• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ktm superduke modifikaatiot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja brand x
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tarkoitus on laittaa 2011 perus Duken geometria lähemmäs R Duken geometriaa. R:ssähän takaiskari on 10mm pidempi kuin tavallisessa (vai olenko saanut väärää infoa?).

Jos iskarin kiinnitystä voi muuttaa, niin se tietysti helpompi tapa. Mitä nopeasti katsoin, niin näytti kyllä siltä, ettei iskarin kiinnityksiä voi muuttaa (vai jäikö jotain huomaamatta??). Miten/mihin kiinnityspisteen voi muuttaa?

Vakio takaiskarissa ei myöskään ole pituuden säätöä.

ite ajelin dunlopin slickseillä 195/65 17 ja 125 /70 17 mopo nousee vähä ylemmäs ja on enempi kallistus varaa.. dukessa kun tahtoo posket raapia asfalttiin..
itellä oli siis 08 sdr
 
ite ajelin dunlopin slickseillä 195/65 17 ja 125 /70 17 mopo nousee vähä ylemmäs ja on enempi kallistus varaa.. dukessa kun tahtoo posket raapia asfalttiin..
itellä oli siis 08 sdr

Kiitos tästä tiedosta. Dunlopin sliksit ovat tuttuja ja niiden ulkomitat tiedossa. Dunlopin ratarenkaita en tosi alle laita, kun tulee pääasiassa katukäyttöön ja vain satunnaiseen ratailuun. Maavaraa tuo pyörä tarvii lisää radalla ja pyörän omilla säädöillä sitä ei saa lisää, joten rengastus auttaa tuohonkin hieman.
 
Moro! Onko pohjois-savon alueella ketään, kellä olisi superdukeen/990 kotariin ohjelmointi vermeitä (tuneECU)
Pitäisi riisua turhat kaasuläpät, lambdat ja saastesyteemit pois käytöstä.. o41 4598787 numeroon vois ilmoitella, jos löytyy..
 
Kiitos tästä tiedosta. Dunlopin sliksit ovat tuttuja ja niiden ulkomitat tiedossa. Dunlopin ratarenkaita en tosi alle laita, kun tulee pääasiassa katukäyttöön ja vain satunnaiseen ratailuun. Maavaraa tuo pyörä tarvii lisää radalla ja pyörän omilla säädöillä sitä ei saa lisää, joten rengastus auttaa tuohonkin hieman.

Tuo pyörä vaatii pikkasen erilaisen ajotyylin kuin kyykyt. Kallistusvarat tuosta nimittäin loppuu rengastuksesta riippumatta kesken, joten mopoa on vain vietävä kallistusvarojen ehdoilla. Mattipoeka tais tollasella päästellä Alastarossa 1:27-alkusia ilman isompia raapimisongelmia kun vähän muutti ajotyyliä.
 
Ihan mielenkiintoista kokeilla ensikesänä kuinka kovaa lähes vakio katunakulla pääsee radalla Superstockeihin ja superbikeihin verrattuna. Ratarenkaat tulee toki Dukeenkin alle, mutta eipä juuri muita vauhtiapuja. Oma arvaus on, että esim. Alastarolla menee noin 3-4s päähän omasta stockki vauhdista. Nakulla tai edes twinillä en ole tosin radalla aiemmin ajanut, joten voihan vauhti olla paljon hitaampaakin.

Tuo pyörä vaatii pikkasen erilaisen ajotyylin kuin kyykyt. Kallistusvarat tuosta nimittäin loppuu rengastuksesta riippumatta kesken, joten mopoa on vain vietävä kallistusvarojen ehdoilla. Mattipoeka tais tollasella päästellä Alastarossa 1:27-alkusia ilman isompia raapimisongelmia kun vähän muutti ajotyyliä.
 
Ihan mielenkiintoista kokeilla ensikesänä kuinka kovaa lähes vakio katunakulla pääsee radalla Superstockeihin ja superbikeihin verrattuna. Ratarenkaat tulee toki Dukeenkin alle, mutta eipä juuri muita vauhtiapuja. Oma arvaus on, että esim. Alastarolla menee noin 3-4s päähän omasta stockki vauhdista. Nakulla tai edes twinillä en ole tosin radalla aiemmin ajanut, joten voihan vauhti olla paljon hitaampaakin.

Joku 3sekkaa hitaammin on ihan hyvä arvaus, voi jopa päästä lähemmäksikin jos kaikki osuu nappiin. Paras viritys mitä tuohon dukeen voit radalle tehdä, on laittaa siihen tankin takaosaan, yläreunaan reilusti fylliä. Vakiona kun tuo tankki on sen muotoinen, että siitä on aika vaikea saada kunnon tukea roikkuessa. Matalalla olevat jalkatapit vielä korostavat ongelmaa varsinkin jos kuskilla on mittaa alle 180cm.
 
Joku 3sekkaa hitaammin on ihan hyvä arvaus, voi jopa päästä lähemmäksikin jos kaikki osuu nappiin. Paras viritys mitä tuohon dukeen voit radalle tehdä, on laittaa siihen tankin takaosaan, yläreunaan reilusti fylliä. Vakiona kun tuo tankki on sen muotoinen, että siitä on aika vaikea saada kunnon tukea roikkuessa. Matalalla olevat jalkatapit vielä korostavat ongelmaa varsinkin jos kuskilla on mittaa alle 180cm.

Itellä mittaa juuri ja juuri RR-alamitan yli eli 185cm :D Pituudesta ei ole muuta haittaa ollut radalla kuin joidenkin pyörien katteiden/pleksin taakse piiloutuminen suorilla, mutta nyt ei ole sitä ongelmaa, kun ei ole edes katteita. Taitaa samalla ilmajarru parantua jonkin verran, kun ei ole ylimääräisiä aerodynaamisia muotoja pyörässä.

Tankkipatit ovat tulleet tutuiksi ja sellaisen olen rakentanut jokaiseen omaan ratapyörään. Minulle etupatti on ollut tärkein säätö rentoon ajoasentoon ja sopivaan istumakohtaan pyörän päällä. Nyt taidan jättää kuitenkin laittamatta, ettei Dukestakin tule pelkkä ratalelu.

Ettei mene pelkäksi off topiciksi, niin ohjaustangon vaihdan talven mittaan lähes täysin suoraan ja matalaan LSL:n versioon. Samasta tangosta taisi olla aiemminkin täällä juttua. Orkkistangolla eturenkaan tuntuma on jo kadulla hieman kevyt ja tunnoton minun makuun (eikä johdu keulimisesta:grin:). Oma tavoite ollut tangon suhteen laittaa se aina siten, että kädet tulevat mahdollisimman samalle linjalle kuin telarit. Orkkistangon korotus ja taivutus ei oikein mahdollista tuota.
 
Morijesta vaan kaikille :D Paljonkohan kärsii laserin gb style putkiin laittaa supistusta? itellä sattuu olemaan tuplana gbstylet ja äänet on aivan mahtavat, mutta vuorotyössä kun olen niin ois hyvä että naapurit saa kuiten nukkua yötuurista tullessa. Tarkoitus olis saada maximi äänen pudotus noille putkille. elikkäs tällähetkellä siellä on 4 pönttöä ja jokaisessa on 28mm rööri. nakkaanpa vielä ton vanhan kuvan näytille että pääsette käsitykseen.
Alumiinitangosta sorvaan huilut noihin.

2egfyhd.jpg
 
Etukäteen anteeksi suorasukaisuuttani pyytäen, totean että onpa ihan törkeen rumat huilut... :blink:
 
Juu kestän kritiikkiä. Eipä se tuksukaan kaikkien mielestä ruma ole :)

Sen sijaan kiinnostais että miten toi korkee pleksi (lienee puig?) toimii ajossa. Piti joskus kokeilla mutta jäi lopulta sit tilaamatta. Poistaako se päähän kohdistuvaa painetta vai ravisteleeko kypärää ?
 
Sen sijaan kiinnostais että miten toi korkee pleksi (lienee puig?) toimii ajossa. Piti joskus kokeilla mutta jäi lopulta sit tilaamatta. Poistaako se päähän kohdistuvaa painetta vai ravisteleeko kypärää ?

Sun pituselle tartteis sellasen vanhoist pappatuntureista tutun tuulilasin jos meinaa, että ilmavirta ohjautus kypärän yli. :D
 
Back
Ylös