• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ktm superduke modifikaatiot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja brand x
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Saako yksipaikkaisesta r mallista tehtyä 2 paikkasta? ei taida 2012 mallin takakate/penkki suoraan sopia vanhaan malliin?
 
Moro,

Joo lyhyemmät ketjut nuo on, mut en osaa mittoja sanoa :D

-Matti

Joo näyttihän nuo menevän ainakin 20 tonnia ajetuilla ketjuilla. Mahtu vielä uus takarengaskin. En sit tiiä miten uusilla ketjuilla käy, paljonkohan ketjut venyy? 16/41 välejä voin kyllä suositella kaikille.
 
Jaahas, kytkimen työsylinteri kusee nesteet pihalle. UK foorumeilta luin, että melko yleinen vika LC8 koneissa. Tosin SD 07--> pitäis olla kestävämpi, mutta ei näköjään tarpeeks kestävä. Purkamalla sitten selviää onko vain o-rengas paskana vai onko mäntä murtunut. Varaosia ei tietenkään myydä erikseen vaan pitää ostaa koko työsylinteri paketti. Jos ei sitten ole vain o-rengas rikki ja jostain löytäisi samanlaisen. Olis sitten vissiin paras ostaa tollanen Oberon työsylinteri joka pitäis kestää orkkista paremmin. Onko kellään kokemuksia/kommentteja? http://www.cjdesignsllc.com/ktmslave.html
 
En tiedä kuuluuko tämä tänne mutta jos täältä saisi nopeasti vastauksen. Paljonko tyhjäkäyntikierrokset pitää olla superduke -06.ssa? Voiko säätää? Itsellä 1800-2000rpm. oletteko leikanneet takalokasuojat pois vai saako jostain valmiita muoveja penkin alle jossa ei olisi sitä pitkää häntää (lokasuoja).
 
Kylmällä koneella tyhjäkäynti on jossain siellä 2000 huittella ja kun kone lämpiää asettuu se johonkin 1500-1600. Säätämään pystyy vain ecua käpistelemällä käsittääkseni.
 
En tiedä kuuluuko tämä tänne mutta jos täältä saisi nopeasti vastauksen. Paljonko tyhjäkäyntikierrokset pitää olla superduke -06.ssa? Voiko säätää? Itsellä 1800-2000rpm. oletteko leikanneet takalokasuojat pois vai saako jostain valmiita muoveja penkin alle jossa ei olisi sitä pitkää häntää (lokasuoja).

Kun moottorinlämpö on 70 tai enemmän tyhjäkäynti vakiona 1450. Pystyy muuttamaan ecusta. Missä vaiheessa se on muuttunut tollaiseksi ? Kannattaa kuitenkin suorittaa ns. referenssi käyttö. Kylmä moottori käyntiin ja antaa käydä joutokäyntiä kunnes flekti lähtee pyörimään. Missään vaiheessa ei saa koskea kaasuun . Tämä kalibroi mm. Tps:n vaikuttavat lämpölaajenemiset. Tämä kannattaa suorittaa silloin tällöin muutenkin ja aina kun ecua roplataan. Ja takalokari leikataan.
 
Ostin pyörän juuri ja kiinnitin kierroksiin huomiota vasta kotona. Tarkistin kaasuläpän ja imukurkut ettei ollut vuotoja. siellähän on jokin "sähkövempain" joka säätää tyhjäkäyntiä koska kaasuläpät eivät vastanneet "tyhjäkäynnin" säätöruuveihin vaan se sähkövempain rajoitti kaasuläppiä menemästä kokonaan kiinni.
Käyttelin pyörää tyhjäkäynnillä n.10min. kierrokset jäi 1700rpm. Täytyy tilata ebay.sta diagnostiikka kaapeli ja säätää sillä.
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei jässikät..

Nyt tarvisi jeesiä.. millä tuohon vekottimeen saa lisää maavaraa / kallistusvaraa. Nicholsin TC ja perä palikat tuntuu vain sekottavan normi SD:n ajogeometrian ihan täysin mitä nyt on lukenut kaks päivää nuita ko. aiheeseen liittyviä asioita.

Ongelma tällä hetkellä se, että koneen posket ottaa kantatessa maahan liian aikaisin. Painaumat edessä 35mm ja takana 30 mm kuskin kanssa. Jäykemmät jouset sekä edessä, että takana. Comp. asetus iskareista todella jämäkällä, ettei pohjaa alastarolla niin pahasti parissa kallistetussa mutkassa.

Jotain pitäisi tehdä, mutta mitä.. en tiedä uskaltaako nuita painaumia kiriä enää 30mm ja 25 mm..

S*ana :/

R -mallissa on takajousi/vaimennin hässäkkä 5 mm pitempi + keulan eri asento vaikuttaa sen verran, että siinä on parempi maavara, mutta nyt pitäisi saada tämän normi kuolevaisten mallin maavara ongelmat korjattua..

-Matti
 
Jotain pitäisi tehdä, mutta mitä.. en tiedä uskaltaako nuita painaumia kiriä enää 30mm ja 25 mm..

-Matti

Kokeilemallahan tuo selviää. Käyt ajaa ekan setin nykysellä, sit ruuvataan 5 milliä molemmista päistä tiukemmalle ja käyt ajaa setin sillä. Sit ihmetellään tykkäskö kuski ja mitä kello näyttää ja mietitään mitä seuraavaks tehään. Jos oikeesti tietoo haluat niin kannattaa kysyä Pekkasen Paulilta. Ko. herra on ajanu tolla kamppeella SD Battlee, joten tietänee asiasta jonkin verran.
 
Kokeilemallahan tuo selviää. Käyt ajaa ekan setin nykysellä, sit ruuvataan 5 milliä molemmista päistä tiukemmalle ja käyt ajaa setin sillä. Sit ihmetellään tykkäskö kuski ja mitä kello näyttää ja mietitään mitä seuraavaks tehään. Jos oikeesti tietoo haluat niin kannattaa kysyä Pekkasen Paulilta. Ko. herra on ajanu tolla kamppeella SD Battlee, joten tietänee asiasta jonkin verran.

Voishan tuota selvitellä, mut mielestäni ne ajoi R-mallilla battlea :) Pennakin on ajanut tuota SuperDuke battlea ainakin jonkin lehtiartikkelin mukaan. Vois Ilun kautta alkaa utelemaan :P

Tuossa pätkä tuosta sunnuntain lähtöharjoitus ajelusta (Alastarolta).


-Matti
 
^Vähän näyttää bemari karkaavan suorilla. :D Nopeissa taidat jäädä aika paljon, mutta toi on kyllä aika levottoman tuntunen niissä.
 
Voishan tuota selvitellä, mut mielestäni ne ajoi R-mallilla battlea :) Pennakin on ajanut tuota SuperDuke battlea ainakin jonkin lehtiartikkelin mukaan. Vois Ilun kautta alkaa utelemaan :P

Tuossa pätkä tuosta sunnuntain lähtöharjoitus ajelusta (Alastarolta).

http://youtu.be/UVOfjqieIT4?hd=1

-Matti

mitä hittoa mä teen väärin ku ajan metrin leveempää linjaa mutkissa, sekä sisäänmenossa että ulostulossa :/
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mitä hittoa mä teen väärin ku ajan metrin leveempää linjaa mutkissa, sekä sisäänmenossa että ulostulossa :/

No tässä vertailuksi Esan ajamana (R1), ajolinjat, jarrut ja kaasun käyttö.


Näyttäisi, että avaan aika paljon aikaisemmin (tehoa toki paljon vähemmän, kuten myös vauhtia) ja reippaammin nuissa suorien "välillä". Esa kuitenkin ajaa minua sen 4-5 sec nopeampaa ainakin.

Näitä ois kiva vertailla kun tulisi enemmänkin videoita :)

-Matti
 
^Vähän näyttää bemari karkaavan suorilla. :D Nopeissa taidat jäädä aika paljon, mutta toi on kyllä aika levottoman tuntunen niissä.

Joo, ei tuossa hirveästi ollut sanomista :D näkee hyvin varsinkin lopussa kun Wehnä tulee ohi :D Mut yllättävää oli se, että nopeissa kaarrenopeus oli mulla nopeampi kuin esim. relanderilla, mutta sillä tietenkin sitten jarruun mentäessä se +25 km/h vauhtia :D
 
Niin ja tuo aikaisempi avaaminen ei välttämättä ole se hyvä asia, koska en saa pyörää tarpeeksi pystyyn.. tosin tuon tehoilla näyttää olevan aika se ja sama missä avaa :D
 
No tässä vertailuksi Esan ajamana (R1), ajolinjat, jarrut ja kaasun käyttö.

http://www.youtube.com/watch?v=1bHpTzZ-WUk&feature=related

Näyttäisi, että avaan aika paljon aikaisemmin (tehoa toki paljon vähemmän, kuten myös vauhtia) ja reippaammin nuissa suorien "välillä". Esa kuitenkin ajaa minua sen 4-5 sec nopeampaa ainakin.

Näitä ois kiva vertailla kun tulisi enemmänkin videoita :)

-Matti

Nonnih, eli siis vedän ihan suotta turhan leveetä linjaa. Ja mikä on kiva huomata että mä näemmä sponsoroin Esaakin :D

Noh, eipä tää oliskaan kivaa jos ei olis paljon uutta opittavana.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nonnih, eli siis vedän ihan suotta turhan leveetä linjaa. Ja mikä on kiva huomata että mä näemmä sponsoroin Esaakin :D

Noh, eipä tää oliskaan kivaa jos ei olis paljon uutta opittavana.

Mut elä suotta mun ajolinjoista ota mallia :D Niissä on vielä paljon pielessä.. nytki kokeilin varmaan 4 eri tapaa ajaa lemminkäinen, palmas ja lemminkäisen jälkeiset mutkat.. liian aikaisin kanttaan kaikissa sisään.

Tuo koneen kylki vain häiritsee :(

-Matti
 
Mut elä suotta mun ajolinjoista ota mallia :D Niissä on vielä paljon pielessä.. nytki kokeilin varmaan 4 eri tapaa ajaa lemminkäinen, palmas ja lemminkäisen jälkeiset mutkat.. liian aikaisin kanttaan kaikissa sisään.

Tuo koneen kylki vain häiritsee :(

-Matti

Tuli mieleen, oletko kokeillut täysin erilaista ajotyyliä? Nyt sulla on melko pyöreät ajolinjat ja kova kaarrenopeus. Siitä syystä joudut pitää pyörää melko lintallaan ja posket raapii. Jos ajaisitkin enemmän tonnari tyylillä, Terävällä linjalla, jarru vähän syvempään ja vauhtia enempi pois, sit keskittyy vaan kovaan ulostuloon. Sillä tavalla alastarolla tehdään kierrosaikaa. Luulis, että noissa riittäis vääntöä lähtemään mutkasta melkosta kyytiä :) vai käykö siinä niin, ettet saa suorille enää paljoakaan nopeutta? Pitääkö tota superdukea ajaa, kuin kuussatkua? En tiedä :)

Mitä nyt sun perässä ajelin muutaman kierroksen lauantaina, niin ajat ihan perkeleesti kovempaa mutkissa kuin mä. Mut siinäpä toi alastaro onkin paska rata, kun pitäs ajaa hitaammat mutkat niin hiljaa, että uskaltaa kerralla pistää mopon kyljelleen sit ylös ja ulos. Näin ainakin Pennan mukaan. Toimii tonnisella, vaikka ajan itsekin liian pyöreästi.
 
Back
Ylös