Bone
New member
Elämä,mopoilu ja riskinhallinta on kokonaisuus jota ei saa pimpattua 120%:n varmuuteen
aina ja joka suhteessa.
Ei "oikean helteen" ajokamppeet ole yhtään sen kummempi juttu.
Tuolla muissa yhteyksissä on tullut esiin käsite "kokonaisturvallisuus" WADA ?
No... jos paksussa kengurussa lähtee taju, niin jo ennen sitä ollaan tilassa jossa
ei pitäisi enää ajaa mopolla metriäkään.... noin kiteytettynä.
Toiseksi..... mennäänkö "lomareissulle" vetämään täysin reikäpäänä baanaa kolmeasataa....
kanttaamaan järjettömillä tilannenopuksilla pimeisiin mutkiin "hallellujaa" meiningillä.....
ja muutenkin mennään veitsen terällä kuin viimeistä päivää?
.
Toiset menee... ja Darwin hoitaa
. Vittumaistahan se on sanoa, mutta näin on kuitenkin
maailmassa edes hieman vähemmän täys kusipäisiä idiootteja
.
Tolkuton määrä porukkaa harrastaa euroopassa polkupyöräilyä varsin haastavissa olosuhteissa
varusteina styroksinen kukkaruukku päälaella, trikoot ja t-paita ajoasuna.
Vauhteja on laskuissa parhaimmillaan/pahimmillaan kevyesti 80 kmh... ja vähän ylikin.
Ei paljon näy porukalla kengurua tai hiilikuitukypärää, ym. ym......
Eikä kukaan jätä ajamatta..... kun ei voi ajaa "turvallisissa varusteissa"......
koska niissä ei vaan pysy tajuissaan
.
Onko tää nyt niin saatanan vaikeaa?
.
Nimittäin pitää edes joku järki päässä ja jonkinlainen suhteellisuudentaju tallella....
vaikka mopolla ajaakin
.
Jos ei laadukkaat, suojin varustetut "kevlarfarkut", tukevat nilkatkin suojaavat (ajo)jalkineet,
laadukas, sopiva/napakasti istuva "täyssuojapaita" (Alpinestars, Fox, Dainese jne,,,)
päälystettynä esim. reijitetyllä crossipaidalla, hyvät hanskat ja "sopiva"/kelvollinen kypärä
riitä ajovarusteiksi.... eritoten reissuun... lomalle.... tms. "pitemmälle ajelulle", noissa
30 - 40+ lämmöissä..... KANNATTAA TEHDÄ PALVELUS ITSELLE JA MUILLE TIELLÄLIIKKUJILLE.....
ja jättää koko homma väliin
.
Ai niin... no.... taisi tuossa se "asiallinen ja toimivat" todellisen helteen ajovarustus jo tulla mainittua....
kaiken paapatuksen keskellä
.
aina ja joka suhteessa.
Ei "oikean helteen" ajokamppeet ole yhtään sen kummempi juttu.
Tuolla muissa yhteyksissä on tullut esiin käsite "kokonaisturvallisuus" WADA ?
No... jos paksussa kengurussa lähtee taju, niin jo ennen sitä ollaan tilassa jossa
ei pitäisi enää ajaa mopolla metriäkään.... noin kiteytettynä.
Toiseksi..... mennäänkö "lomareissulle" vetämään täysin reikäpäänä baanaa kolmeasataa....
kanttaamaan järjettömillä tilannenopuksilla pimeisiin mutkiin "hallellujaa" meiningillä.....
ja muutenkin mennään veitsen terällä kuin viimeistä päivää?
.Toiset menee... ja Darwin hoitaa
maailmassa edes hieman vähemmän täys kusipäisiä idiootteja
.Tolkuton määrä porukkaa harrastaa euroopassa polkupyöräilyä varsin haastavissa olosuhteissa
varusteina styroksinen kukkaruukku päälaella, trikoot ja t-paita ajoasuna.
Vauhteja on laskuissa parhaimmillaan/pahimmillaan kevyesti 80 kmh... ja vähän ylikin.
Ei paljon näy porukalla kengurua tai hiilikuitukypärää, ym. ym......
Eikä kukaan jätä ajamatta..... kun ei voi ajaa "turvallisissa varusteissa"......
koska niissä ei vaan pysy tajuissaan
Onko tää nyt niin saatanan vaikeaa?
Nimittäin pitää edes joku järki päässä ja jonkinlainen suhteellisuudentaju tallella....
vaikka mopolla ajaakin
.Jos ei laadukkaat, suojin varustetut "kevlarfarkut", tukevat nilkatkin suojaavat (ajo)jalkineet,
laadukas, sopiva/napakasti istuva "täyssuojapaita" (Alpinestars, Fox, Dainese jne,,,)
päälystettynä esim. reijitetyllä crossipaidalla, hyvät hanskat ja "sopiva"/kelvollinen kypärä
riitä ajovarusteiksi.... eritoten reissuun... lomalle.... tms. "pitemmälle ajelulle", noissa
30 - 40+ lämmöissä..... KANNATTAA TEHDÄ PALVELUS ITSELLE JA MUILLE TIELLÄLIIKKUJILLE.....
ja jättää koko homma väliin
Ai niin... no.... taisi tuossa se "asiallinen ja toimivat" todellisen helteen ajovarustus jo tulla mainittua....
kaiken paapatuksen keskellä


.