kumpi pikkuruinen V2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suige
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

suige

New member
eli laitetaan tästä ketju...

mielipiteitä varmaan kahdesta aika samanlaisesta(tehoiltaan siis) pyörästä -------> Suzuki Sv 650 2002 ja Ducati 750 SS

2000.

Ducati on vähän alakynnessä paperilla, mutta tähän on vaihdettu putket ym perusjutut eli ehkä siinä on yli 60 hepoa?? Ducati painaa netin mukaan myös 12-15 kiloa enemmän. Mites käytännössä? Ducatilla ei varmaan paljon leikitellä?

Muita tälläisiä pikku Vkakkosia ei taida pahemmin olla?? aika samaan hintaan saisi, tai no ducati on jonkin verran kalliimpi, mutta hienompi. Kulkeeko mihkään? Rattaita vaihdettu. ÄÄnet ducatis kyllä makeemmat ehdottomasti kanssa.

edit: ducati olikin ss -----> mitä se nyt tarkoittaakaan

Itse ottaisin suzukin. Ehkä hiukan halvemmat huollot ja varaosat, ja muutenki omasta mielestä hienomman näkönen. Toisaalta, eipä naissä asioissa kannata muiden mielipiteitä kuunnella. Molemmat varmasti hyviä pyöriä, osta se kumpi tuntuu paremmalta.

Niin, onhan tietty vielä pikku-monsterit. Unohtui
biggrin.gif

Mikä sun budjetti on? Mulla on mielessä koeajaa Aprilia Shiver tässä kevään aikana, ainakin ee-speedillä näyttää olevan uuden hinta aika kohdallaan.

edit. nuo SV:t taitaa olla aika hyviä hinta-laatu-suhteeltaan. Itekin olin aika lähellä ostaa tonnisen SV:n viime kesänä, en tosin ehtinyt kokeilemaan.

Mikäs 650-750 koneesta niin ´pikkuruisen´ tekee?

SV:stäkin irtoaa sopivalla putkella aika kelvolliset höpinät.

Mikäs 650-750 koneesta niin ´pikkuruisen´ tekee?

SV:stäkin irtoaa sopivalla putkella aika kelvolliset höpinät.
No pikkuruinen ja pikkuruinen  
biggrin.gif
Käytin vaan tuota, kun usein puhutaan ISOISTA twineistä  
cool.gif

Miten noissa ajo-ominaisuudet? Suizaa kyllä on täälläkin kehuttu, entä Ducatit eli monsterit ja 750? 750 on mun silmään hienomman näkönen. Niin koko mallimerkintä on sitten kaiketi SS 750 FF(kokokate?). HF näyttää olevan toinen noista ducateista, sekin nätti.

Ja naku SV on silmään nätimpi kuin S malli. Ainakin vanhemmissa.

Joskus olen ajellut 1000 VTR Hondalla, kelpo peli sekin oli kyllä.

Niin ja kun toi budjetti ei ole kuin 5 tonnin luokkaa nyt  
lookaround_orig.gif

Ducateissa on vakiona astetta parempi alusta ja jarrut, mutta niitä pystyy SV:ssäkin pikkurahalla parantelemaan jo vähintäänkin kohtuulliselle tasolle.

Monster muuten on periaatteessa nakupyörä (Suomen oloissa välillä vähän viileää kyytiä), SS taas menee hieman kyykkypyörän suuntaan. Puolikatteellinen SV-S, vm.99-02, sopii vaikka matka-ajoon jos yksin ajaa, siksi se on mielestäni noista monipuolisin. Monsteri on kyllä omaan silmääni hienoimman näköinen!

Jep, editoinkin tossa äsken.

Monsterit on kyllä kanssa hienoja. Miten käytännössä toi SS mallin tangon kulman muuttaminen, siinä pitäisi pystyä vähän säätämään tangoa jonkun nettilähteen mukaan ainaskin.

Ei tuo SV paha olisi kyllä sekään.

Mulla oli joskus tuollainen Ducati. Ruiskupeli tosin. Putkilla, avarretulla ilmanotolla ja Karalan säätämänä antoi 72hp ja 74nm. Muuttui säädön jälkeen aivan eri laitteeksi, kuin mitä oli tehtaan virilastulla.

Mä taasen kävin koeajamassa tuollaista pikkumonsteria ja se oli yksi huonoimmista koskaan ajamistani moottoripyöristä. Ei se välttämättä siitä Ducatista itsestään johtunut vaan siitä että se oli käytetty ja mikään ei oikein tuntunut toimivan. Tärisi ja tutisi niin että amalgaamit lähti hampaista, ei kiihtynyt_yhtään_mihinkään, jarrut loistivat poissaolollaan ja käsiteltävyys.... ...just... Se oli ehkä maailman huonoiten pidetty pyörä, yllättäen jäi liikkeeseen..

Kannattaa myös käydä koeajamassa 620 i.e mörkö. Ruiskupeli, ja niitä taitaa saada halvimmillaan tohon vitosen pintaan.

Suizassakaan varmaankaan mitään vikaa ole, mutta itse molempia ajaneena Ducatista kyllä löytyy kilotolkulla enemmän "luonnetta" varsinkin Termin pöntöillä....

Noh, makuja on yhtä paljon kun ajajiakin, mutta koeajolla selviää mihin suuntaan sun kannattaa kallistua, eiköhän ainakin etelässä koeajokelitkin rupea muutaman viikon sisään olemaan ajankohtaisia!
062802moto_prv.gif

Suiza! mulla oli 2003 ruisku SV ja nyt on DL V-strom, siis käytännössä samalla koneella oleva matkaenska. Toimii, kummassakaan ei mitään vikoja ole esiintynyt.

Mä taasen kävin koeajamassa tuollaista pikkumonsteria ja se oli yksi huonoimmista koskaan ajamistani moottoripyöristä. Ei se välttämättä siitä Ducatista itsestään johtunut vaan siitä että se oli käytetty ja mikään ei oikein tuntunut toimivan. Tärisi ja tutisi niin että amalgaamit lähti hampaista, ei kiihtynyt_yhtään_mihinkään, jarrut loistivat poissaolollaan ja käsiteltävyys.... ...just... Se oli ehkä maailman huonoiten pidetty pyörä, yllättäen jäi liikkeeseen..
mitä ´pikkumonsteria´ ajoit? Vanhempi 600 on todellakin aivan lahna, se ei mene mihinkään, mutta vähän tuoreempi 620 ruisku on selvästi pirteämpi.

Ja jos pyörä on ollut huonolla pidolla, ja on siksi aivan paska, siitä ei varmaankaan voi valmistajaa tai pyörämallia moittia.

SV650 03-> eli ruiskumalli on muuten hieman kyykympi kuin vanhemmat kaasariversiot, jos matkaa aikoo tehdä niin harkitsisin tarkkaan, kumman ottaisin. Kone on muuten sama, vain polttoaineensyötössä on eroa. Ruisku on pikkuisen terävämpi, ja kuluttaa hiukan vähemmän, mutta käytännössä suorituskyvyssä ei ole eroa.

edit. täällä sama vika kuin edellisellä, SV650S03->DL650AK7, näillä yhteensä 120.000 km ilman ainuttakaan vikaa. No okei, DL:n akku nyrjähti melkein uutena, mutta siinä on kaikki propleemat tähän saakka.

Back