verrattuna. Mielenkiintoista että isommissakin KTM:ssä sama ominaisuus... Verrokkina tuossa nykyisessä Kawassa on parhaiten toimiva, nopein ja täsmällisin vaihteisto mitä olen tähän mennessä mopottimissa käyttänyt, selvä parannus myös 2005-mallista.
Itsekin olen joskus messuilla ihaillut noita RC8:ja, mutta ovat olleet budjetin yläpuolella toistaiseksi. Moottoripyörän kannattaa olla oranssi.
Mites muuten, nyt menee itse vähän sekasin kun nettimotosta noita kattelee niin 2010 / 27tkm / 11k€, 2008 / 30tkm / 12k€, 2010 / 6tkm / 10k€... Noissa hinnoissa tunnu olevan mitään järkeä. Noi 2 ekaa on viellä samassa liikkeessä myynnissä. Vai onko näissä jotain niin isoja vm kohtasia eroja joka ton selittäisi?
'08 jos katot niin tietysti tarkistus että mahdolliset korjauskutsut on tehty, vaihteensiirtäjässä, takapenkin kiinnitysmekanismissa ja olikohan vielä joku vesipumppuun liittyvä juttu joissain yksilöissä. Lisäksi voisi olla tuossa vuosimallissa plussaa jos kykäkoppa/tiiviste vaihdettu, joissain on ollu jotain valu ongelmaa ton kopan kanssa eikä istu ihan tiiviisti. Tiivisteen voi käytännössä testata käyttämällä yli 90 asteiseksi ja sitten lätkyttämällä kaasua. Jos alkaa ruikkia jäähdytysnestetippaa kykäkopan ylivuotoreiästä niin minimissään tiivistejumppa tehtävä. Ei oo kalliit palikat eikä vaikea tehdä, ite jumppasin tänä keväänä, mutta liikkeestä jos ostaa niin samaan hintaanhan ne sen kuntoon laittaa.
Noissa nettimoton laitteissa näytti toisissa olevan takapenkki toisissa ei, muistaakseeni penkki ja tapit on jotain 500,- pintaan jos on tarvetta. En kyllä voi vannoa muistanko hinnan oikein, osanumerot ja hinnat löytyy netistä. Liikkeestä niihinkin saanee jonkun alennuksen pyörän oston yhteydessä. Tai voihan ne tulla irrallaan mukaan noihinkin missä niitä ei ollu kuvissa.
Homman ainut hankaluus on tuo perhanan muovitankki, joka pyrkii paisumaan pituussuunnassa irti ollessaan. Takaisin asennukseen oli brittifoorumilla hyvä vinkki: takapään ruuvit kiinni ja pieni räikkäliina kiinni runkoon satulan alla oleviin putkiin molemmin puolin ja sen jälkeen liinan lenkki tankin etukorvien kautta ympäri. Liinalla vedättämällä saa etupaan ruuvit paikalleen. Tämä kannattaa huomioida, koska tankin irrotus tulee tutuksi kaikille jossakin vaiheessa huoltoja.
Tuo muovitankin turpoaminen johtuu tod. näk. etanolibensasta, joten kannattaa käyttää joko V-Power tai 98E polttoaineita. 98 sisältää nykyisin myös jonkin verran etanolia, joten V-power lienee varmin vaihtoehto.
Nih, uusi uljas V-Power Nitro+ näyttäis kanssa olevan max 5% etanoliaV-power on nykyään samaa nesteen 98E bensaa johon on laitettu jotain lisäainetta. 5% on siinäkin etanolia. Aito V-Power loppu samalla ,kun st-1 osti shellin toiminnot suomessa.
V-power on nykyään samaa nesteen 98E bensaa johon on laitettu jotain lisäainetta. 5% on siinäkin etanolia. Aito V-Power loppu samalla ,kun st-1 osti shellin toiminnot suomessa.
kyllä taas kelpaa.