• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ktm rc8

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ricky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nonniin tulpat vaihdettu ja kone kasattu. Ongelma säilyy.
Nyt se on ehkä entistä selvempi.
Eli pienillä kierroksilla kun ajaa niin kone käy hyvin. Kun kierrokset nousee
sinne 4500-5000 RPM paikkeille niin rupee kone "tukehtumaan" sen jälkeen
paukuttaa putkesta pihalle.
Olisko jollakin tarjota diagnoosia? :D
Tuli mieleen että jos ei saa jostakin syystä bensaa mutta miks toimii sitten
pienillä kierroksilla? Voisko sytytyksessä olla jotakin vikaa että
jostakin syystä ei osaa sytyttää oikeeseen aikaan tjms.???

Oletko sen tyhjäkäynti resetin tehnyt? Epäilen että johtuu yksinomaan putken ja karttojen sopimattomuudesta, ne vaihtoon ja sitten ihmettelemään jos vielä paukkuu...
 
käy loistavasti vapaalla ja vaikka antaa vapaalla hanaakin niin en huomaa mitään
normaalista käynnistä poikkeavaa. pitää huomenna kokeilla antaa hieman enemmän kierroksia
josko vika ilmenisi myös ilman vaihdetta. tällähetkellä näyttää että tarvitsee vaihteilta
kuormaa että vika ilmenee.

en ole mitannut latausjännitettä. itessä on niin vähän sähkömiehen vikaa etten varmaan
edes saisi sitä aikaiseksi :D oma ala on LVI ja oon oppinu jo koulussa että vesi ja sähkö ei
sovi yhteen :kääk: pitääpi kuitenkin huomenna kokeilla josko se onistuisi :thumbup:

Lueskelen tässä brittifoorumeita ja koitan päästä ongelman ytimeen. sieltä löytyi joltakin
hieman vastaava vika ja olivat ehdottomasti tukkeutuneen bensansyötön kannalla.
eli tarkastaa tankki ettei ole vettä ja vaihtaa filtteri. samassa yhteydessä puhuivat myös
joistakin ilma sensoreista jotka on kuulemma takuun alla vaihdettavia osia.
niistä en ollut aikasemmin kuullutkaan.
 
Muuten, ei kai vika alkanut tankkauksesta? Kun on tässä maassakin aina joskus tullut pistoolista kaikenlaista niin vesibensaa kuin dieselillä höystettyäkin sekoitusta...
 
ei alkanu. oikeetaan oon odottanu että koskas bensavalo syttyy :)
tossa kun tankkia nosteli pari päivää ni oli sielä vielä tavaraa.

Paljon muuten puhuvat UK foorumilla jostakin isosta harmaasta connectorista
joka kannattaa avata ja putsata. kuulemma ottanu usein vettä sisäänsä eikä tahdo päästää
pois. onko tietoa mikä se iso harmaa mötikkä vois olla?
 
Olisko täälä joku ketä osais neuvoa miten ton kotkan bensafiltteri vaihdetaan?
Onko se tankin sisällä jossakin sielä pumpussa? Oma manuaali sanoo troubleshooting
kohdassa että jos menettää tehoja ni kannattaa vaihtaa filtteri mutta ei kerro miten
se tehdään :) Mopo on tallissa eri paikassi ni en pääse edes katselemaan että miten se
onnistuis. ajattelin ensin kysyy neuvoa että tietäsin huomenna vähän mitä kannattaa
alkaa irrottaa ensin kun sitä filtteriä hakee. niin ja millanen filtteri siihen tilalle pitäs ostaa?
sellastakaan tietoa en manuskasta löytäny :S
Kyllä taas on kyselyikä päällä :jippikaijee:
 
Päivitystä projektista.

Tankki tyhjennetty ja oli suht puhdas. muutama musta jyvänen tuli tankista ulos mutta yksinään ne
ei sitä pumppua tuki.

Sen jälkeen irrotin pumpun. Ja tietysti jouduin räjäyttää sen että sain filtterin irti.
Oli TODELLA omituinen filtteri. Se oli vaan metalli verkosta tehty pussi missä oli
sisällä vielä jostakin imeisesti kankaasta tehty toinen pussi. Ei vaikuttanu olevan
tukossa oikeestaan lainkaan. vähän oli värjääntyny mustaksi mutta en jaksa uskoa
että se aiheuttais mitään tollasta vikaa mistä pyörä nyt kärsii. putsasin kuitenkin
ja kasasin kaiken takas paikalleen. Tankkia en ehtiny enää kiinnittämään joten koeajolle
en vielä päässyt. En kuitenkaan usko että mitään maailmaa mullistavaa tapahtui.
Eikä pumppu kyllä muuten näyttänyt ulkoapäin mitenkään vialliselta.
Luulempa siis että joudun uuden pumpun tuohon hommaamaan.

Jos jollakin on ylimääräinen toimiva tai tietoa mistä sais tarvikepumpun nopeella aikataululla
ni saa jakaa tietoa :respect:

Tuota mystistä harmaata liitintä mistä lontoon foorumilla puhuttiin en sitten löytäny.
eli voi olla että se vika on sieläkin mutta se ei ainakaan ollu siinä syylärinestekannun takana
missä se joidenkin mukaan piti sijaita. Jos on parempaa tietoa jollakin niin jakakaa ihmeessä.

Nöyrimmät kiitokseni jo auttaneille. laitan taas päivitystä kun homma etenee. :orgmp:
 
Eikö löytynyt paperifiltteriä?

Tässä pyörässä on muuten kyse nyt 950 LC8 moottorista, ettei aiheuta ihmetystä.

Bensapumppu.jpg
 

Liitetiedostot

  • Suodattimen_vaihto.jpg
    Suodattimen_vaihto.jpg
    72,8 KB · Katselut: 42
Viimeksi muokattu:
Jos värkkäät sähköt siihen bpumppun tankki irrallaan niin sen virtauksen ja paineen voi mitata jossain sopivassa huollossa missä on mittarit. Muistelen advrider foorumilla olleen juttua noista teepussisuotimista mitkä lie maailman pensoista tukkeutuneet eri tavoin. Ja siellä oli myös joku diy korjauskin aiheen. mittaisin ennenkuin ostaisin. pumpun varaosahinta on aika suolainen.

edit tarvikepumpun löytäminen voi olla hankalaa

editedit oisiko tosta apua http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=874262
 
Nonniin.

Siis en löytäny sieltä pumpusta tollasta no.9 filtteriä mitä tossa Micon toisessa kuvassa oli esitetty.
löysin vaan sen "teepussi" suodattimen. ja se ei ainakaan näyttäny olevan pahasti likaantunu.
Voidaan siis todeta että multa puuttuu kokonaan yks suodatin tuolta :S
olisko jo ruiskukin tukossa :(

Tarkotuksena oli juu mitata se bensanpaine ja kävinkin paikallisessa korjaamossa
kattomassa millanen painemittari heillä on mutta ainakaan suoraan se mittari ei sovi
kotarin liittimiin. Lähin kotarin huolto on siis about 1h ajomatkan
päässä.
 
Moi,

Eikö täältä tosiaan löytyisi sitä liitintä:
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=12633

Yo. siis Superduken vastaava, ehkä auttaa pääsemään jäljille.
PS: Toinen juttu- voisihan tuo olla myös sähköongelmakin.
Superdukessa oli hiukan vastaavaa mystistä ja siihen auttoi akkukopassa ja lampun takana olevien liittimien läpikäynti sähkösprayllä. En ole varma mistä nuo starttireleen ym liitännät löytyvät RC8:ssa...?
 
Noonnniii.

Toisen kerran otin bensapumpun kauniiseen käteen ja availin vielä lisää niin
löytyihän sieltä se paperisuodatin :)
Oli ihan hyvässä kunnossa. vähän tumma väriltään mutta mitään ylimäärästä ei irronnu.
Eilen kun laitoin sitä takasin paikalleen oli toinen pumpun O-renkaista aika löysä
ja koitin sitä sinne siististi ängetä omaan uraansa mutta olihan se katkennu ja
menny ihan palasiksi. pitää siis huomenna etrasta hakee uus O-rengas :)

Se varsinainen löytö tuli kun avasin ilmaputsarin uudelleen ja aloin ihmettelemään ruiskuja että
olisko niiden sihteihin asti menny tavaraa (tosin nyt ei ollu koska se paperisuodatin olikin paikallaan).
Huomasin siinä siirrellessäni johtoja pois tieltä että yks liitinhän oli auki :)-
Vaikka kuinka oltiin ne jo käyty läpi niin yks oli kuin olikin auki. uskoisin että se meni imukurkun
painesensoriin se johto. Varmuutta asiasta ei ole mikä se mötikkä oli. Mutta tää taas menee siihen
pahamaineiseen harmaaseen mötikkään jonka kanssa on ollu ongelmia :D
Eli siis on mahdollista että vika korjaantu ihan sillä. En vaan pääse kokeilemaan ennen kun
saan huomenna korvaavan O-renkaan.

Niin ja se harmaa mötikkäkin löyty lopulta. Oli vaan aika pirun piilossa.
Eli siis se on ilmaputsarikotelon alaosan ja rungon välissä piilossa.
Ei oikeen kunnolla nää ennen kun ottaa ilmaputsarin kannen auki. ja silti ei lähde sieltä pois,
luulen että pitää ottaa koko putsari irti ennen kun sen mötikän saa sieltä pois.
Ja siis mun käsittääkseni tää harmaa mötikkä pitää sisällään piuhoja bensansyötöstä kaasukahvan
asennon tunnistimeen ja painesensoriin ja koko kaasutusrunkoon :dunno:
Eli jos kaikki tiet johtavat Roomaan ni se on isojen Kotkien Rooma :)

Päivitän huomenna että auttoko ongelmaan yhden lapsuuden löytyminen.
 
Jees liitinhän se siinä vikana oli :thumbup:

Tuskin se suodattimien ja tankin putsaus, sekä tulppien uusiminen silti huonoa teki :)

Nyt vaan odottelemaan josko se piuha tulis ni pääsis käsiin ecuun.
Jos se vaikka alkais toimimaan myös kaupunkinopeuksissa.

Eikä muuta kun ajoa vaan :orgmp:
 
Se öljy suodattimessa tulee todennäköisesti siitä moottorin huohotinputkesta, joka siihen putsarin päälle tulee.
 
Juu se tulee kytkinkopasta suoraan.
Toi on kuulemma aika tarkka oljyn määrän suhteen
ja sylkee heti liiat öljyt pois ja ne menee suoraan tonne
ilmaputsarin kanteen.
 
Jees liitinhän se siinä vikana oli :thumbup:

Tuskin se suodattimien ja tankin putsaus, sekä tulppien uusiminen silti huonoa teki :)

Nyt vaan odottelemaan josko se piuha tulis ni pääsis käsiin ecuun.
Jos se vaikka alkais toimimaan myös kaupunkinopeuksissa.

Eikä muuta kun ajoa vaan :orgmp:

Joko kaapeli tullut, kun ei ole mitään päivitystä tullut?
Orgin päivillä bongasin kaksi RC8/R omani lisäksi, keitäs siellä oli? :bye:
 
Joko kaapeli tullut, kun ei ole mitään päivitystä tullut?
Orgin päivillä bongasin kaksi RC8/R omani lisäksi, keitäs siellä oli? :bye:

Juu kaapeli on saapunut ja itseasiassa juuri parasta aikaa asennan tuneecua koneelle
ja olen lähdössä pakoputken vaihtoon :)
Tulin orgiin vielä tarkastamaan että kai se oli toi 2001 kartta kun meni tuohon
vakioputkeen. Tarkoituksena olisi vaihtaa putki ja päivittää tietysti samalla tuo kartta.
Avaan samalla myös nuo SAI:t 100% jos se meno siitä tasaantuisi.
Tämä siis jos osaa ecua käyttää :no:
 
Juu kaapeli on saapunut ja itseasiassa juuri parasta aikaa asennan tuneecua koneelle
ja olen lähdössä pakoputken vaihtoon :)
Tulin orgiin vielä tarkastamaan että kai se oli toi 2001 kartta kun meni tuohon
vakioputkeen. Tarkoituksena olisi vaihtaa putki ja päivittää tietysti samalla tuo kartta.
Avaan samalla myös nuo SAI:t 100% jos se meno siitä tasaantuisi.
Tämä siis jos osaa ecua käyttää :no:

2001 kartan laitoin omaani, myöhemmin päivitin siten että toisioläpät kokoajan auki kartta edelleen sama.
 
Back
Ylös