• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kypärää hankkimassa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rib@55
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli missäpäin malminkartanoa? Tarkemmin tommoisia löytyy

Orgin shopissa (Malminkartano)

Kertoo paikan, niin käyn kerjuulla
ReliaTec Oy
Pihkatie 4
Tanks.
smile_org.gif

Mutta miten toi Nolanin n101vps? Onko kokemuksia++? ja sittenhän on toi Nolanin "pikkuveli" Grex. Siitä kehuja / risuja?

Hei, kannattaa käydä Stormilla. Siellä on paljon vanhaa varastoa tyhjennyksessä. Itse ostin Nolanin N93:sen 79€. Todella sopiva hinta laatukypärästä.

Mutua...nolanit/grexit on muistaakseni muovia...ei sillä etteikö sekin suojaisi, mutta taas...

Joo arvostelkaa varovasti noita eri kypärämerkkejä, ettei käy kuin Tylyttäjälle.

Tein tänään oman päätökseni ja hain avattavan "muovipotan". Merkistä ja mallista viis, hinnan sain neuvoteltua kukkarolleni sopivaksi ja värikin on oikea
062802jumpie_prv.gif
. Nyt lasketaan vaan aamuja ekaan ajokertaan
062802moto_prv.gif
. Kyllä se kesä tulee, tännekin.

Kiitoksia kaikille "raatiin" osallistuneille.
bowdown.gif
.

T: Rib@55

PS. Seuraava aihe / hankinta on ajohanskat. Odotan mielenkiinnolla kommenttejanne
033102bebe_1_prv.gif

Mites muuten toi umpikypärä?
Jos se pitää pystyä vetämään päähän ala-aukon kautta, niin sehä tarkottaa että se on kaulasta paljas, kun taas avattava kypärä menee paljo paremmin alareunasta kaulan ympärille...

Mites on?

Uusimmassa MotoYkkösessä oli Saanon Veijon arvostelua/koeajoa moisesta J1:sestä. Yllättävän hyvältä vaikutti...itse pidin koko ideaa ensin hiukan outona, mutta en enää.

Avattaviin liittyen; Caberg justissimo, joka testissä tulee tasaisen hyviä arvosteluja, mutta mitäs se kuoripuoli? Ronfalin, eli muovikuori käsittääkseni.

Missään testissä sitä ei kyllä lasketa miinupuolelle ja pottaa mainostetaan mm. sanoin: "Justissimo kuuluu avattavien kypärien eliittiin" ja "Hiljainen, helppo avata, aerodynamiikka testattu tuulitunnelissa. Irroitettavat ja pestävät sisäpehmusteet. Saksalaisen kuluttajatestin arvosana"GUT" ! Todellinen luxus-kypärä vaativalle käyttäjälle!"

Muutamat kommentit täältäkin lukeneena alan vakuuttua kypärän hyvyydestä. Voiko paska muovipotta maksaa 279,-?

Olen käyttänyt avattavaa useamman vuocen ja silmälaseja käyttävänä olen tykänny.MP-NÄYTTELYSTÄ tilasin uuden AGV:n. Siitä ei ole aikaisempaa kokemusta. Kesä näyttää.
062802moto_prv.gif

Eiköhän nuo Arait ja Shoeit ole niitä parhaita kypäriä... Mutta on ne toisaalta kalliimpiakin.
crazy.gif
Avattavista ei mulla itselläni ole kokemusta, mutta en kyllä ole niistä huonoakaan kuullut. Se, mikä parhaiten päähän sopii ja on laadukas, kannattaa valita. Oli se sitten avattava tai normi umpikypärä.
smile_org.gif

Uusimmassa MotoYkkösessä oli Saanon Veijon arvostelua/koeajoa moisesta J1:sestä. Yllättävän hyvältä vaikutti...itse pidin koko ideaa ensin hiukan outona, mutta en enää.
Kiitti vinkistä. Täytyy lukea testi. Itse kokeilin tuota messuilla päähäni ja hyvältä tuntui. Tuo "leukasuojarautaputki" ja sen apu tosi tilanteessa jäi vähän arveluttamaan, mutta luulisi olevan parempi sekin kuin ei mitään. Ja silmälasit päässä mahtui tuo aurinkolippakin avautumaan ilman ongelmia.

Orgin shopissa (Malminkartano) esim. M2R kuitukypärä 129 €. Ei ihan Schuberthini veroinen, mutta tein tuon kanssa Alppireissun ja ilmastointi pelaa, iridiumvisiiri ei maksanut paljoa, mutta oli hyvä kirkkaassa auringonpaisteessa. Melutasoltaan ei maailman huippu, mutta Koss plugit (navigaattoria varten) peitti enimmät mökät.
Niin ja tupla D hihnassa.

Edit. Kuva sinisestäni (sellainen mattapinta, hiukan "kumimainen"):

FJR%20%26%20M2R.JPG
Mulla on kans M2R kypärä tosin mallia 1500.
Onko tietoa mistä sais iridiumvisiirin tuohon malliin?

No joo oon yrittäny ettiä googlettamalla ja tokimotostakaan ei löytyny, mut ihmettelen kyllä jos ei löydy mistään.
Mihinkään iridium kalvoihin en mielellän rahojani pistä..
Kypärä on muuten ihan ok.

Oi kiiiitosssssh
bowdown.gif

Tätä onkin etitty. Onkos kellään muulla M2R 1500 pottaa?

Back