Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aivan normaalia liikenteessä liikut sitten mp:llä tai autolla ... joku voi tulla kylkeen, kun ei huomaa, vahingossa. Tarkkaile itse enempi ja lue sitä mitä ympärillä tapahtuu.Tänä aamuna hervannan valtaväylällä joku urpo sinisellä Subaru Impreza farkulla meinas tulla väkisin päälle, olin itse jo ryhmittynyt vasemmalle kaistalle kun olin Ruskoon menossa niin eikö tää tauno alkanut vaihtaa kaistaa mun kohdalla ja väkisin päälleEi auttanut kun jarruttaa kun en uskaltanut alkaa haastamaan...![]()
Jälkeenpäin harmittaa ettei jäänyt rekkari mieleen, olisin voinut tehdä ilmiannon mahdollisesti humalaisesta kuskista. Olisi voinut saada muutaman harmaan aivosolun liikkeelle kun setä sininen tulee pillin kanssa kyselemään pitkää puhallusta.
Samaa mieltä myös täällä. Tuota voi harjoitella vaikka supermarketin lihatiskillä perjantaina 16 jälkeen, jos annat liikaa tilaa jo kohta joku kiilaa. Ja se joku puhuu kännykkään samalla.Samaa mieltä. Mielummin ajelen keskellä omaa kaistaa tai ehkä hiukan vielä keskiviivaa lähempänä kuin piennarta.Mielestäni Fabe on oikeassa. Joku visionääri tulkitsee aivan varmasti, että tuossahan on auton mentävä kolo, kun tuo moposkootterikin ajaa oikeassa reunassa.
Jos reunassa köröttelet niin saletisti tunkee porukkaa siihen kaistalle sekä edestä että takaa.
Niin minäkin ohitan, jos joku möyrii pientareita pitkin se on mopo pakostakin.kyllä minä ainakin menen ohi jos vastaan tulee polkupyörä olisi sillä kukkahattua tai ei, jos näyttää siltä että ohi mahtuu... en sitten vissiin ole täysjärkinen...Kyllä varmasti näyn paremmin kun siirryn siitä keskeltä hieman sivummalle, en nyt sentään reunaviivalle vaan semmottii sopivastihyvä, että ei osunut... mutta miksi ihmeessä siirryt oikealle tommoisessa tilanteessa? jokuhan voi tulkita sen tilan antamiseksi...Jos nyt olisin ollut keskellä niin tuskin kirjoittelisin tänne, aion vastaisuudessakin tehdä samoin. Ei kait ketään täyspäinen lähde ohittamaan jos näkee että vastaan tulevalla kaistalle on jotain elämää
Oli se sitten skootteri, polkupyöräilevä kukkahattu tai panssarivaunu.![]()
![]()
edit: btw. mikä sun keskellä on? keskellä kaistaa vai keskellä tietä?
Autollakin?Niin minäkin ohitan, jos joku möyrii pientareita pitkin se on mopo pakostakin.
Auto oli koko ajan näkökentässäni, voiko sitä enää enemmän tarkkailla. Ja kaveri ei tosiaankaan puhunut kännyynsä.Aivan normaalia liikenteessä liikut sitten mp:llä tai autolla ... joku voi tulla kylkeen, kun ei huomaa, vahingossa. Tarkkaile itse enempi ja lue sitä mitä ympärillä tapahtuu.Tänä aamuna hervannan valtaväylällä joku urpo sinisellä Subaru Impreza farkulla meinas tulla väkisin päälle, olin itse jo ryhmittynyt vasemmalle kaistalle kun olin Ruskoon menossa niin eikö tää tauno alkanut vaihtaa kaistaa mun kohdalla ja väkisin päälleEi auttanut kun jarruttaa kun en uskaltanut alkaa haastamaan...![]()
Jälkeenpäin harmittaa ettei jäänyt rekkari mieleen, olisin voinut tehdä ilmiannon mahdollisesti humalaisesta kuskista. Olisi voinut saada muutaman harmaan aivosolun liikkeelle kun setä sininen tulee pillin kanssa kyselemään pitkää puhallusta.
Hyvä, että olit valpas ja hereillä, jos et olisi ollut niin olisi ainakin mustelmia ja mopo säpäleinä. Se on sitä yhteispeliä, jos joku mokaa sinä joudut paikkaamaan ja päinvastoin. Jos ei näin olisi niin aika paljon enempi olisi onnettomuuksia.Auto oli koko ajan näkökentässäni, voiko sitä enää enemmän tarkkailla. Ja kaveri ei tosiaankaan puhunut kännyynsä.Aivan normaalia liikenteessä liikut sitten mp:llä tai autolla ... joku voi tulla kylkeen, kun ei huomaa, vahingossa. Tarkkaile itse enempi ja lue sitä mitä ympärillä tapahtuu.Tänä aamuna hervannan valtaväylällä joku urpo sinisellä Subaru Impreza farkulla meinas tulla väkisin päälle, olin itse jo ryhmittynyt vasemmalle kaistalle kun olin Ruskoon menossa niin eikö tää tauno alkanut vaihtaa kaistaa mun kohdalla ja väkisin päälleEi auttanut kun jarruttaa kun en uskaltanut alkaa haastamaan...![]()
Et sitten tullut ajatelleeksi, että siirtymisesi oikealle oli viesti autolle: "minä olen kapea, tule vain, minä annan tilaa!".Mun pointti siirtymisessä on siinä et vastaantulija näkis että olen ajamassa vastaan kun siirryn keskeltä hieman (noin pyörän leveyden verran) sivuun. Silti kyseinen hemmo ei mua ilmeisesti havainnut lainkaan koska oli liian lähellä rekankärkkymässä. Mut tästäkin asiasta on varmaan yhtä monta koulukuntaa kuin on päristelijöitäkin.![]()
Vedetäänpäs väite takaisin. Tänään kiinnitin asiaan huomiota, ja huomasin kyllä vetäytyväni oikeaan reunaan letkan tullessa vastaan...Itse liu-un aina hieman vasemmalle, kun autoletka tulee vastaan. Juurikin sen takia, että eivät luulisi mopoksi ym. Tietty kokoajan valmiina väistämään oikealle, jos joku apina sieltä kuitenkin lähtee ohittamaan.
Kyllä tuo itellä menee aika refleksinomaisesti aina kun vastaan tulee letka ja varsinkin jos edessä on rekka jonka takana auto tai pari kytiksellä - nykyisin tulee vilkutettua sitä pitkäävaloa kun pari kertaa on sen avulla saanut se tuuninkiteron pysymään siellä rekan takana rauhassa.Mulla on kieltämättä tullut kans sellanen tapa, että vedän hieman sivummalle, jos tulee pari autoa vastaan. En oikeen edestiedä mistä moinen johtuu, mutta oon huomannut että ihan säännön mukaisesti näin tapahtuuhyvä, että ei osunut... mutta miksi ihmeessä siirryt oikealle tommoisessa tilanteessa? jokuhan voi tulkita sen tilan antamiseksi...![]()
Sit tietty rekkojen suhteen vedän vähän sivulle ihan vaan ilmavirran takia.
Kyllähän pitkät päällä ajava pyörä näkyy paremmin mutta hälytysajoneuvoilla ajavat kuskit on kertonut että pitkät peittää hälytysvilkut näkyvistä. Niille kuulemma kerrotaan se jo koulutusvaiheeessa. Saman voi olettaa käyvän pyörän suuntavilkuille..sanoi:En tiedä auttausko pitkät.
Tuo on kyllä sellainen totuus, joka jokaisen olisi hyvä muistaa liikenteessä. Siellä voi tulla ihan minkälaisia uskomattomia tilanteita tahansa, koska yllättävän suurella osalla liikenteessä mukana olevista on aivan ihmeellisiä käsityksiä ja asenteita.... Porukan käsitys turvallisesta ja normaalista tieliikenteestä vaihtelee melkoisesti, onhan se näilläkin foorumeilla huomattu ( "pari markkaa on ihan sopiva nopeus motarilla" )![]()