Moi, aika paletin laitoit kartoitukseen... No, minulla on kokemusta kahdesta Hondasta, VFR ja XX:
Vifferi on hieno peli, kaikkien matkasporttien äiti. Tekniikaltaan loistava eikä vikoja juuri ole. Suomessa tosin maahantuojan taholta ylihinnoiteltu, euroopassa samaa hintaluokkaa XX:n kanssa, silloin kun noita vielä uutena sai... VTEC koneessa on sellainen erityisominaisuus, selkeästi havaittava tehonykäisy kun kaikki venttiilit avittavat menoa. Toiset tykkää, toiset vähemmän... Mitä siitä muuta, no loistava ajettava, varsinkin alppiteillä! Siihen saa matkatavarat (laukkusatsit) hyvin kiinni eikä haittaa menoa autobaananopeuksissakaan. Yksi miinus, yläputket (makuasia?).
XX taas on hieman enemmän moottoriteille. XX ja Vifferi eri tavalla käskettäviä, kuutiotilavuus takaa vääntöä alakierroksille. Molemmilla pärjää suomessa, kaupungissa, motareilla, mutkateillä. Ja molempiin saa hyvin laukkusatsit (lähes kaikilta valmistajilta löytyy näihin honda malleihin) sekä (lisä)varusteita...
Mitä lasiranteita näillä palstoilla kommentoi? Ei XX mikään kyykky ole, käsille painoa tietty tulee, mutta se riippuu vauhdeista ja kuskin pituudesta. Itse persjalkaisena (170cm) en ole huomannut mitään rannerasituksia kummallakaan hondalla ajellessani. Yksi asia puhuu myös Hondan puolesta, ylivoimainen luotettavuus!
En tiedä, miten bussiin saa laukkutelineitä?
Mutta suosittelen euroopan reissuja silmälläpitäen busaa tai tupla-X:ää. Jos pyörit pääasiassa pohjolassa, VFR on suosikkini. Unohda Bandit ja muut "mukavanoloiset" pappamallit, elämässä pitää olla sporttia...