• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kypärän pintajännite

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaldu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kaldu

New member
Eli tippui tuo AGV:n kypärä
sad_orig.gif

Oisko kellää tietoa missä vois tarkistaa kypärän pintajännitteen? Lähinnä pk-seudulla.
Kun koputtelee osuma kohdalta kuulu erilainen
(sellainen jännän ontto
confused_orig.gif
) ääni kun muualta kypärää koputeltaessa.

Kiitos vastauksista jo etukäteen
bowdown.gif

Haulla löytyy tuostakin aiheesta eli kun noissa pintajännitystä ei ole olemassa, niin paha on mitata...

Ainakin Pohjolan kotivakuutus korvasi pari vuotta sitten kaatuessa rikkoutuneen kypärän. Ikä varmaan vaikuttaa kuitenkin korvauksiin. Siis kypärän ikä.

Yhteys vakuutusyhtiöön ja vahinkoilmoitusta peliin. Korvaavat jos korvaavat.

edit:
Jos kypärästä kuuluu jostain erilainen ääni niin vikaa voisi kyllä olla. Kypärän toiminta perustuu iskun voimaa imeviin rakenteisiin, jotka ovat voineet tehdä työnsä, jos isku on ollut tarpeeksi kova. Tällöin kolaritilanteessa kypärä ei toimi.

Eli tippui tuo AGV:n kypärä
sad_orig.gif

Oisko kellää tietoa missä vois tarkistaa kypärän pintajännitteen? Lähinnä pk-seudulla.
Kun koputtelee osuma kohdalta kuulu erilainen
(sellainen jännän ontto  
confused_orig.gif
) ääni kun muualta kypärää koputeltaessa.

Kiitos vastauksista jo etukäteen  
bowdown.gif
Siinä kohtaa on pikkasen saanu se vaimentava aine osumaa, ja hiukan menny kasaan. Eli siksi "ontto" kohta.

En vaihtais kyllä vielä tuollaisesta kypärää, jos kuori ei mennyt rikki?

Joo, täytyypi kysästä pohjolasta... Kypärä on 2w vanha
gp-pro. Jos pohjolasta sais niin se ois +- 0, koska ulkomailta oon kypärän ostanut(siis jos korvaa saan Suomen hinnoissa) ja uudenkin tulen ostamaan.
Kuori ei ole mennyt.
Isku nyt ei järin suuri ollut kun lipesi jalkojen välistä kun liukuovea laitoin kiinni, mutta kypärä tippu sillee "töks" eikä kierien.

gp-pro. Jos pohjolasta sais niin se ois +- 0, koska ulkomailta oon kypärän ostanut(siis jos korvaa saan Suomen hinnoissa) ja uudenkin tulen ostamaan.
Kuori ei ole mennyt.
Isku nyt ei järin suuri ollut kun lipesi jalkojen välistä kun liukuovea laitoin kiinni, mutta kypärä tippu sillee "töks" eikä kierien.
En kyllä näkisi syytä vaihtaa, vaimennusmatsku on puristunut niin vähän kasaan tuollaisesta osumasta..

Pintajännitys on ihan huuhaata..

Kuori ei ole mennyt.
En kyllä näkisi syytä vaihtaa, vaimennusmatsku on puristunut niin vähän kasaan tuollaisesta osumasta..

ok, taidanpa jättää vaihtamatta.
062802moto_prv.gif

Kuori ei ole mennyt.

Pintajännitys ei ole ihan huuhaata. Pääsääntöisesti taitaa koskea kuitenkin muovipottia.

Kuori ei ole mennyt.

ok, taidanpa jättää vaihtamatta.
062802moto_prv.gif
Joo,taitaa olla harvassa sellaset kaverit, jotka ei ole kypäräänsä tiputtaneet jossain vaiheessa. Yleensä uutenahan se heti pudotetaan.
biggrin.gif
Silloin kun yrittää sitä oikein tarkasti pitää niin se vain jotenkin lipeää kädestä.

Kuori ei ole mennyt.

Pintajännitys ei ole ihan huuhaata. Pääsääntöisesti taitaa koskea kuitenkin muovipottia.
Siitä löytyy pitkät pätkät kyllä juttua tästäkin forumista. Ei se muovipotillakaan päde..

Kyllä se on se vaimentava materiaali sisällä, joka iskun ottaa vastaan. Kuoren tulee vain olla ehjä.

Kuori ei ole mennyt.

Siitä löytyy pitkät pätkät kyllä juttua tästäkin forumista. Ei se muovipotillakaan päde..

Kyllä se on se vaimentava materiaali sisällä, joka iskun ottaa vastaan. Kuoren tulee vain olla ehjä.
All Rightissa sanoivat tosiaan että muovikypärässä on ns pintajännite, mutta itse en mistään mitään tiedä
033102beer_1_prv.gif

Haluaisin nähdä kun kannat ulkoisesti täysin ehjän kypärän vakuutusyhtiöön ja saat siitä täyden korvauksen. Jos onnistuu niin kerro mullekin, pitää käydä uusi potta hakemassa joka kevät, "oho se putos".

Täytyy häpeäkseni sanoa että päässä on ajaessa tälläki hetkellä kypärä jota on kolhittu sen 100 kertaa ja ed.omistaja pudottanu sen pari kertaa yms...

Jos paha kolari käy ni iha sama onx mul se kypärä päässä vaiko ei... Uutta olen tosin hankkimassa heti ku vain saa tarpeeks kassa... Mutta myönnettäköön että hullu olen ku toi päässä ajan...

uskomattomalta tumtuupi tuo pintajännite !!!!
confused_orig.gif
?

ottakaapa vanha kypärä ja yrittäkää hakata se asvalttia vasten rikki .
ette muuten käsivoimin saa ollestaan
vasta kirveenhamaralla tai lekalla särkyypi , ainaskin sellainen kuitu rakenteinen .
en usko että yhdestä putoamisesta tai edes iskusta kypärälle tapahtuu yhtään mitään

uskomattomalta tumtuupi tuo pintajännite !!!!  
confused_orig.gif
?

ottakaapa vanha kypärä ja yrittäkää hakata se asvalttia vasten rikki .
ette muuten käsivoimin saa ollestaan
vasta kirveenhamaralla tai lekalla särkyypi , ainaskin sellainen kuitu rakenteinen .
en usko että yhdestä putoamisesta tai edes iskusta kypärälle tapahtuu yhtään mitään
No sehän on pintajännitys aika huuhaata, hei, mitäs jos lyö päänsä kaatuessa ja ei käy mitenkään ni jos kopauttaa toisenki kerran ni sitte kai kallo halkee, on se 110% myyjien paskanjauhantaa ja valmistajien ns. ohjeita, joilla hyvät kypärät laitetaan uusiksi.
Voin ottaa vastaan niitä kolhastuja kypäriä, ni on sitte loppuiäksi aina hyvä kypärä.

Back