• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

kyykystä pystympi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TuijaM
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

TuijaM

New member
kyykystä pystympi?

Kuinka onnistuu kyykyssä ohjaustangon vaihtaminen & nostaminen jos ajoasentoa haluaa pystymmäksi? Tarvitaan erilaisia korokepaloja, mistä niitä saa ja millä nimellä niitä voi kysellä? Millaisen noston jarruletkut jne antaa myöten? Esimerkiksi Hondan 1100-kuutioinen blackbird.
 
Esim. Stormilla myydään muutossarjoja joilla clip-on-tankojen tilalle voi vaihtaa ns. tavallisen ohjaustangon ja malleja on monia. Hinta n. 200 euroa. Letkujen ym. vaihtotarve riippuu siitä paljonko tanko nousee mutta muutama sentti niissä on pelivaraa mutta Stormilta saa myös teräspunosjarruletkuja mihin tahansa mittaan.
 
Kiitos, ilmeisesti tuo tangon vaihtaminen on sitten huoltoliikeen tai korjaamon heiniä? Osaatko sanoa ajettavuudesta, toimiiko kyykky pystympänä? Mietin tässä kannattaako lähteä kokeilemaan tangon vaihtoa ja nostamista, vaiko suoraan etsiä toisenmallinen pyörä.
 
Voi joutua kohtuu paljon kikkaileen, kun suora tai korkeampi tanko ottaa kiinni sitte yläkatteeseen ainakin käännettäessä ääriasentoon ja joutuu letkuja ja johtoja jatkeleen. Riippuu toki pyörässä, mutta mitä itelläni on ollut ei oo ollu juurikaan varaa korottaa tankoa. Puolikatetuissa tai pystypyörissä onnistuu helpommin. Korotetuilla tai säädettävillä clip-oneillaki saa toki jotain muutosta aikaan eikä tarvi poistaa tai modata katetta.

Helibarit käy tosiaan suoraan kiinni ilman letkujen tai piuhojen jatkamista, mutta ei se muutos ihan valtava ole - tai noin ainakin ittelläni kyykky-Ducatissa. Asento kevensi käsien painetta, mutta puutui edelleen maantieajossa. Joutuu varmaan kokeileen riittääkö muutos itselle.
 
Helpommalla pääsee kun vaihtaa pyörää. Jos ei pyörään ole kovin syvällistä suhdetta niin kiertoon vaan. Tämä on subjektiivinen totuus. :bye:
 
Olikos semmonen huhu totta, että Tupla Äxään kävis VFR:n cliparit? Jotka myös olisivat korkeammat. Sinällään kiinnostaisi, kun appiukon pyörään pieni korotus olisi ehkä tarpeen.
 
Helpommalla pääsee kun vaihtaa pyörää. Jos ei pyörään ole kovin syvällistä suhdetta niin kiertoon vaan. Tämä on subjektiivinen totuus. :bye:

Mä peesaan tätä. Ikinä et saa rakenteluun sijoittamiasi rahoja pois myydessä, rakenneltu/muunneltu ei ole koskaan alkuperäisen tasoinen, rakenteluun kuluvan ajan voi käyttää vaikka ajamiseen. Tietenkin joillekkin se rakentelu on juuri se tärkein juttu.
 
Juu nuo VFR:n cliparit menee hyvin bläkkäriin,viime kesänä itselleni pistin. Nostaa ja tuo vähän taaksepäin. Asento tälläiselle vajaamittaiselle parempi. Letkuja ei tartte jatkaa tms, mutta nesteletkujen "ohjurin" katkaisin etupuolelta dremelillä, menee letkut parempaan asentoon. Ei rajoita liikerataa, mutta lepuuttajan kanssa tulee todella lähelle tankkia äärioikealla. Tilasin http://www.davidsilverspares.co.uk, mutta on hinta pompsahtanut vuodessa liki tuplaksi ... Löysin vanhoista maileista tilausnumeron ja vanhan hinnan.

Order information
1 x 53150MCWD00 - Handlebar, Left hand (£69.00) - £69.00
1 x 53100MCWD00 - Handlebar, Right hand (£69.00) - £69.00
Total: £138.00
Delivery: £0.00
Total inc VAT: £165.60

Mika
 
Kiitos, ilmeisesti tuo tangon vaihtaminen on sitten huoltoliikeen tai korjaamon heiniä? Osaatko sanoa ajettavuudesta, toimiiko kyykky pystympänä? Mietin tässä kannattaako lähteä kokeilemaan tangon vaihtoa ja nostamista, vaiko suoraan etsiä toisenmallinen pyörä.

Käy vaikka koeajamassa uusi iso Bandit niin saat jonkunlaisen käsityksen milainen on pystyssä ajettava pyörä ja onko mahdollisuuksia päästä lähellekään samaa lopputulosta mustarastasta modaamalla.
 
Kiitos kaikille, unohdetaan mustarastaan korottaminen ja kokeillaan vaihtoehtoja.
 
Omasta mielestäni tangon vaihto on kyllä pienempi homma kuin koko pyörän vaihto... ja nopeampi.
 
Kiitos kaikille, unohdetaan mustarastaan korottaminen ja kokeillaan vaihtoehtoja.

Yritä päästä jossain vaikka kokeilemaan vastaavaa mopoa, jossa korotettu tanko. Jos mulla olis blackbird, niin korottaisin tankoa myös :)
 
En kyllä itsekään ymmärrä näitä "Vaihda_heti_älä_muokkaa"-juttuja. Tankojen vaihto on satasten ja parin tunnin juttu. Lisäksi Bläkkäri on mitä mainioin laite, saa uusikin Bansku olla melko hyvä, että olisi parempi :D Muutama sentti tangolla tekee varmaan jo kummia.
Täytyypä ryhtyä jahtaamaan noita VFR:n tankoja appiukon pyörään.
 
Omasta mielestäni tangon vaihto on kyllä pienempi homma kuin koko pyörän vaihto... ja nopeampi.

Pääseekö sillä itseä tyydyttävään lopputulokseen? Todennäköisesti ei. Ainakin minusta tuntuu siltä että topicin aloittajalla ei välttämättä ole, en tiedä, kovinkaan paljon kokemusta erityyppisistä pyöristä ja siksi kyllä kannattaa ehdottomasti ainakin käydä koeajamassa joitakin pystympiä vekottimia. Sen jälkeen on paaaaljon selkeämpi näkemys siitä mitä oikeasti haluaa ja voiko lopputuloksen nykyistä pyörää muuttamalla saavuttaa.

Ja sen jälkeen todennäköisesti pyörä menee vaihtoon ja Tuija on tyytyväinen ettei alkanut väkisin mustarastaasta pystypyörää tekemään. Bläkkäri on varmaan ihan hyvä pyörä jos sellaisen sattuu omistamaan mutta miksi väkisin pitää kyykkyä jos ajamisesta ei nauti. Ei siitä modaamalla kuitenkaan tule juuri sellaista kuin halusi, vaikka kuinka yrittää itselleen vakuuttaa, vaan vähän sinne päin. :grin:

Ja vielä: koeajo on vielä nopeampi kuin tangon vaihto :häähää:
 
Pääseekö sillä itseä tyydyttävään lopputulokseen? Todennäköisesti ei. Ainakin minusta tuntuu siltä että topicin aloittajalla ei välttämättä ole, en tiedä, kovinkaan paljon kokemusta erityyppisistä pyöristä ja siksi kyllä kannattaa ehdottomasti ainakin käydä koeajamassa joitakin pystympiä vekottimia. Sen jälkeen on paaaaljon selkeämpi näkemys siitä mitä oikeasti haluaa ja voiko lopputuloksen nykyistä pyörää muuttamalla saavuttaa.

Ja sen jälkeen todennäköisesti pyörä menee vaihtoon ja Tuija on tyytyväinen ettei alkanut väkisin mustarastaasta pystypyörää tekemään. Bläkkäri on varmaan ihan hyvä pyörä jos sellaisen sattuu omistamaan mutta miksi väkisin pitää kyykkyä jos ajamisesta ei nauti. Ei siitä modaamalla kuitenkaan tule juuri sellaista kuin halusi, vaikka kuinka yrittää itselleen vakuuttaa, vaan vähän sinne päin. :grin:

Ja vielä: koeajo on vielä nopeampi kuin tangon vaihto :häähää:

Aika pitkälle vietyä spekulointia näinkin vähillä tiedoilla.
Jos alkuperäinen kysymys oli, että saako tankoa korottamalla pystymmän ajoasennon, niin todennäköisesti saa. Itseasiassa saa 100% varmasti.
Minua taas kummastuttaa, että miksi pitää väkisin tyytyä siihen, mikä tehtaalla on laitettu, kun sen voi vaihtaa parempaankin. Valinta on toki Tuijan.
 
Omasta mielestäni tangon vaihto on kyllä pienempi homma kuin koko pyörän vaihto... ja nopeampi.

+1 joissain pyörissä(esim 2000 luvun alun gsx-r)käy tuo ajoasennon muuttaminen vielä niinkin näppärästi, että kääntää cliparit toisin päin(siis vasen oikealle ja oikea vasemmalle) ni ei tarvitse edes ostaa mitään yltiö kalliita hipo clipareita!
 
Pääseekö sillä itseä tyydyttävään lopputulokseen? Todennäköisesti ei. Ainakin minusta tuntuu siltä että topicin aloittajalla ei välttämättä ole, en tiedä, kovinkaan paljon kokemusta erityyppisistä pyöristä ja siksi kyllä kannattaa ehdottomasti ainakin käydä koeajamassa joitakin pystympiä vekottimia. Sen jälkeen on paaaaljon selkeämpi näkemys siitä mitä oikeasti haluaa ja voiko lopputuloksen nykyistä pyörää muuttamalla saavuttaa.

Ja sen jälkeen todennäköisesti pyörä menee vaihtoon ja Tuija on tyytyväinen ettei alkanut väkisin mustarastaasta pystypyörää tekemään. Bläkkäri on varmaan ihan hyvä pyörä jos sellaisen sattuu omistamaan mutta miksi väkisin pitää kyykkyä jos ajamisesta ei nauti. Ei siitä modaamalla kuitenkaan tule juuri sellaista kuin halusi, vaikka kuinka yrittää itselleen vakuuttaa, vaan vähän sinne päin. :grin:

Ja vielä: koeajo on vielä nopeampi kuin tangon vaihto :häähää:

Itse olen harkinnut vaihtamista isompaan, ja vaihtoehtoina olleet käytännössä busa ja blackbird. Molempia ajanut ja molempiin kaipaisin tangon korkeammalle, lähinnä pidempiä reissuja varten. Mitää muuta järkevää pyörävaihtoehtoa ei oikein ole tullut vastaan mun kriteereillä. Ei täydellistä pyörää välttämättä jokaiselle löydy suoraan kaupan hyllyltä ja jos pienellä vaivalla pystyy modaamaan itselle istuvan pyörän, niin silloin se kannattaa kyllä.
 
+1 joissain pyörissä(esim 2000 luvun alun gsx-r)käy tuo ajoasennon muuttaminen vielä niinkin näppärästi, että kääntää cliparit toisin päin(siis vasen oikealle ja oikea vasemmalle) ni ei tarvitse edes ostaa mitään yltiö kalliita hipo clipareita!

+1 dont trade it, upgrade it
 
Genmar tekee korotuspaloja clipareiden alle ja myös Bläkkäriin näyttäisi löytyvän malli H-112. Näillä tulee korotusta 19mm mikä ei ole paljon, mutta omassa CBR1000F:ssä tuo oli juuri sopiva korotus :thumbup:
Hinta netistä tilattuna pauttiarallaa satasen rahteineen ja asennus vie 10 minuuttia.
 
Back
Ylös