• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ktm superduke modifikaatiot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja brand x
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moro! Uusi SD:n omistaja täällä.
Ensi töikseni vaihdoin vakio tangon hieman leveämpään. Mites porukka on ratkonut hieman lyhkäseksi jäävien kaasuvaijerien ongelmaa? Oikeelle täydet kääntäessä kirraa. Saako helposti pidempää settiä tilalle ja aiheuttaako jotain muita toimenpiteitä?
Kiinnostais kovasti kesällä lähtee johonkin SD miittiin jos on esim Tre alueella?
Onko tullut varmistusta jo että poistaako akran kartta 2&3 rajotinta?
-09 vehkeessäkö oli jo vakiona 16 piikkinen eturatas?
Edit: Mites SAS poisto? Block offit kiinni mutta mitä muuta tarvitsee tehdä? Esim tarviiko poistaa ohjelmallisesti?
 
Viimeksi muokattu:
Onks kellään tietoo MVR-Racing ilmansuodattimista?

Kallio Racing myy 2017- SDR orkkis boxiin sopivaa suodatinta jonka sanovat hengittävän paljon alkuperäistä paremmin. Toivois 110€:lla pesis K&N ja DNA:n suodattimet.

Rottweiler ja motohooligan tietty toimivat, ja jompikumpi tilataan jos ei muu auta..


Katti + läppä putkesta lähdössä ja PC V + dynosäätö tulossa, ois kiva ettei jäis ilmasta ahdistamaan :jpstyle:

Hyviä vaihtoehtoja PC V:lle saa mieluusti ehdottaa :thumbup:
Vai kannattaako ottaa sytkäboxi mukaan, ja kenties autotune?
 
Edit: Mites SAS poisto? Block offit kiinni mutta mitä muuta tarvitsee tehdä? Esim tarviiko poistaa ohjelmallisesti?[/QUOTE]

Ainaki 2017- löytyy SAS dongle, eli valmis liitin vastuksella. Eli ohjelma vaatii poiston.
Ulkomaan keskusteluryhmässä puhuttiin et Akran kartan pitäisi poistaa SAS..
 
Edit: Mites SAS poisto? Block offit kiinni mutta mitä muuta tarvitsee tehdä? Esim tarviiko poistaa ohjelmallisesti?

Ainaki 2017- löytyy SAS dongle, eli valmis liitin vastuksella. Eli ohjelma vaatii poiston.
Ulkomaan keskusteluryhmässä puhuttiin et Akran kartan pitäisi poistaa SAS..[/QUOTE]

Puhutte nyt eri pyöristä, mutta vanhassa romussa letkuhässäkkä revitään pois, blokkilevyt paikalleen. ECUlta täppä pois ruudusta tuneculla ja SAS johtosarjaan jumpperi. En muista pitikö putsarista tukkia joku reikä. Käy katsomassa http://www.rottweilerperformance.com/instructions/
 
Edit: Mites SAS poisto? Block offit kiinni mutta mitä muuta tarvitsee tehdä? Esim tarviiko poistaa ohjelmallisesti?

Ainaki 2017- löytyy SAS dongle, eli valmis liitin vastuksella. Eli ohjelma vaatii poiston.
Ulkomaan keskusteluryhmässä puhuttiin et Akran kartan pitäisi poistaa SAS..[/QUOTE]

Ei, kartta ei poista sisä sassia. Pitää olla esim. tällainen erillinen removal kit: http://www.rottweilerperformance.com/stage-2-sas-canister-removal-kit-big-twins/
 
Ainaki 2017- löytyy SAS dongle, eli valmis liitin vastuksella. Eli ohjelma vaatii poiston.
Ulkomaan keskusteluryhmässä puhuttiin et Akran kartan pitäisi poistaa SAS..

Ei, kartta ei poista sisä sassia. Pitää olla esim. tällainen erillinen removal kit: http://www.rottweilerperformance.com/stage-2-sas-canister-removal-kit-big-twins/[/QUOTE]

Toi on hyvä tieto, kiitokset korjauksesta!

Ulkomaan SDR-höpinäjoukoissa oltiin kai sit harhapolulla, vai onko Akran karttoja erilaisia?

Onko niin että Akran kartta poistaa vain pakoputken läpän? Vai onko sekin väärää tietoa?

t. newbie
 
Ainaki 2017- löytyy SAS dongle, eli valmis liitin vastuksella. Eli ohjelma vaatii poiston.
Ulkomaan keskusteluryhmässä puhuttiin et Akran kartan pitäisi poistaa SAS..

Puhutte nyt eri pyöristä, mutta vanhassa romussa letkuhässäkkä revitään pois, blokkilevyt paikalleen. ECUlta täppä pois ruudusta tuneculla ja SAS johtosarjaan jumpperi. En muista pitikö putsarista tukkia joku reikä. Käy katsomassa http://www.rottweilerperformance.com/instructions/[/QUOTE]



Mä löin just powerparts sas removal kitin kiinni. Minkä takia se pitää myös ohjelmallisesti poistaa käytöstä jos se liittimeen tökättävä dongle kuitenki huijaa sitä? Kyse siis vanhasta my09 romusta.
Akran kartta siinä jo on mutta edes vanhassa se ei poista sassia eculta?
 
Puhutte nyt eri pyöristä, mutta vanhassa romussa letkuhässäkkä revitään pois, blokkilevyt paikalleen. ECUlta täppä pois ruudusta tuneculla ja SAS johtosarjaan jumpperi. En muista pitikö putsarista tukkia joku reikä. Käy katsomassa http://www.rottweilerperformance.com/instructions/



Mä löin just powerparts sas removal kitin kiinni. Minkä takia se pitää myös ohjelmallisesti poistaa käytöstä jos se liittimeen tökättävä dongle kuitenki huijaa sitä? Kyse siis vanhasta my09 romusta.
Akran kartta siinä jo on mutta edes vanhassa se ei poista sassia eculta?[/QUOTE]


Ei mun ymmärtääkseni tarvi ohjelmallista poistoa jos dongle hoitaa homman.
 
Haluisin myös kovasti tietää, mikä idea on o2-sensorien poistamisella?

Käsittääkseni sensorien tiedon avulla ecu säätää seosta pienemmillä kierroksilla & kevyellä kaasulla ajeltaessa. Säädön syynä on päästöjen minimointi, eli seoksesta tehdään laihaa.

Monien mielestä jo liiankin laihaa mikä ei koneelle ole hyväksi. Kuulemma kaasua avattaessa aiheuttaa myös vähemmän tasaista toimintaa moottorilta.

Hämäys-dongleilla infotaan eculle että seos on jo riittävän laihaa, eikä ecu silloin laihenna sitä liikaa. Muistaakseni Rottweiler kertoi että sen hämäys-donglet aiheuttavat seoksen rikastumista myös ylemmillä kierroksilla, oiskoha ollu 1-2%. Joku ulkomaan mopedisti dyno-tuunaillessaan oli havainnut että kierrosalueen yläpäässä soppa on ja tarpeeksi rikasta, siis ihan orkkis kunnossa. Eli yläpään rikastus ei liene tarpeellista..

Mahdollisesti on eri tavallakin toimivia dongleja.
Käsittääkseni sensorit voidaan poistaa myös ohjelmallisesti. Tai sit voidaan hyödyntää niitä ohjelmassa niin et seos saadaan halutulle tasolle.

Älä ota näitä tietoja sitten ihan kuoleman vakavasti. Sen verran uutta juttua nää on mullekin, että on pakko vapauttaa itsensä kaikesta vastuusta tekstin sisältöön liittyen :p

Toivottavasti joku kokeneempi voi kertoa miksi niitä sensoreita oikeasti poistellaan!
Tai jos mieletön mäihä käy ni vahvistaa et jotain oikeaakin tietoa tekstistä löytyy :grin:
 
Itse olen poistamassa katalysaattorin ja ajan uuden ohjelman sisään, SAS:in jätän paikalleen koska se aiheuttaa sitä putkessa paukkumista moottorijarrussa ja sehän on jees :D
 
Itse olen poistamassa katalysaattorin ja ajan uuden ohjelman sisään, SAS:in jätän paikalleen koska se aiheuttaa sitä putkessa paukkumista moottorijarrussa ja sehän on jees :D

Millä laitteella ja ohjelmistolla oot ohjelmaa laittamassa?

Ja SAS:n edessä sekä pakoputken läppäsysteemin oot jättämässä käyttöön?

Juu, ei pieni pauke koskaan pahasta oo :orgmp2:
 
Millä laitteella ja ohjelmistolla oot ohjelmaa laittamassa?

Ja SAS:n edessä sekä pakoputken läppäsysteemin oot jättämässä käyttöön?

Juu, ei pieni pauke koskaan pahasta oo :orgmp2:


Vien liikkeeseen nimeltä LA Racing jossa laittavat ohjelman ja maksaa 75€. En ota mitään muuta pois kun sen painavan katti-systeemin ja korvaan sen suoralla putkella.
 
Vien liikkeeseen nimeltä LA Racing jossa laittavat ohjelman ja maksaa 75€. En ota mitään muuta pois kun sen painavan katti-systeemin ja korvaan sen suoralla putkella.

Tuleeks sul siis Akran kartta vai joku muu ohjelma?

Katti on melkein 5 kilon murikka, parempi pitää vaikka tallin nurkassa ku raahata mukana
:thumbup:

Pauketta ei pitäis ainakaan puuttua jos SAS:n jätät. Maahantuojan tekninen jannu pelotteli mua mp-messuilla et pauke lisääntyy tosi reippaasti..
 
Tuleeks sul siis Akran kartta vai joku muu ohjelma?

Katti on melkein 5 kilon murikka, parempi pitää vaikka tallin nurkassa ku raahata mukana
:thumbup:

Pauketta ei pitäis ainakaan puuttua jos SAS:n jätät. Maahantuojan tekninen jannu pelotteli mua mp-messuilla et pauke lisääntyy tosi reippaasti..


Joo, Akran kartta. Pauke on hyväksi! :cruising:
 
Käsittääkseni sensorien tiedon avulla ecu säätää seosta pienemmillä kierroksilla & kevyellä kaasulla ajeltaessa. Säädön syynä on päästöjen minimointi, eli seoksesta tehdään laihaa.

Monien mielestä jo liiankin laihaa mikä ei koneelle ole hyväksi. Kuulemma kaasua avattaessa aiheuttaa myös vähemmän tasaista toimintaa moottorilta.

Hämäys-dongleilla infotaan eculle että seos on jo riittävän laihaa, eikä ecu silloin laihenna sitä liikaa. Muistaakseni Rottweiler kertoi että sen hämäys-donglet aiheuttavat seoksen rikastumista myös ylemmillä kierroksilla, oiskoha ollu 1-2%. Joku ulkomaan mopedisti dyno-tuunaillessaan oli havainnut että kierrosalueen yläpäässä soppa on ja tarpeeksi rikasta, siis ihan orkkis kunnossa. Eli yläpään rikastus ei liene tarpeellista..

Mahdollisesti on eri tavallakin toimivia dongleja.
Käsittääkseni sensorit voidaan poistaa myös ohjelmallisesti. Tai sit voidaan hyödyntää niitä ohjelmassa niin et seos saadaan halutulle tasolle.

Älä ota näitä tietoja sitten ihan kuoleman vakavasti. Sen verran uutta juttua nää on mullekin, että on pakko vapauttaa itsensä kaikesta vastuusta tekstin sisältöön liittyen :p

Toivottavasti joku kokeneempi voi kertoa miksi niitä sensoreita oikeasti poistellaan!
Tai jos mieletön mäihä käy ni vahvistaa et jotain oikeaakin tietoa tekstistä löytyy :grin:

No jotenkin mäkin sen näin ymmärsin kun enemmän sit perehdyin. Onko tietoa mistä o2 dongleja saa?:D
Nyt on akran putket, akran kartta, sas poisto, 16/40 välit, leveempi/matalampi tanko. Mitähän sitä vielä myyntipyörään keksis:blink: Lyhyemmät säädettävät vivut vielä tuloillaan.
 
No jotenkin mäkin sen näin ymmärsin kun enemmän sit perehdyin. Onko tietoa mistä o2 dongleja saa?:D
Nyt on akran putket, akran kartta, sas poisto, 16/40 välit, leveempi/matalampi tanko. Mitähän sitä vielä myyntipyörään keksis:blink: Lyhyemmät säädettävät vivut vielä tuloillaan.

Ebaystä kannattaa kattoo, tai ihan google haulla varmaan euroopasta jostain löytyy..

Ootko siis myymässä pyörää?

Jos kulkupuolta haluaa paremmaks, ni orkkis ilmansaanti käsittääkseni on aika niukkaa.
Hengittävämpiä suodattimia löytyy, kuten myös koko air boxeja jotka kyl sit maksaakin..
Googlen avulla löytyy jos lontoo taipuu :thumbup:
 
Ebaystä kannattaa kattoo, tai ihan google haulla varmaan euroopasta jostain löytyy..

Ootko siis myymässä pyörää?

Jos kulkupuolta haluaa paremmaks, ni orkkis ilmansaanti käsittääkseni on aika niukkaa.
Hengittävämpiä suodattimia löytyy, kuten myös koko air boxeja jotka kyl sit maksaakin..
Googlen avulla löytyy jos lontoo taipuu :thumbup:

Joo meinasin unohtaa tuon ilmansaannin! pitää kattoo jos tilais jonkun vähän paremmin hengittävän.
Tarkoitus olisi tuo myydä kunhan vähän aikaa on nautittu.
 
Mä löin just powerparts sas removal kitin kiinni. Minkä takia se pitää myös ohjelmallisesti poistaa käytöstä jos se liittimeen tökättävä dongle kuitenki huijaa sitä? Kyse siis vanhasta my09 romusta.
Akran kartta siinä jo on mutta edes vanhassa se ei poista sassia eculta?


Ei mun ymmärtääkseni tarvi ohjelmallista poistoa jos dongle hoitaa homman.[/QUOTE]


Joo elikkäs nyt kun pyörään löin akun kiinni ja käyntiin, FI-valohan siellä palaa/vilkkuu ja koodihan olis se ”secondary air valve”. Eli vaikka keitaassa sanottiin ettei ongelmia tule poistokitin kanssa varsinkin jos on akran kartta.
Onko kenelläkään Tampereella TuneEcua että sais napattua koodit veks? Voi laittaa täällä yv, puh: O4O92242ViisKolme
 
Kukaan laittanut takavaloa jossa on integroidut vilkut? Äkkiseltään eivät olisi valomääräysten mukaan laillisia mutta näissä peleissä kun katsuri ei ole niistä nillittämässä niin onko kokemusta, puuttuuko poliisi niihin?
 
Back
Ylös