• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ktm rc8

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ricky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Äänet kytkinkopasta kuuluu asiaan. On ne aavistuksen sivistyneemmät kuin Ducatissa kuitenkin.:D
 
Äänet kytkinkopasta kuuluu asiaan. On ne aavistuksen sivistyneemmät kuin Ducatissa kuitenkin.:D

Ei siellä kytkin vapaalla kolise, sehän pyörii yhtenä möykkynä, vaan vaihteistossa "irto osat" kilisee toisiaan vasten.
Äänihän muuttuu kun kytkimen painaa pohjaan, ja lähes häviää kun laittaa vaihteen päälle.
 
Ei siellä kytkin vapaalla kolise, sehän pyörii yhtenä möykkynä, vaan vaihteistossa "irto osat" kilisee toisiaan vasten.
Äänihän muuttuu kun kytkimen painaa pohjaan, ja lähes häviää kun laittaa vaihteen päälle.

Okei, siis juu laatikko "kalisee". Tyhjäkäynnillä vapaalla kalisee, kytkin pohjassa hiljenee. Toi laatikko itseäni vähän ihmetytti, moni sitä haukkunut mutta ainakin ton edellisen buellin laatikon jälkeen toihan tuntu itseasiassa helvetin hyvältä :)
 
Okei, siis juu laatikko "kalisee". Tyhjäkäynnillä vapaalla kalisee, kytkin pohjassa hiljenee. Toi laatikko itseäni vähän ihmetytti, moni sitä haukkunut mutta ainakin ton edellisen buellin laatikon jälkeen toihan tuntu itseasiassa helvetin hyvältä :)

Jep samaa tekee muutkin pyörät merkistä riippumatta, erityisesti twinit, V4 tms moottorilla olevat. Olen pistänyt merkille, että rivi4 ei pidä samanlaista kolinaa, johtuisiko kenties tasaisesta sytytysjärjestyksestä?
 
Onko muilla ollut vaikeuksia saada vaihdetta vapaalle pysähdyksissä? Ei meinaa mennä millään ja hyppää helposti kakkoselle.

Itsellä on KTM:n enskassa ihan sama ongelma. Vapaalle laittaminen käytännössä vaatii kädellä vaihtimen renklaamisen ja joskus siihen menee jopa vähän aikaa ennen kuin vapaa lopulta löytyy. En ole ikinä saanut sitä jalalla vapaalle, aika hankala Kawasakin vaihteistoon verrattuna. Mielenkiintoista että isommissakin KTM:ssä sama ominaisuus... Verrokkina tuossa nykyisessä Kawassa on parhaiten toimiva, nopein ja täsmällisin vaihteisto mitä olen tähän mennessä mopottimissa käyttänyt, selvä parannus myös 2005-mallista.

Itsekin olen joskus messuilla ihaillut noita RC8:ja, mutta ovat olleet budjetin yläpuolella toistaiseksi. Moottoripyörän kannattaa olla oranssi :).
 
Itsellä on KTM:n enskassa ihan sama ongelma. Vapaalle laittaminen käytännössä vaatii kädellä vaihtimen renklaamisen ja joskus siihen menee jopa vähän aikaa ennen kuin vapaa lopulta löytyy. En ole ikinä saanut sitä jalalla vapaalle, aika hankala Kawasakin vaihteistoon verrattuna. Mielenkiintoista että isommissakin KTM:ssä sama ominaisuus... Verrokkina tuossa nykyisessä Kawassa on parhaiten toimiva, nopein ja täsmällisin vaihteisto mitä olen tähän mennessä mopottimissa käyttänyt, selvä parannus myös 2005-mallista.

Itsekin olen joskus messuilla ihaillut noita RC8:ja, mutta ovat olleet budjetin yläpuolella toistaiseksi. Moottoripyörän kannattaa olla oranssi :).


Kokeileppas hakea vapaa kakkoselta, ei ykköseltä. Vanhassa husabergissa oli sama, että ykköseltä ei vapaalle saanut ei sitten kirveelläkään. Kakkoselta vapaalle taas meni melkein itsestään, sama tuntui olevan tossa RC8:issa jota kävin koe-ajamassa.


Mites muuten, nyt menee itse vähän sekasin kun nettimotosta noita kattelee niin 2010 / 27tkm / 11k€, 2008 / 30tkm / 12k€, 2010 / 6tkm / 10k€... Noissa hinnoissa tunnu olevan mitään järkeä. Noi 2 ekaa on viellä samassa liikkeessä myynnissä. Vai onko näissä jotain niin isoja vm kohtasia eroja joka ton selittäisi?
 
Mites muuten, nyt menee itse vähän sekasin kun nettimotosta noita kattelee niin 2010 / 27tkm / 11k€, 2008 / 30tkm / 12k€, 2010 / 6tkm / 10k€... Noissa hinnoissa tunnu olevan mitään järkeä. Noi 2 ekaa on viellä samassa liikkeessä myynnissä. Vai onko näissä jotain niin isoja vm kohtasia eroja joka ton selittäisi?

Nuo Nettimotossa tällä hetkellä myynnissä olevat ovat kaikki 2008 (ehkä joku voi olla 2009) mallisia ja osa vaan ylivuotisena rekisteröity eli käytännössä ainoa ero on ajokilometreissä. Vuonna 2009 tuli RC8R markkinoille ja korvasi RC8:n. Aika paljon silti pyynnit vaihtelee.
 
Okei, eli periaatteessa kannattaa lopettaa vuosimallia kyyläys, ja sen sijaan kattoa joku joka on vähillä kilsoilla?
 
'08 jos katot niin tietysti tarkistus että mahdolliset korjauskutsut on tehty, vaihteensiirtäjässä, takapenkin kiinnitysmekanismissa ja olikohan vielä joku vesipumppuun liittyvä juttu joissain yksilöissä. Lisäksi voisi olla tuossa vuosimallissa plussaa jos kykäkoppa/tiiviste vaihdettu, joissain on ollu jotain valu ongelmaa ton kopan kanssa eikä istu ihan tiiviisti. Tiivisteen voi käytännössä testata käyttämällä yli 90 asteiseksi ja sitten lätkyttämällä kaasua. Jos alkaa ruikkia jäähdytysnestetippaa kykäkopan ylivuotoreiästä niin minimissään tiivistejumppa tehtävä. Ei oo kalliit palikat eikä vaikea tehdä, ite jumppasin tänä keväänä, mutta liikkeestä jos ostaa niin samaan hintaanhan ne sen kuntoon laittaa.

Noissa nettimoton laitteissa näytti toisissa olevan takapenkki toisissa ei, muistaakseeni penkki ja tapit on jotain 500,- pintaan jos on tarvetta. En kyllä voi vannoa muistanko hinnan oikein, osanumerot ja hinnat löytyy netistä. Liikkeestä niihinkin saanee jonkun alennuksen pyörän oston yhteydessä. Tai voihan ne tulla irrallaan mukaan noihinkin missä niitä ei ollu kuvissa.
 
Pari muuta päivitystä, jotka ei mene tehtaan piikkiin kannattaa myös tehdä. Öljyntäyttöputki ja ilmanputsarikotelon kansi uudemmasta eli 2010 -> mallista. Sopivat suoraa paikalleen, mutta säästävät turhilta öljysotkuilta. Alkuperäisessä täyttöputkessa on juuressa vain yksi o-rengas ja vuotaa helposti äänenvaimentajan päälle käryämään. Uudemmassa ilmanputsarikotelon kannessa on ohjattu huohotin imukurkun päälle ja ei vala öljyjä ympäri koteloa, jos kova käyttö aiheuttaa oksennusreaktioita. Muistaakseni nuo eivät maksaneet yhteensä satasta enempää.

Homman ainut hankaluus on tuo perhanan muovitankki, joka pyrkii paisumaan pituussuunnassa irti ollessaan. Takaisin asennukseen oli brittifoorumilla hyvä vinkki: takapään ruuvit kiinni ja pieni räikkäliina kiinni runkoon satulan alla oleviin putkiin molemmin puolin ja sen jälkeen liinan lenkki tankin etukorvien kautta ympäri. Liinalla vedättämällä saa etupaan ruuvit paikalleen. Tämä kannattaa huomioida, koska tankin irrotus tulee tutuksi kaikille jossakin vaiheessa huoltoja.
 
'08 jos katot niin tietysti tarkistus että mahdolliset korjauskutsut on tehty, vaihteensiirtäjässä, takapenkin kiinnitysmekanismissa ja olikohan vielä joku vesipumppuun liittyvä juttu joissain yksilöissä. Lisäksi voisi olla tuossa vuosimallissa plussaa jos kykäkoppa/tiiviste vaihdettu, joissain on ollu jotain valu ongelmaa ton kopan kanssa eikä istu ihan tiiviisti. Tiivisteen voi käytännössä testata käyttämällä yli 90 asteiseksi ja sitten lätkyttämällä kaasua. Jos alkaa ruikkia jäähdytysnestetippaa kykäkopan ylivuotoreiästä niin minimissään tiivistejumppa tehtävä. Ei oo kalliit palikat eikä vaikea tehdä, ite jumppasin tänä keväänä, mutta liikkeestä jos ostaa niin samaan hintaanhan ne sen kuntoon laittaa.

Noissa nettimoton laitteissa näytti toisissa olevan takapenkki toisissa ei, muistaakseeni penkki ja tapit on jotain 500,- pintaan jos on tarvetta. En kyllä voi vannoa muistanko hinnan oikein, osanumerot ja hinnat löytyy netistä. Liikkeestä niihinkin saanee jonkun alennuksen pyörän oston yhteydessä. Tai voihan ne tulla irrallaan mukaan noihinkin missä niitä ei ollu kuvissa.

Okei, tää jeesas aika reippaasti.

Eli siis kun ekana kiikarissa oli: http://www.nettimoto.com/ktm/rc/1362775 <- Okei, on vähän enempi ajettu, mutta kelasin että toi on kumminki -10

Mutta, näitten uusien faktojen valossa tää: http://www.nettimoto.com/ktm/rc/1503730 alkaa vaikuttaa parhaalta. Toki, ehdotuksiakin otetaan vastaan mikä noista nettimoton kiuluista ois fiksuin.

Toki, tossa ekassa ois ollu se bonarina liikkeen rahotus. Pankista vois hakee pätkän, mutta vaatii aina että roudaa porukat sinne takaamaan. (ei sinäänsä mikään ongelma, mutta kaikkien 3:n aikataulujen sovittaminen on aika työlästä)
 
Homman ainut hankaluus on tuo perhanan muovitankki, joka pyrkii paisumaan pituussuunnassa irti ollessaan. Takaisin asennukseen oli brittifoorumilla hyvä vinkki: takapään ruuvit kiinni ja pieni räikkäliina kiinni runkoon satulan alla oleviin putkiin molemmin puolin ja sen jälkeen liinan lenkki tankin etukorvien kautta ympäri. Liinalla vedättämällä saa etupaan ruuvit paikalleen. Tämä kannattaa huomioida, koska tankin irrotus tulee tutuksi kaikille jossakin vaiheessa huoltoja.

Tuo muovitankin turpoaminen johtuu tod. näk. etanolibensasta, joten kannattaa käyttää joko V-Power tai 98E polttoaineita. 98 sisältää nykyisin myös jonkin verran etanolia, joten V-power lienee varmin vaihtoehto.
 
Tuo muovitankin turpoaminen johtuu tod. näk. etanolibensasta, joten kannattaa käyttää joko V-Power tai 98E polttoaineita. 98 sisältää nykyisin myös jonkin verran etanolia, joten V-power lienee varmin vaihtoehto.

V-power on nykyään samaa nesteen 98E bensaa johon on laitettu jotain lisäainetta. 5% on siinäkin etanolia. Aito V-Power loppu samalla ,kun st-1 osti shellin toiminnot suomessa.
 
V-power on nykyään samaa nesteen 98E bensaa johon on laitettu jotain lisäainetta. 5% on siinäkin etanolia. Aito V-Power loppu samalla ,kun st-1 osti shellin toiminnot suomessa.

No perse...sit kannattanee siirtyä suoraan E85:lla ajamiseen jos vaan polttoainejärjestelmässä riittää potku lisätä n. 30% syöttöä.
 
Todiin, tänään tuli sitte haettua RC8 kotiin. -08 15tkm taulussa, päivitykset tehtynä ja huoltokirjalla. Ja voe pojat että on makia peli ajella :rakastunut: kyllä taas kelpaa.

Pari kysymystä, mites tosta mittaristosta saa sen "race" tilan päälle? Koitin kaikkia nappeja rämpätä, mutta siinä kohtaa kun näyttö meni johonki "bootloader" tilaan, totesin että tää on se kohta jossa pitää lopettaa rämppääminen.

Penkin alla on joku liitin. 2 rivinen, noin ~10 nastainen, vähän micro-fit liittimen näköinen, jossa on ympärillä sellainen kuminen suoja (samanlainen joita näkee yleensä ecujen liittimiä suojaamassa). Onko toi joku diagnostiikka pistoke, vai onko mopossa kenties joskus ollu joku powercommander tms. kiinni?
 
Onnea hienosta hankinnasta! :jippikaijee:

Ulkomuistista heittäen pidät '+' ja '-' napit pohjassa muutaman sekunnin niin pääset set-up valikkoon jossa ensimmäisenä on kohta change mode, josta saapi vaihdella road tai race tilan.

Täältä löytyy manuskaa ja muuta pdf:ää jos ei pyörän mukana tullu.
 
Osaakos muuten kukaan sanoa millä noita katteita kannataa hoitaa? Toi tankki on ainakin jotain perus enskamuovia, joten vahaa siihen tuskin kannattaa sipasta?
 
Tuosta leveästä liittimestä en tiedä, mutta Tune-ecu pistetään kiinni akun oikealla puolella olevaan nelinapaiseen, jossa on tulppa päällä.

Tankki on ainakin valkoisessa versiossa maalattua muovia ja perus Autoglymin punaisella olen sitä hoitanut. Vähän noissa on ollut ongelmia maalauksen kanssa. Tahtoo kesiä korkin ympäristä ja kuplia alareunoilta, mutta ei mitään sen vakavampaa.

Etuiskarien esijännitykset kannattaa tarkistaa, koska pyrkivä ryömimään jonkin verran säädöistä. Isolla hylsyllä pyöritellään kirjan lukemiin noin lähtötasoksi. Syylärin korkin kireys kannattaa myös tarkistaa, kun joissakin on tuo muovikorkki pyrkinyt löystymään matkan varrella. Tarkista myös ilmanputsarin asennus jossakin vaiheessa, kun siinä kotelossa on kaasuvaijerin läpiviennin kohdalla sellainen hankala kohta, josta pyrkii pölyt menemään sisään. K&N filtterissä on alkuperäistä parempi runko ja vaseliinin kanssa asennettuna istuu tiiviimmin paikalleen.
 
Ainakin tossa oranssissa tankki on tollasta "huokosta" muovia mitä kaikissa enskoissa tankkikin on. Sivu-, Etu- ja takakatteet onkin sitten maalattu. Noissa vaan näkyy ikävästi kun joku sipassut niihin vähän vahaa, mennyt ihan mataksi, eli varmaan jotain muovikiiloketta siihen pitäis sipasta niskaan.


Kuvat vielä noista liittimistä:

Eli tää on varmaan se Kotarin oma ECU liitin? http://imgur.com/a/TfspP#1

Mutta mikäs se tämä on? http://imgur.com/a/TfspP#0
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös