• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kuskin pituus...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jampura
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
biggrin.gif

Saattaahan se pieneksi käydä noilla mitoilla.

Pyöränä CBR 1000F, vartta on 180cm ja pituutta saman verran...
baaa.gif
pakko oli laittaa  
tounge.gif

Olen sitten näköjään ainoa normaalimittainen täällä. 190 cm pituutta, mopona Yamahan pienempi Midnight Star. Hyvin ylettyy saappaat maahan tarvittaessa, ja kiitos jalkalautojen polvikulmaakin voi pidemmällä matkalla sen verran vaihdella ettei jalat puudu.

! Lähinnä kiinnostaa muut lyhyet ajajat...
Täällä onkin monen kokoista lyhyttä ajajaa.
Itse olen n.160cm. Iän mukana olen kai mennyt vähän kasaan.
Rocketti on ajopeli. Pyörästä on madallettu iskarit. Lisäksi on satula suutarissa veistetty niin ohueksi kuin mahdollista. Amerikasta sain riserit jotka tuovat stongaa n. 5 cm taaksepäin. Hyvin pärjää kun vaan passaa, minne parkkeeraa.

ei se tuo persjalkasten elämä oo heleppoo
wink.gif

ite 173cm ja hyvin yltää jalat maahan Hondan päältä
thumbs-up.gif

Itse 160 ja Kawasaki Er-6n:llä olen ajellut. Varpaat yltää maahan jos tasaisella on, eli ei ongelmia. Tossa pyörässä istuinkorkeus on n. 79 cm, en hankkis tällä pituudella itelleni yhtään tosta korkeampaa pyörää. Onneks noita vaihtoehtoja on, muitakin ku customeita.

Olen sitten näköjään ainoa normaalimittainen täällä. 190 cm pituutta, mopona Yamahan pienempi Midnight Star. Hyvin ylettyy saappaat maahan tarvittaessa, ja kiitos jalkalautojen polvikulmaakin voi pidemmällä matkalla sen verran vaihdella ettei jalat puudu.
Toinen "normaalimittainen" 190 cm ilmoittautuu.
Mopona Suiza DL V-Strom 650. Siinä on tilat ja korkeudet kohdillaan, kun vielä olisi vähän lisää ruutia
nixweiss.gif

158 cm ja ajan thundercatilla, kolme senttiä madallettiin koiranluilla eikä ongelmia ole kun katsoo mihin pysäköi tai pysäyttää liikennevaloissa (uriin pyörä). Päkiät yltää maahan.Pyörä on aika painava ja tarpeen tullen olen pyytäny apua esim. hiekkakentällä.
Mut pyörähän on tehty ajoa varten
tounge.gif

169cm, kawa zx6rr, yltää sen verran ettei tarvitse madaltaa.. kunnon urien kohdilla ei kannata pysähtyä keskelle kaistaa, tulee liikaa paineita
smile_org.gif
.

Pituutta 157 ruhtinaallisesti. Ajelen GSX600F  
033102ass_1_prv.gif

ja GSX1500Rn+ Hayabusalla  
inlove.gif
.
Molemmat on koiranluilla madallettu niin että  jalat ylettää hyvin maahan samanaikaisesti.  
062802jumpie_prv.gif

Kuivapaino suunnilleen sama molemmissa 200kg hujakoilla.
Hiekkapihoilla meinaa välillä nousta hiki pintaan, jos joutuu käsivaraisesti liikuttelemaan.  
sad_orig.gif

Onneksi tähän päivään mennessä on aina löytynyt rotevampi urho paikalle pelastamaan hädästä.  
bowdown.gif
Tilanne muuttunut tuosta... Kolme kesää takana Bussukalla tämän kesän jälkeen. Toki madallettuja versioita.

Kyllä noita vaihtoehtoja löytyy. Vaimoke noin 155 ja modatusta v-maxista ylsi jalat maahan niin että olisi pystynyt ajamaan. Muistelisin että on orkkiksena aika korkean oloinen.

Itsellä on KTM Super Enduro ja se on kohtuullisen korkea, lähteistä riippuen 92-96 cm, itse ole 180 cm ja hyvin sujuu kunhan tottuu. Jos sitä pyörää ei saa päällä istumalla siirrettyä niin hyppää pois satulasta ja työntää/vetää siitä vierestä niin ylettyy molemmat jalat maahan
smile_org.gif

184 on mittaa ja luonnollisesti yltää jalat komiasti maahan (6R). Eipä tota kuitenkaan ole mukava penkin päältä ylämäkeen peruutella, nousee pois hetkeksi niin liikkuu paljon helpommalla

Elikkä ite kun olen tälläinen alamittainen mies niin olisin tiedustellut että minkä kuljettajia täältä löytyy ja millainen menopeli alta löytyy! Lähinnä kiinnostaa muut lyhyet ajajat...

Tuottaako ajaminen ongelmia? saako hyvän ajoasennon? riittääkö pituus ajamaan vähän pystymmässä asennossakin ettei tarvii kokoajan olla muna-asennossa?
Noh, jos joku vielä eksyy näin vanhaan keskusteluun, pistän omat mittani ja pyörän mallin.
Laitanpa vielä mitan lattiasta nivusiin, koska suomalainen rotu taitaa olla hieman persjalkaista.  
tounge.gif
Eihän sen niin väliä kuinka korkealla kypärä keikkuu?

Korkeutta on kertynyt jopa 168cm ja jalkoväliin n.78cm.
Näillä mitoilla onnistuu FZ1:n käyttö ihan hyvin.
Eli päkiät tukevasti maassa.
Peruuttaminen on joskus työlästä
biggrin.gif

Ai niin, se ajoasento on hyvä minulle.

Elikkä ite kun olen tälläinen alamittainen mies niin olisin tiedustellut että minkä kuljettajia täältä löytyy ja millainen menopeli alta löytyy! Lähinnä kiinnostaa muut lyhyet ajajat...

Tuottaako ajaminen ongelmia? saako hyvän ajoasennon? riittääkö pituus ajamaan vähän pystymmässä asennossakin ettei tarvii kokoajan olla muna-asennossa?
Noh, jos joku vielä eksyy näin vanhaan keskusteluun, pistän omat mittani ja pyörän mallin.
Laitanpa vielä mitan lattiasta nivusiin, koska suomalainen rotu taitaa olla hieman persjalkaista.  
tounge.gif
Eihän sen niin väliä kuinka korkealla kypärä keikkuu?

Korkeutta on kertynyt jopa 168cm ja jalkoväliin n.78cm.
Näillä mitoilla onnistuu FZ1:n käyttö ihan hyvin.
Eli päkiät tukevasti maassa.
Peruuttaminen on joskus työlästä
biggrin.gif

Ai niin, se ajoasento on minulle hyvä.

No voi saaplari tätä notepadia, sorry. Saako tän jotenkin pois?
ghostface.gif

Back