Ktm superduke modifikaatiot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja brand x
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu 990SD kokoaika puhe itselläni.

Tosiaan tuo tuulenvastus ei häiritse itseäni laisinkaan alle 100km/h nopeuksissa.
Lähinnä laittaisin varmaan sillon paikoilleen kun lähtee pidempään useamman päivän reissuun.
Ei tossa nurkissa ole mitään merkitystä ja jos ei motaria tarvi syystä tai toisesta juuri liikkua.
Jos tuosta siis ylipäätään on jotain hyötyä. Kokeilemalla selviää ja sillä 50e jos esim motokeitaalta suoraan.
Tuo kuvassa esiintyvä näyttää kovasti juuri samanlaiselta.

Mietin että nyt kun nämä pakolliset muutokset on suoritettu, niin aika käy tylsäksi jos ei mitään näpräämistä ole.
Peilit vois vaihtaa noista orkkiksista johonkin esim neliönmallisiin F1 tyylisiin hiilikuitu-lookkeihin. Tai vähintään mustiin. Tai peräti KTM-oranssiin(tuskin löytyy). Pyörän väritys kun on täysin tuota mustaa, hiilaria ja oranssia.

Muuten ei sit tulekkaa ihan heti mieleen mitä puuttuu. Paitsi parempi satula. Talven aikana vähintään verhoiluttaa jos ei muuta, samalla lisätä etuosaan sentti pari korotusta. Onkohan kukaan tehnyt/teettänyt? Saisi tuota polvien kulmaa paremmaksi kun istuin olisi hieman ylempänä.


PS. Muistaako joku suoraan mikä kierre peilin kiinnityksessä SD990 on?
 
Viimeksi muokattu:
BAB44146-90FC-4F66-B6D9-1CABCAC36377.jpg
Mulla on vilkuttimet tuolla katteen alla kun ei ne tuohon perään enää oikein muualle mahdu. Jos löytäs jostain takavalon integroiduilla vilkuilla ois paras, toki täällä sääntöparatiisissa laiton.
 
Millaistas rengastusta olette SD 990:ssa suosineet? Pitäisi vaihtaa ainakin etunen, mahdollisesti molemmat. Metzeler M7:aa ainakin kehutaan kovasti ja taitaa olla 1290:ssa ensiasennusrenkaana, jos se sitten kertoo yhtään mistään.. Lähinnä että mikä sopii tuon painoiseen/tyyliseen (lähinnä ajotyyli ;-D) pyörään? Itse en sen enempää aiheesta ymmärrä mutta voisin kuvitella että paitsi kuvioissa, myös profiileissa on isoja eroja mm. sen suhteen kuinka pyörä taittuu mutkaan.
 
Tässäkin ketjussa mainittu ilmansuodatin boxin muutos ja vaihto esim. Rottweiler suodattimeen. Ketkä tämän on tehnyt oletteko tehny mitään suojaa ruisku rungolle kun jää ihan näkyviin silloin.
 
Vaihtoehtona tuolle on alkuperäinen Motohooliganin boksi.

Näissä mulle vajaaksi jää, että paljonko hepoja tulee itse härvelistä ja paljonko säädöstä.

Sellaisen tiedon esiin kaivaminen olisi aika jännää.

Säädetty vakio vs. boksille säädetty.
 
Olisiko linkkiä laittaa tuosta kotohooliganin boxista? Itse löydän vain sellaisia jossa ruiskun runko jää sivusta näkyviin.
 
Tässäkin ketjussa mainittu ilmansuodatin boxin muutos ja vaihto esim. Rottweiler suodattimeen. Ketkä tämän on tehnyt oletteko tehny mitään suojaa ruisku rungolle kun jää ihan näkyviin silloin.
Olen tehnyt rotikan muutokset toki itsetehdyllä pohjalevyllä ja ITGn suodattimella. Ruiskurungoista toisioläpät akseleineen pois. Nyt en ymmärrä mitä haluat suojata? Siis iskuilta vai? Voihan siihen varmaan levyt tehdä jos haluaa, mutta konstruktio sinänsä on esim ihan painepesurin kestävä jos tätä ajattelit.

Edit: jos purat toisioläppien akselit, reiät pitää tukkia toiselta puolelta esim kumitulpilla tai pulteilla. Säätöpuolen servohan jää paikalleen hakkaamaan happea, mutta tein blockoffin myös sen alle ettei höri ainakaan sitä kautta ilmoja.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri tuota meinasin kun pohjalevy ja siihen esim tuo itg suodatin. Tällöin jää kaikki levyn alapuolella oleva näkyviin. Ilmeisesti tällä ei mitään haittaa ole mutta omaan silmään olisi siistimpi jos sivuilla olisi peitelevyt, ruisku, vivustot ym johdot ei näkyisi.
Kuinka usein on joutunut tuota itg.n suodatinta pesemään?
 
Juuri tuota meinasin kun pohjalevy ja siihen esim tuo itg suodatin. Tällöin jää kaikki levyn alapuolella oleva näkyviin. Ilmeisesti tällä ei mitään haittaa ole mutta omaan silmään olisi siistimpi jos sivuilla olisi peitelevyt, ruisku, vivustot ym johdot ei näkyisi.
Kuinka usein on joutunut tuota itg.n suodatinta pesemään?

Varmaan riippuu paljon käytöstä, olen tyytynyt pesemään tuon kerran vuoteen.
 
Jees kiitoksia, perus maantieajoa olisi. Voi olla että tuo tulee vielä jossain vaiheessa tilattua.
 
Jees kiitoksia, perus maantieajoa olisi. Voi olla että tuo tulee vielä jossain vaiheessa tilattua.

Mulla on ylimääräisenä käyttämättömät ITG+pohjalevy+sas peitelevyt tallin nurkassa, laita YV:tä jos tarttet. Voidaan katsoa sopivan edullinen .Org hinta. Löytyypä muuten KTM-adapterilla varustettu sopiva kaapeli TuneEcuakin varten.
 
Mulla on ylimääräisenä käyttämättömät ITG+pohjalevy+sas peitelevyt tallin nurkassa, laita YV:tä jos tarttet. Voidaan katsoa sopivan edullinen .Org hinta. Löytyypä muuten KTM-adapterilla varustettu sopiva kaapeli TuneEcuakin varten.

Pelaako kaapeli anterossa ja uudemmissa winukoissa? Mulletänneheti! Mulla on se vanha mooseksen kaapeli mikä pelastettiin arkista, ei pelaa ku xpssa.
 
Tuli tuossa vielä mieleen, että jos toisioläpät poistaa niin onko merkistystä vaikka akselit jättäisi paikalleen. Tarviiko mitään muutoksia koneella tehdä vai luuleeko pyörä että läpät olisi paikallaan? Ja kaikki toimii normaalisti.
 
Millaistas rengastusta olette SD 990:ssa suosineet? Pitäisi vaihtaa ainakin etunen, mahdollisesti molemmat. Metzeler M7:aa ainakin kehutaan kovasti ja taitaa olla 1290:ssa ensiasennusrenkaana, jos se sitten kertoo yhtään mistään.. Lähinnä että mikä sopii tuon painoiseen/tyyliseen (lähinnä ajotyyli ;-D) pyörään? Itse en sen enempää aiheesta ymmärrä mutta voisin kuvitella että paitsi kuvioissa, myös profiileissa on isoja eroja mm. sen suhteen kuinka pyörä taittuu mutkaan.

Myin juuri kaverille bridgestonen t31 renkaan eteen, kawan z 1000 kyseessä.
Maahantuojan ja testien mukaan pitäisi olla erittäin toimiva rengas.
Lämpiää aavistuksen nopeammin kuin michelin road 5. Joka sekin on todella hyvä rengas.
Näistä jos kumman vain valitsee niin ei varmasti mene metsään, kirjaimellisesti.

Bridgestonelle jäi asiakkaalle hintaa 138e.
 
Myin juuri kaverille bridgestonen t31 renkaan eteen, kawan z 1000 kyseessä.
Maahantuojan ja testien mukaan pitäisi olla erittäin toimiva rengas.
Lämpiää aavistuksen nopeammin kuin michelin road 5. Joka sekin on todella hyvä rengas.
Näistä jos kumman vain valitsee niin ei varmasti mene metsään, kirjaimellisesti.

Bridgestonelle jäi asiakkaalle hintaa 138e.

Bridgestonet olikin hyvä vinkki, kiitti kettusale ja edut! Tosi edukaskin tuo t16. Päädyin sit kuitenkin Micheliniin kun takarengas on vielä ajokuntoinen ja se on Pilot Road 3 niin ajattelin josko nuo saman valmistajan renkaat toimisi jollain tapaa paremmin yhteen.. tai sit ei :D Joka tapauksessa, lähdin "asteittain" vaihtamaan enemmän tuohon pyörään sopivaan (näin annoin itselleni ymmärtää..) rengastukseen vaihtamalla eteen Pilot Power 3:n. Kuvio itse asiassa melkein yksi yhteen ton t31:n kanssa. Olikohan 104€ ja tuli sopivasti muiden tilaamieni kamojen mukana.
 
Myin juuri kaverille bridgestonen t31 renkaan eteen, kawan z 1000 kyseessä.
Maahantuojan ja testien mukaan pitäisi olla erittäin toimiva rengas.
Lämpiää aavistuksen nopeammin kuin michelin road 5. Joka sekin on todella hyvä rengas.
Näistä jos kumman vain valitsee niin ei varmasti mene metsään, kirjaimellisesti.

Bridgestonelle jäi asiakkaalle hintaa 138e.

On varmaan sivutekstit lehtikultaa tuossa renkaassa kun samaan hintaan ostin pilot poweria etu+taka poistoja keväällä. Paistot 2v vanhat. Powerihan ei takana kauaa viihdy mutta tuohon rahaan vaihtelen vaikka jo5tkm jälkeen.
 
Takavilkkujen sähköt SD990 2006

Onko jollain tarjota kuvaa/kaaviota miten noiden takavilkkujen sähköt pitäisi noin alunperin olla.
Joku kun on tunkenut vastuksia väliin vaihtaessaan surkeat ledit. Vaihdoin ne jo parempiin.
Mutta nyt vielä voisi korjata sähköt oikein ja laittaa vilkkureleen ledeille kuten pitäisi.
Ajoittain räpsii vilkut ja jää toimimatta + ovat himmeämmät kuin mitä pitäisi.

Kaikkien ihmisten ei pitäisi sähkökytkentöjä tehdä...

PS. Tästäkin huolimatta tänään taas 350km reissu :) ei pisaraakaan vettä ja hieno päivä muutenkin.
Ei voi valittaa kun aikaisemmin viikollakin sai painaa hellekelissä!
 
On alkanu Duket vähän kiinnostaa mahdolliseksi seuraavaksi pyöräksi. Eniten kiinnostaa 990SDR joka on muuten just passelin olonen vekotin mutta takapenkille olis joskus tarvetta.

Ajattelinkin että jos ostaisin R mallin Duken ja vaikka jostain normi mallin purkupyörästä takarungon, penkin, takakatteet ja matkustajan jalkatapit. Tarvitsenko muuta? Ja onko jollain kokemusta näiden asennuksesta?

Sopivuudessa ei liene ongelmia, lähinnä mietityttää onko se sellanen jumppa mitä voisi tehdä kun on lähdössä muijan kanssa liikenteeseen ja sen jälkeen taas sinkkuromut kiinni. Todennäköisesti tarvetta olisi sen pari-kolme kertaa kesässä. Jos tuon muutoksen tekee ekojen harjottelujen jälkeen esim.15 min niin ei olisi pahakaan rasti.

Edit: Sellanen tuli mieleen että R-malli on varmaankin rekisteriotteessakin yksipaikkainen? Tuskin aiheuttaisi mitään käytännön ongelmia kylläkään.

Edit2: Löysinkin Superduke foorumeilta jotain tietoa tästä. Ilmeisesti takahäkki on sama mutta muita osia tarvitaankin koko joukko enemmän. Mm. takavalo, joku alamuovi, joitain kiinnikkeitä ja satulan lukko ovat erilaisia. Ei kuulosta ihan pikku hommalta tuon muuttelu edestakaisin. Kiinnostaa silti vieläkin.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös