• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Läheltä piti.. prkl!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ennu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tärkeintä ohittajalle on katsoa, että edestä vastaantulevia ei ole.
Hyvä pointti, tuolla selviääkin jo pitkälle.
buttrock.gif

Noista traktoreista muuten...
Muistakaa hiljentää niiden taakse ja lähteä ohi vasta, kun vasemmalla puolella tietä EI OLE liittymää, jonne ne vois yhtäkkiä kurvata...
Liika paljon henkiä on mennyt noitten kans....
Sama pätee Mopo/piikkikuskejakin "eikä tarvii edes liittymää" Meinas pari viikkoa siten rysähtää kun mopo oikeesta reunasta taakse katsomatta ja vilkkua näyttämättä käänty yht`äkkiä vasemmalle jalkakäytävälle. Onneksi joku sano mun päässä että älä ohita vielä "kiihdytin jo hieman että alan ohittamaan, mutta jarrutin taakse ja mietin että miksköhän en uskaltan viel ohittaa
nixweiss.gif
" No joku se kait suojeli mua tai sitten opin ekasta kolarista että mitä vaan voi tapahtua missä vaan ja pysy kaikista muista mahd. kaukana jos mahdollista!

Minä noudatan sitä "mottoa", että sinua ei nähdä kun olet liikenteessä. En siis luota yhteenkään autoilijaan vaan kuvittelen, että kukaan ei huomaa minua, ja olen valppaana 24/7 ajaessani.
062802moto_prv.gif

Noniin, tuli tämän kevään ensimmäinen henk.kohtainen "läheltä piti"-tilanne koettua. Ajeltiin taajamassa lievää alamäkeä alas emäntä kyydissä n.30-40km/h ja tultiin risteykseen. Oikealta kolmion takaa tuli joku 30-40 vuotias naikkonen punaisella kotilollaan suoraan eteen juuri silloin kun oltiin siinä risteyksen kohdalla
crazy.gif
. Muija vaan tuli sieltä ja jos olisi yhtään enemmän kääntänyt keskemmälle tietä kun olin väistänyt vasemmalle ja oltiin auton vieressä niin olisi hän taklannut meidät hienosti päin liikenteen jakajaa...
veryangry.gif
onneksi sain pyörän pysähtymään nopeesti ja enemmältä äksöniltä vältyttiin. Ihme kyllä ettei muija huomannut meitä laisinkaan vaikka hyvän aikaa odotteli risteyksessä ja katseli kauan meidän tulosuuntaan. Eikä huomannut meitä edes silloin kun kylkimyyryä mentiin rinta rinnan siinä se pieni hetki. Taisi vasta sitten tajuta tilanteen kun oli mennyt ohi ja soitin torvea hyvän aikaa näyttäen samalla kaikki kansainväliset pahansuopaiset käsimerkit perään!!
veryangry.gif
Emäntä sanoi tarakalta että olisin ajanut siihen kotilon viereen niin hän olisi pamauttanut kädellä auton konepeltiin ja avannut sanaisen arkkunsa... No toivottavasti kuski tajusi edes että millaisen äksidentin meinasi juuri aiheuttaa. Kyllä ne nopeusrajoitukset ihan tarkoituksella siellä tien varsissa näyttää olevan
smile_org.gif
olisi varmaan käynyt paljon pahemmin jos oltaisiin kovempaa siihen risteykseen tultu. Tämä on taasen hyvä esimerkki siitä että kannattaa ajella sillä periaatteella että "ei se kuitenkaan mua huomannut"...

Back