Kusiasten vertailu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kane80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
smile_org.gif
tossahan toi uusin temmi ois pöydällä kuhan jaksas lukee. Ihme et ei oo taas vertailussa maastopyörät tai matkapyörät
tounge.gif
tounge.gif
 
Unohdinko mainita, että vanha Beemerparkani pesee nuo testin kinnerit myös kaikilla muilla sektoreilla. Vitosella ei saa hummeria ja lisäykseni ei perustunut mihinkään "säästösyyhyn".

Ihmettelin lähinnä sitä, että modernista suorasta ruiskunelosesta ja modernilla runkoteknologialla ei saada ulos tuon enempää. Huonolla hyötysuhteella huonoa ajettavuutta.
Sopiihan sitä ihmetellä, mutta ei tämäkään ole kovin mairittelevaa tekstiä noista bemareista:

"Tonnin huolto Gessussa pitää sisällään mm. sylinterikansien jälkikiristyksen ja venttiilinsäädön"

Ei pöllömpi pyörä kun tonnin nipussa pysyy ennen roplausta
wink.gif


Mutta oikeassa olet tuon ruiskun säädön suhteen, se on erittäin viturallaan.
 
Unohdinko mainita, että vanha Beemerparkani pesee nuo testin kinnerit myös kaikilla muilla sektoreilla. Vitosella ei saa hummeria ja lisäykseni ei perustunut mihinkään "säästösyyhyn".

Ihmettelin lähinnä sitä, että modernista suorasta ruiskunelosesta ja modernilla runkoteknologialla ei saada ulos tuon enempää. Huonolla hyötysuhteella huonoa ajettavuutta.
Ihan oikeasti millä muulla osa alueella kuin soratiellä ja kuorman kantokyvyssä? Itselläni oli samanlainen BMW appiukolta lainassa viikon ja totesin kyllä sen olevan lähestulkoon kelvoton kaikilla muilla paitsi em alueilla. Tuuli suhisee, raskas, kömpelö, tehoton, ruma, sanoinko jo kömpelö ja ruma? Johonkin tyyliin Ewan mcgregor maailman ympäri se varmasti soveltuu paremmin kuin mikään muu mutta ei mielestäni mihinkään muuhun. Polttoaine taloudellinen se kyllä on, jos joku nyt tästä tiedosta kiksejä saa. Niin ja on siinä hyvät äänetkin mutta muuten turha verrata esimerkiksi näihin puolet pienempiin koneisiin tekniikan osalta...
 
Tuuli suhisee, raskas, kömpelö, tehoton, ruma, sanoinko jo kömpelö ja ruma?

Niin ja on siinä hyvät äänetkin mutta muuten turha verrata esimerkiksi näihin puolet pienempiin koneisiin tekniikan osalta...
Vertasinpa nyt kuitenkin ja paperilla näyttää nuo kusiaiset aika olemattomilta. Sotanorsuni on tehokkaampi kaikella tapaa. Katsos, kun olen kokeillut kumpaakin.

Ulkonäön osalta sanoisin, että GSA suhisee ja on ruma. Tehoton ja kömpelö ei pidä paikkaansa. Ajan GSA:lla koska tahansa kahdeksikkoa ympäri entisen 1200 bandiittini pelkästään, koska talousjapsissa on talousrunko ja keittiöiskarit.

edit: oikeastaan kirjoitukseni kärki piti olla siinä, että kaikki testissä olleet fillarit olisivat olleet olennaisesti parempia ihan muutamalla pikku muutoksella. Suzuki PCIII:lla, Triumph Öhlinsin jousilla jne. jne. Sekin oli vain huomio, ei niinkään mikään statement.
 
En tiedä, kun ajelen yleensä pitempiä matkoja.

Kun olet kuitenkin laskumiehiä, niin tossa norsussa on 84,5 rwhp/6400 ja 105 Nm/5400 rpm. Kun sulla on tuo oma lukemasi tuossa näytillä, niin siitä voi varmaan ynnätä, että alle minuutista puhutaan..
 
En tiedä, kun ajelen yleensä pitempiä matkoja.

Kun olet kuitenkin laskumiehiä, niin tossa norsussa on 84,5 rwhp/6400 ja 105 Nm/5400 rpm. Kun sulla on tuo oma lukemasi tuossa näytillä, niin siitä voi varmaan ynnätä, että alle minuutista puhutaan..
Et tiedä? Mitenniin et muka tiedä? Juurihan väitit että bemarisi pesee nuo onnettomat japsit millä tahansa osa-alueella??
Taidat olla vitsi miehiä ?
Muutenkin aika naurettavaa juttua, Onkohan se sun bemari myös radalla nopeempi ku nuo ko. japsit?
tounge.gif
 
Kai se on sitäkin, mutta pointtini olikin siinä, että odotin noilta uutukaisilta enemmän ja parempaa kuin mitä se testi antoi ymmärtää. Jokaisessa niissä oli myös jotain laitettavaa ennekuin alkavat toimia kunnolla. Sinänsä tekemässäni vertailussa GSA/600:set peruspyörät ei todellakaan ole mitään mieltä.
 
Kai se on sitäkin, mutta pointtini olikin siinä, että odotin noilta uutukaisilta enemmän ja parempaa kuin mitä se testi antoi ymmärtää. Jokaisessa niissä oli myös jotain laitettavaa ennekuin alkavat toimia kunnolla. Sinänsä tekemässäni vertailussa GSA/600:set peruspyörät ei todellakaan ole mitään mieltä.
No ei todellakaan ole mitään mieltä GSA/600 vertailussa. Eikä noita pyöriä voi verrata edes siihen 1200 Bandittiin, minkä ympäri ajat kahdeksikkoa sillä Bemarillasi.

Nuo kaikki pyörät ovat varmasti loistavia ajettavia jo vakioina. Tosin ER-6 oli ehkä vähän väärässä sarjassa nyt. Z750 olisi ollut Kawalta oikea malli tähän vertailuun. Tuon hintaiseen pyörään nyt ei yksinkertaisesti saa laitettua vakio-osiksi Öhlinsiä eikä yksilökohtaisia säätöjä. Lisäksi varmasti saastemääräysten vuoksikin ne käyvät osittain laihalla ja polttoaineenruiskutuskin katkeaa kun kaasun päästää.

Erään englantilaisen mopolehden vertailussa oli neljä noista pyöristä ja Nürburgringin ympäri niillä mentiin aika haipakkaa. Esimerkiksi Triumph jäi BMW K1200R:llä ajetusta ajasta 0,6 sekuntia. Hondalla kiskaistiin suoralla tauluun yli 230 km/h. Aika hyviä tuloksia 600cc nakupyörille. Tuskin sillä GSA:lla olisi perässä pysynyt jos nyt vielä jatketaan tuota turhaakin turhempaa vertailua.
 
Mitä noihin teho ja kulutus lukemiin tulee, onkohan unohtunut, että nää on liki puolet pienempiä myllyjä.
Ja kun pienestä koneesta otetaan tehoa se meinaa että silloin myös käytetään kierroksia, joka taas meinaa että menovesi maistuu.
Siellähän oli maininta esim. Suzukin kierroksista 120 nopeudessa. Kiertää 6750 rpm, eli ei ihme että maistuu kakku.

Näillä viritys asteilla (n. 100hp./600cc) tuossa bemarissa pitäisi olla n. 190 hp. ja jos se siitä otettaisiin niin tuo kulutus lienee hiukan erillainen.
 
Ihan typerää verrata yli tonnista bemaria kuussatasiin hinnat-alkaen -mallin nakupyöriin.
 
Ihan typerää verrata yli tonnista bemaria kuussatasiin hinnat-alkaen -mallin nakupyöriin.
No on on, johan sen tuossa edellä itsekin totesin. Eikä mitenkään ollut tarkoitus, että tämä topic vääntyisi tämän asian jankuttamiseksi.

Vertailtaisko tästä eteenpäin vaan niitä kuussatasia keskenään? Unohdetaan tuo edellä ollut ihmettelyni. Kyseessähän oli vain huonosti muotoiltu ihmettely, ei arvostelu. Nyt kyseiseen ihmettelyyn on riittävästi vastattu ja olen valaistu.
 
Nii, on se kumma kun pyörä maksaa yli 10000 euroa enemmän ja silti ei toimi paremmin ku onnettomat japsit...
tounge.gif
 
Nii, on se kumma kun pyörä maksaa yli 10000 euroa enemmän ja silti ei toimi paremmin ku onnettomat japsit...
tounge.gif
Höpsitä keikkaa, BMW:n omistaja vaatii täydellisyyttä. BMW:ssä ei ole toleransseja. Japsikuski ei osaa jostain tyhyjäkäynniin rajapinnan lievästä sleepailusta edes valittaa, kun enin huomio kiinnittyy huonon ajettavuuden vuoksi mopon tiellä pitämiseen.

MUTTA MUTTA eukko sai eilen vanhan uskollisen GSF600S:nsä vakuutuksiin ja heti mun piti mennä koittamaan toimiiko vai onko bensa vanhaa. Laakista käyntiin tietty ja sitten baanalle. Tuntui oikeasti muikealta huudattaa avonaista LeoVinceä kierroksilla. Ulvonta kuulostaa välillä raikkaalta tuon iänikuisen putputuksen ja pörinän asemesta. Vouuuuuuuuuuuuu, nam.

Ihmettelin testin yhteydessä, miksi uusintauutta moottoriteknologia ei tuon kummoisemmalta näyttänyt paperilla. Nyt voisi kysyä, onko mikään oikeasti kehittynyt, kun muijan kaasaribandiitti (pakari & neulaviri) tuntuu tosi kivalta, raapii hetkessä kasaan korttipoisvauhdit eikä vie sitä bensaakaan kuin 5 l/100km (testin vehkeet muistaakseni jotain 8 l/100 km). Onko kusiaisosatossa tapahtunut mitään muuta kuin kosmetiikaa ja pakokaasunormia?
 
Jepjep, täytyy kyllä myöntää että lienee niiden päästöjen perässä liikaa juostaan, kulutukset jääny huomiotta ja tää on tulos. Taisi tuo vanha kaasari Fazuni mennä jonkun desin pienemmällä kulutuksella ja ei ollu nykimisiä vaan mukavaa ajelua
wink.gif
 
Nii, on se kumma kun pyörä maksaa yli 10000 euroa enemmän ja silti ei toimi paremmin ku onnettomat japsit...
tounge.gif
Höpsitä keikkaa, BMW:n omistaja vaatii täydellisyyttä. BMW:ssä ei ole toleransseja. Japsikuski ei osaa jostain tyhyjäkäynniin rajapinnan lievästä sleepailusta edes valittaa, kun enin huomio kiinnittyy huonon ajettavuuden vuoksi mopon tiellä pitämiseen.
Mistäs olet keksinyt että noiden japsien ajettavuus olisi huonompi, kuin sotanorsusi?
Tietysti silloin biimeri on hyvä ajaa, jos ei tarvitse tehdä tiukkoja käännöksiä eli ajetaan vaan suoraan..
033102bebe_1_prv.gif

Kun ei se taida olla ihan niin kevyt kuin nuo japsit...
Melkein veikkaisin että radalla et pärjää biimerilläsi noille japseille.
Vai??
 
Höpö höpö, noita japseja on ollut jo vuodesta -87 tossa sivulla. Varmaan pärjään Beemerillä japseille, jos saan itse ajaa molempia.

edit: tai ihan sama sen väliä, mun ajotaidoilla tuo beemeri on vaan ollut jotenkin osaavampi kuin nuo mun aiemmat talousjapsit. Mutkaan menee verrattomasti notkeammin kuin esmes isobandiitti. Noista urheilupyöristä, gigsereistä tms., ei ole pahemmin kokemusta. Ehkä jonain päivänä. Lehdestä olen katsonut gsx-r 750:n kuvaa vähän sillai aina joskus.

edit 2: palataanko siihen kusiaisvertailuun?
 
Höpsitä keikkaa, BMW:n omistaja vaatii täydellisyyttä. BMW:ssä ei ole toleransseja.
Vaatiahan aina saa, mutta aina ei saa sitä mitä vaatii.

Ainakin mun Bemari ei ole mikään täydellinen laite ja toleranssit tuntuvat aika väljiltä etenkin vaihteiston osalta...
biggrin.gif


Ymmärtäisin paremmin, näotä "ominaisuuksia", jos kyseessä olisi boxeri-bemu, mutta kun kyse on rivi-nelosesta...
 
Back
Ylös