• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ktm superduke modifikaatiot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja brand x
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkos kellään pk-seudun SD:n omistajalla noita kaapeleita joilla voisi TuneEcun avulla fläshätä O2-sensorit pois päältä?

Jos löytyy ja olisi tahtoa sen verran jeesata että fläshää nuo pois niin voin kaljat tarjota. :grin:
 
Onkos kellään pk-seudun SD:n omistajalla noita kaapeleita joilla voisi TuneEcun avulla fläshätä O2-sensorit pois päältä?

Jos löytyy ja olisi tahtoa sen verran jeesata että fläshää nuo pois niin voin kaljat tarjota. :grin:

Mitäs tällä saavutetaan SD:ssa? Millä kierrosalueella O2 -sensorit toimii?
 
Onkos muilla öljyvalo syttyny valoissa palamaan? Itellä alkanu viimeviikolla tekemään tollasta
 
Onhan tuossa takuu, pitää käydä huomenna huollossa ihmettelemässä asiaa

Olet varmaan tarkistanut, että siellä koneessa on sitä öljyä? Näitäkin on nähty, että kaveri ihmettelee kun öljyvalo vilkuttaa ja muistellaan, että kyllä siellä nyt sitä öljyä on kun sitä sinne on laitettu :thumbup:
 
Olet varmaan tarkistanut, että siellä koneessa on sitä öljyä? Näitäkin on nähty, että kaveri ihmettelee kun öljyvalo vilkuttaa ja muistellaan, että kyllä siellä nyt sitä öljyä on kun sitä sinne on laitettu :thumbup:

Toki sitä tulee aina kateltua kun ajon jälkee pyörän sammuttaa että öljyä on :D
 
Meneekö 16/41 välit vakio ketjulle (vissiin 118 lenkkiä)? Gearingcommander näyttää, että akseli siirtyy 12,58mm eteenpäin ja mittailin, että nykyisillä ketjuilla säätövaraa riittää noin 17mm kun kääntää säätöpalat toisinpäin. Mutta mitenhän sit jos on uudet ketjut ja uus takanakki niin mahtuuko rengas pyörimään ettei ota swingiin kiinni?

Eikös Mattipoeka oo laittanu 16/41 välit ja mahdollisimman lyhyet ketjut? Minkä mittaset ketjut laitoit?
 
Mitäs tällä saavutetaan SD:ssa? Millä kierrosalueella O2 -sensorit toimii?

Toimivat moottorin ollessa lämmin ja kierrosten ollessa alle 5000. Aiheuttaa nykimistä tasakaasulla ajettaessa.

Kahlasin eilen SuperDuke.net läpi ja siellä moni tuota kehui, mutta yksi selvästi asioista tietävä taas perusteli asiaa vastaan.

Siitä huolimatta O2 ja SAS sensoreiden sammuttaminen tuntuu olevan yleistä hupia tuolla. :P
 
Toimivat moottorin ollessa lämmin ja kierrosten ollessa alle 5000. Aiheuttaa nykimistä tasakaasulla ajettaessa.

Kahlasin eilen SuperDuke.net läpi ja siellä moni tuota kehui, mutta yksi selvästi asioista tietävä taas perusteli asiaa vastaan.

Siitä huolimatta O2 ja SAS sensoreiden sammuttaminen tuntuu olevan yleistä hupia tuolla. :P

Ehkä paras olisi tiputtaa tuota O2-sensorin toimintasädettä alemmille kierroksille? Tuo kyllä tuntuu ulottuvan hieman korkealle jos 5000rpm asti. Tuskin kuitenkaan kaikilla vaihteilla? Bensankulutus varmaan kasvaa jonkin verran matka-ajossa jos koko lambda otetaan pois.
 
Onkos kellään tietoa missä vois ruuvauttaa noita kilometrejä kohilleen mittariin. Tuli tuo maski/mittaristo päivitettyä uudempaan vuosimalliin ja kilometreistä puuttuu nolla perästä :p Sen verran vähän oli uudella mittarilla ajettu. Paikallinen huoltamo sanoi, että onnistuu vain rc8:iin? Yksi kaveri täältä foorumilta sanoi et pitäis kyllä onnistua tuohonkin mittaristoon...?
 
Asiaan liittyen mulla olisi nyt tarjolle vanhanmalliseen super dukeen valmis kitti faceliftiin. Uudenmallinen maski, mittaristo ja modattu kaapeli. Helppo asentaa. Modasin edelliseen mopoon tuon ja toimii. Viestiä jos kiinnostaa.

tämä myyty
 
Viimeksi muokattu:
Tuli vaihdettua keväällä rutkonen -09 Superdukeen ja puolitoista kuukautta meni naama hangonkeksinä. Nyt on alkanut kuitenkin hivenen ärsyttämään tuo moottorin ominaisuus nykiä 3000-4000 ehkä jopa 5000 kierroksen välissä. Mukulakivillä ajelu hiljaisemmalla nopeudella on melko tuskaa. Ihmettelin aluksi juttuja, että miten tuo kaasu on muka niin nopea/jyrkkä, mutta tajusin sen vasta tuon mukulakiviepisodin jälkeen. Lueskelin keväällä nämä langat läpi, mutta en nyt kuollaksenikaan muista, että miten tuota nykimistä saa suitsittua? Onko LC8 säädetty tehtaalla laihalle? Muutenhan tuo vehjes on ihan :rakastunut:
 
Meneekö 16/41 välit vakio ketjulle (vissiin 118 lenkkiä)? Gearingcommander näyttää, että akseli siirtyy 12,58mm eteenpäin ja mittailin, että nykyisillä ketjuilla säätövaraa riittää noin 17mm kun kääntää säätöpalat toisinpäin. Mutta mitenhän sit jos on uudet ketjut ja uus takanakki niin mahtuuko rengas pyörimään ettei ota swingiin kiinni?

Eikös Mattipoeka oo laittanu 16/41 välit ja mahdollisimman lyhyet ketjut? Minkä mittaset ketjut laitoit?

Moro,

Joo lyhyemmät ketjut nuo on, mut en osaa mittoja sanoa :D

-Matti
 
Tuli vaihdettua keväällä rutkonen -09 Superdukeen ja puolitoista kuukautta meni naama hangonkeksinä. Nyt on alkanut kuitenkin hivenen ärsyttämään tuo moottorin ominaisuus nykiä 3000-4000 ehkä jopa 5000 kierroksen välissä. Mukulakivillä ajelu hiljaisemmalla nopeudella on melko tuskaa. Ihmettelin aluksi juttuja, että miten tuo kaasu on muka niin nopea/jyrkkä, mutta tajusin sen vasta tuon mukulakiviepisodin jälkeen. Lueskelin keväällä nämä langat läpi, mutta en nyt kuollaksenikaan muista, että miten tuota nykimistä saa suitsittua? Onko LC8 säädetty tehtaalla laihalle? Muutenhan tuo vehjes on ihan :rakastunut:

Käytätät sitä säädössä :) lähtee pois. Toinen on tietenkin, että jos haluaa loiventaa kaasun herkkyyttä.. itse menin toiseen suuntaan ja kaasu on nyt paljon herkempi kuin orggis :)
 
Auttakaahan aloittelijaa. Tahto tila olis muuntaa perus SD ärräksi käytännössä perän osalta eli yksipaikkaseks hyvällä penkillä joku siisti kilpiteline "pieni on kaunista" sekä meneekö noi ärrän muovit kiinni ilman taistelua? Kyseessä olis vuoden 07 SD. Putkisto on vakio ja ainakaan toistaseks ei mielenkiintoa sitä vaihtaa. Noi rajoitukset äänien ja puheet tulevaisuuden katsastuksista pistään pönttöjen vaihtoa miettimään. Mut onko kokemuksia SD -> SD r muutoksesta muovien osalta? Mitä tulisi ottaa huomioon ja mistä noita kannattais alkaa etsiä? Googlesta ei jotenkin vaan tunnu löytyvän myyjiä tai sitten haku sanat ja termit on vääriä ;)

Toivottavasti joku osaa auttaa toi ärrän perä on vaan niin paljon tyylikkäämpi ja "takapenkki" on turha, muija ei taho tulla kyytii ja vierastakaan ei uskalla ottaa :)
 
Back
Ylös