• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kypärän pesusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Noesoe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Noesoe

New member
Mites onko mahdollista pestä Shoei.n Raid2 sillai että ämpäriin vettä ja tippa fairia sitten upottaa kypärä ämpäriin ja lopuks hieman huuhdella puhtaalla vedellä..

-Kärsiikö kypärä?
-Irtoaako pehmusteet?
-Parempia ratkasuja?
buttrock.gif

Kypärähuppu...

Helpompi pistää pesukoneeseen ja sillä puhas.
wink.gif

Eiköstä kannata ottaa irrotettavat pehmikkeet irti pesua ajatellen
nixweiss.gif

withstupid.gif

062802moto_prv.gif

Oman shoien raidin ja toisen arain condorin olen pessyt joka talvi em. menetelmällä.

Pesuaineena tosin olen käyttänyt marseillen saippuaa ja ämpärin sijasta n. 50l vatia.

Uskomattoman paljon tulee vaasin pohjalle hiekkaa, ötököitä, hiuksia jne, vaikka kypärä olisi päällisin puolin puhtaan näköinen.

Myös pehmusteet palaavat takaisin alkuperäisiin muotoihin ja kypärä istuu taas tiukemmin päässä.

Ei kärsi kypärä ja on paljon mukavampi iskeä keväällä taas päähän.

Joskus olen yrittänyt käyttää kypärähuppua, mutta ei ole mun juttu..

- T -

Puran suuperttini atoimeiksi syksyisin ennen kun pistän sen hyllyyn. Kaikki osat likoamaan pesuaineveteen, kunnon harjaus, huuhtelu ja perusteellinen kuivaus. Tulee kuin uusi.
biggrin.gif

Kaikki nuo on kasattu jossakin järjestyksessä, puretaan päin vastaisessa. Ei sitä ole pakko rikkoa.

Useamman kerran kaudessa tulee oma arai pestyä tuolla edellä mainitulla saavi+lämmin saippuavesi yhdistelmällä.

Sisuksen irtopalat menee ihan ohjeidenkin mukaan pussissa pesukoneessa siinä suursiivouksien välissä.

Kivan raikkaana on pysynyt
biggrin.gif

Juu, ja on se huppukin käytössä.

Joskus olen yrittänyt käyttää kypärähuppua, mutta ei ole mun juttu..

- T -
Noita kypärähuppuja on melkoisen montaa sorttia. Kurjimmat tähän asti on myynyt eräs ämmällä alkava autovaraosaliikeketju.

Nin kireitä, ettei henki kulkenut. Ihan sama, mitä punaisessa paketissa luki kokona, kaikki varmaan sitä XS -kokoa.

Rukkan malli toimii parhaiten. Sitten 'Buffi'.

Näillä mennään ja pestään vaan visiiriä.

-jami

Mä pesisin kyllä kypärän tuolla upotusmenettelyllä kerran kaudessa käyttäisin sit huppua alla tai en. Meinaan joskus kesäkuumalla kun valoissa mätänee, niin onhan se taivaan tosi ettei yks kypärähuppu kaikkea sitä tuskan hikeä ime...
omg.gif

Itse juuri viikko pari sitten oman ämpärini pesin. Suurin ongelma tuossa lienee sen kaiken saippuan saaminen pois pehmusteista. Omassa AGV:ssa ei ole irroitettavia osasia pehmikkeissä.
Kun potta on pesty ja huuhdeltu, laitat sen kuivumaan suu alaspäin. Sitten parin päivän päästä saat huomata kypärän helmassa harmaita saippuajäämiä
mad.gif
Todella miellyttävää. Onneksi on aikaa pulata tuon kanssa ja huuhtelinkin kypärän uudelleen. Nyt näyttäisi aika hyvältä. Ja voin sanoia, etten todellakaan säästellyt ensimmäiselläkään huuhtelukerralla.
Ihmettelin vain, että eipä tuosta nyt niin kovin likainen vesi lähtenyt, vaikka on ollut aktiivikäytössä reilun kolme kautta. Itse tosin pidän hiustyylin Gillettenä ja kypärän sekä pään välissä on AINA silkkinen kypärähuppu.
Pehmusteet muuten todellakin saivat takaisin hieman linttaantuneen muotonsa.

Tuossa pesuhommassa saavin ja pehmeän harjan kaverina on hierova suihku aika tehokas...
Lika suorastaan räjähtää irti
tounge.gif

Itse olen pessyt Araini myyjän ohjeiden mukaan shampoolla (!), irrotellut toki irrotettavissa olevat osat ensin pois. Kiinteät pehmusteet saa käsiteltyä hyvin vaikka pikku keittiösienellä. Ei tarvi säästellä sitä vaahtoa/pesuainetta. Sitten vaan potta ylösalaisin kuivumaan. Tähän tarkoitukseen on hyvä ihan tavallinen ämpäri, siinä kestää kohtuullisen jämäkästi halutussa asennossa.

Itse käytän Buffia, säästää tuossa savotassa aika paljon vaivaa eikä itse kypärä haise aivan kärpänraadolle puolta kesää.

Kauankohan tuo potta kestää kuivua... Siis kun se sieltä ämpäristä nostetaan ja laitetaan valumaan, viikko vai kaksi?

Heräsi mielenkiinto pestä nuo kypärät, kaksi kautta ajettu ja aina hupulla/buffilla suojattu päänahka. Ei haise tai muutakaan epämääräistä löydy sieltä sisältä.

Ihan hätkähdytti lukea, ettei huppu yms. olekaan ihan automaatti. Eihän se toki mikään Maailman Tärkein Asia, voihan esimerkiksi kengät laittaa jalkaan ilman sukkia eikä siihen kuole. Itselläni kolme buffia, ja kylmempiä kelejä varten 3-4 erikuntoista huppua. Buffi on yleensä päässä ja noin 3-4 päivän välein käy käsinpesualtaassa ja kuivahtaa portaiden kaiteella tai kypärähyllyn reunalla. Välillä ehtivät jopa pesukoneeseen. Voin vain kuvitella mitän pottani tuntuisi ja tuoksuisi kesän "paljaana käytön" jälkeen, huh
eek.gif
lookaround_orig.gif

-hh-

Ihan hätkähdytti lukea, ettei huppu yms. olekaan ihan automaatti. Eihän se toki mikään Maailman Tärkein Asia, voihan esimerkiksi kengät laittaa jalkaan ilman sukkia eikä siihen kuole.
Pidäksää sukkia sandaalienkin kanssa? Ja käyt suihkussa saappaat jalassa, syöt eväät kuorineet ja teet tenavatkin kumin kanssa?
tounge.gif

vähän vakavemmin: kaikille tuo hupun käyttö ei vaan sovi. Varsinkin silmälasien kanssa se on tosi ärsyttävä. Ja tosiaan ne sisukset voi ottaa ulos ja pestä suht säännöllisesti.

Ihan hätkähdytti lukea, ettei huppu yms. olekaan ihan automaatti. Eihän se toki mikään Maailman Tärkein Asia, voihan esimerkiksi kengät laittaa jalkaan ilman sukkia eikä siihen kuole.
Pidäksää sukkia sandaalienkin kanssa? Ja käyt suihkussa saappaat jalassa, syöt eväät kuorineet ja teet tenavatkin kumin kanssa?  
tounge.gif

vähän vakavemmin: kaikille tuo hupun käyttö ei vaan sovi. Varsinkin silmälasien kanssa se on tosi ärsyttävä. Ja tosiaan ne sisukset voi ottaa ulos ja pestä suht säännöllisesti.
Mistä hiivatista arvasit?!
tounge.gif

Rillit on ongelma vain ns. huppuhuppujen kanssa. Niitä (siis huppuja) käytänkin vain alkukeväällä ja loppusyksyllä. Mutta buffin (putkilohuivi vai mikä p**skeleen kondomi se on oikealta nimeltään) kanssa ei ole lainkaan ongelma. Vaikka olisi kaikki 3 päällekkäin
biggrin.gif

-hh-

PS. Huolimatta buffirumbasta taitaa seuraavaksi tulla taloon potta, jossa irtopehmikkeet aivokuorta vasten. Joku saman tien muistaneekin lähteekö esmes Multitecissä sisukset helposti pihalle?

edit: vastaankin osin itse: Multitecin mainostekstissä lukee "irrotettavat poskipalat" ja "pestävä sisus"... luultavasti tarkoittaa, että sisäpehmuste ei ole irtomalli - tai sit ei

Back