• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ktm superduke modifikaatiot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja brand x
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hyvältä näyttää...noi vanteet on aika hauskat.:thumbup:

kun SD tuli talliin viime kesänä, niin se näytti tältä
128.jpg


Ja tältä se näyttää nykyään. Putket lyheni hieman ja perämuovit sai samalla myös hieman sahasta. Crossitanko vaihtui dragbariksi. Peilit tulee olemaan tangonpäämallit. Oranssit katteet on todellisuudessa saman värisiä, mutta Nokia jotenkin muuttelee noita :)
27012012049-1.jpg


Perän uuteen ilmeeseen olen tyytyväinen. Ei ole enää niin raskaan näköinen.
27012012045.jpg
 
Kellään SuperDukessa HM shifteriä? Itellä ollut haasteita.. pyörä ei starttaa enää shifterin kanssa..

Sulla on joko joku shifterin piuha maissa, tai sitten anturi on jumittunut kiinni-asentoon. Tuo shifterihän on periaatteessa vaan on-off-kytkin, jonka perässä on pikku elektroniikkapurkki, jolla määrätään katkoaika. Tosin voi vika olla tuossa elektroniikkapurkissakin, mutta ei pitäs olla kovin paha selvittää. Kun oisin lähempänä niin voisin tulla vilkasemaan, mutta ei oikein täältä asti pysty. Isosta viasta ei kuitenkaan ole kysymys.
 
Sulla on joko joku shifterin piuha maissa, tai sitten anturi on jumittunut kiinni-asentoon. Tuo shifterihän on periaatteessa vaan on-off-kytkin, jonka perässä on pikku elektroniikkapurkki, jolla määrätään katkoaika. Tosin voi vika olla tuossa elektroniikkapurkissakin, mutta ei pitäs olla kovin paha selvittää. Kun oisin lähempänä niin voisin tulla vilkasemaan, mutta ei oikein täältä asti pysty. Isosta viasta ei kuitenkaan ole kysymys.

RacingBike Sidecarissa tuota ovat asennelleet. Virta kulkee johdoissa, mutta heti kun shifterin laittaa väliin ei kulje enää virta sen läpi vaikka mitä tekisi shifterille.. nyt lähtee shifteri nro. 3 tulemaan tännepäin. Testaavat kuulemma itse ensin tehtaalla, että varmasti toimii..
 
Todellakin suositus oli häneltä että esijännityksen sijaan tulisi ensin vaihtaa painolle soppelimpi takajousen jäykkyys.

Insinöörin pohdiskelua talvi-illan ratoksi...

Teoriassahan lineaarisen jousen jäykkyys on sama koko toiminta-alueella eli esijännityksellä voi silloin vaikuttaa vain painaumaan ja senkin osalta vain niin kauan kunnes jousi on toiminta-alueellaan jo iskarin ollessa kokonaan pitkänä. Sen jälkeen ei pitäisi olla mitään eroa sen kummemmin ajokorkeudessa tai jäykkyydessä vaikka sitä kuinka kirraisi, ainoastaan voi saada sen aikaan että jousi menee jo kokonaan kasaan ennen kuin iskarin pohjakumi ottaa vastaan.

Toisaalta oletettavaa on että ajettaessa kuskin ollessa pyörän päällä tämä lineaarinen jousi on aina toiminta-alueellaan jolloin esijännityksellä ei pitäisi olla mitään vaikutusta itse jousen kovuuteen. Jos alusta on muulla keinoin progressiivinen niin silloin periaatteessahan sen pitäisi muuttua "kovemmaksi" kun esijännitystä lasketaan koska silloin alusta on jo aiemmin siellä kovemman progression alueella.

Progressiivisen jousen kanssa tilanne on sitten ihan toinen ja on paljon mahdollista että käytännössä tuon lineaarisen jousenkin kanssa asiat ei mene ihan kuten teoriassa voisi ajatella.
 
Nyt on laitettu tilaukseen DNA:n ilmansuodatinkotelo ja ostettu Akran titanium alkukäyrästö. Käyrät on Plan Bee:n entiset, joten ne sinertääkin valmiiksi ;) Vielä pitäisi hankkia jostain SAS:n poistolevyt. Mistä porukka on niitä hankkinut?


kun SD tuli talliin viime kesänä, niin se näytti tältä
128.jpg


Ja tältä se näyttää nykyään. Putket lyheni hieman ja perämuovit sai samalla myös hieman sahasta. Crossitanko vaihtui dragbariksi. Peilit tulee olemaan tangonpäämallit. Oranssit katteet on todellisuudessa saman värisiä, mutta Nokia jotenkin muuttelee noita :)
27012012049-1.jpg


Perän uuteen ilmeeseen olen tyytyväinen. Ei ole enää niin raskaan näköinen.
27012012045.jpg
 
Onkohan pientä listausta missä duken säätö onnistuisi? Mieluusti keski-suomi/etelä-savo akselilla.

Mielessä cpr:n ilmanputsari systeemi ja rc8 kiihytyssuppilot sekä nuo sas vehkeiden poisto. Vaatis säädön mutta missä ihmeessä ne niitä säätävät?

Ei jaksais alkaa ite väkertämään....
 
Sait viestiä säätöpaikasta :)

Itse pistin tilaukseen DNA:n ilmanputsarikotelon ja SAS lätkät tilasin tuolta -> http://www.raiddesigns.com/en/products/products-and-services/ktm-950990-adv/sas-blanking-plates.html?order=16423894

Onkohan pientä listausta missä duken säätö onnistuisi? Mieluusti keski-suomi/etelä-savo akselilla.

Mielessä cpr:n ilmanputsari systeemi ja rc8 kiihytyssuppilot sekä nuo sas vehkeiden poisto. Vaatis säädön mutta missä ihmeessä ne niitä säätävät?

Ei jaksais alkaa ite väkertämään....
 
Jos saa udella Kassu4, niin mistä oot hommannu noi KTM logot vanteisiin..? olen samanlaisia koittanu metsästää ebaystä mut ei löydy.
 
Joo pitänee kysellä täälläpäin joltai tarrafirmalta kans paljonko ottasivat jos tekisivät.. joskus noita on kai joku iha kaupannukki mut ei vaan löydy enää mistää.. :)
 
Minkä kokonen tuo DNA/Motohooliganin pohja on ja minkä korkuinen suodatin?

Tuossa mietin, että ostaisko ITG:n perus vaahtomuovi suodattimen(oletettavasti ihan edullinen pökäle) ja poraisi ite siihen pohjaan reiät läppärungoille.

Ei vain pääse mittailemaan, että minkä kokoinen suodatin siihen ilmanputsariboxin tilalle sopii. Läppärunkojen reiätkin pitäis sit mittailla ja niiden välimitta. Näyttävästi kuvista päätellen tuo suodattimen pohja kierretään kiihytyssuppiloilla paikalleen. Samat mitat taitaapi olla adventureissa ja sd:ssä.

Plate_blur_4_op_800x600.jpg
 
Joo pitänee kysellä täälläpäin joltai tarrafirmalta kans paljonko ottasivat jos tekisivät.. joskus noita on kai joku iha kaupannukki mut ei vaan löydy enää mistää.. :)

Moi,
Kaivan sulle illalla ebay- linkin, missä noita myydään :)

(sain omat syksyllä sieltä ja oli hyvät ja kohtuuhintaisetkin)
 

Nyt ei näytä olevan tarjolla heebolla noita tarroja eBayssa, mutta suosittelen sua lähettämään sille viestin ja kysymään vieläkö löytyy. Täältä pääset laittamaan toimittajalle viestiä:

http://myworld.ebay.co.uk/stick_man

Tuote oli nimeltään "Sticker Jante Duke KTM 690 990 950 RC8 hypermotard (160653096295)"
- mukana paketissa tuli nuo oranssit KTM- logotekstit vanteiden sisäpuolelle (eteen ja taakse)
- reunateipit 17" vanteille
- molemmista sai valita oranssi / valkoinen (itse valitsin logoteipit oranssina ja vannereunat valkoisina)
- hinta 39,- ja rahti Suomeen 6,-

Itse kommunikoin nuo haluamani värit näin "I would like to have rim round side parts in white color, please? (Middle KTM in orange and Racing in white as in photos)" ja oikein tuli

Itse en ole vielä noita päässyt asentamaan, mutta tässä yksi kuva lainattu UK KTM Forumilta, jossa samanlaiset tarrat ja samasta paikasta tilattuna mopossa kiinni:

P1010833.jpg


Toivottavasti on apua, laita kuvia jos onnistut nuo tilaamaan! :)
 
Minkä kokonen tuo DNA/Motohooliganin pohja on ja minkä korkuinen suodatin?

Tuossa mietin, että ostaisko ITG:n perus vaahtomuovi suodattimen(oletettavasti ihan edullinen pökäle) ja poraisi ite siihen pohjaan reiät läppärungoille.

Ei vain pääse mittailemaan, että minkä kokoinen suodatin siihen ilmanputsariboxin tilalle sopii. Läppärunkojen reiätkin pitäis sit mittailla ja niiden välimitta. Näyttävästi kuvista päätellen tuo suodattimen pohja kierretään kiihytyssuppiloilla paikalleen. Samat mitat taitaapi olla adventureissa ja sd:ssä.

Tässä aika mielenkiintoista juttua aiheesta, jos kiinnostaa (massiivinen säie, mutta mielenkiintoinen kun pääsee käyntiin):
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=3593
 
Joo pitänee kysellä täälläpäin joltai tarrafirmalta kans paljonko ottasivat jos tekisivät.. joskus noita on kai joku iha kaupannukki mut ei vaan löydy enää mistää.. :)

Käsityöt kunniaan. Käy ostaan halutun värisen tarra-arkin. Tulostaa ktm logon paperille ja ei muutaku kirurgin veitsellä leikkailee tarrasta sopivan. Eikä muuta kuin asentamaan...
 
Ei vain pääse mittailemaan, että minkä kokoinen suodatin siihen ilmanputsariboxin tilalle sopii.

Tuossa otin hieman selvää ja jos jotain kiinnostaa niin suodatinpatruuna on ITG JC30/65 ja pohjalevy sille on alumiinisena 6JC30. Näillä komponenteilla voi yrittää vääntää DIY dna/hooligan/rottweiler/cpr systeemejä superdukeen. Kaasutinexpertiltä löytyy patruuna(92€) ja sokea pohjalevy teräksisenä(39€), alumiinista ei ollut saatavilla.

Täytyy varmaan piirrellä CAD-kuva ja kysellä kiusalla mitä maksaa jos jostain muovilevystä tai paksuudeltaan sopivan kokoisesta alumiinilevystä leikkuuttais sit semmosen mikä sopii dukeen.
 
Back
Ylös