• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Lainaisitko mopoasi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arnold
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Lainaisitko mopoasi - kaverille?

• 1. Lainaan, jos pyydetään.

Ääniä: 103 38,4%
  • 2. En ikinä, ostakoon itselleen oman.

Ääniä: 77 28,7%
  • 3. Vain äärimmäisessä hädässä (mikä voi olla moinen??).

Ääniä: 88 32,8%

• Ääniä yhteensä
    268
Totta kai, toisaalta eipä semmoisia pyydäkään kun läheisemmät kaverit jotka osaavat ajaa, korvauksista sovitaan etukäteen ja tietty kaverin pyörää koittaa itte.
thumbs-up.gif

Koeajolle olen yhden ajotaitoisen ystävän laskenut. Samoin toisen kamun kanssa on mopoja vaihdettu. Mihinkään pidempiaikaisiin lainausratkaisuihin en lähtisi (ainakaan ilman kunnon sopimusta mahdollisista korvausvastuista tms.). Turha sitä on ystävyyssuhteita koetella jollain materian hajoamisilla..eli minimiin lainailut niin saa syytellä vaan itseään.

Kavereille on pyörääni lainaillut useasti tällekkin kesälle.. Siis sellaisille, jotka osaavat ajaa ja tietää, että korvaavat jos jotain sattuu.

Kerran jossain häiriötilassa annoin kokeilla, mut en ikinä oo keltään ite pyytänyt enkä pyydä.

Kerran jossain häiriötilassa annoin kokeilla, mut en ikinä oo keltään ite pyytänyt enkä pyydä.
Riippuu kaverista =) Onhan tuota ajeltu toisten pyörillä, ja mikäs siinä ajellessa, kun tietää että ne muutkin osaa ajaa. Ja sitä paitsi eihän ne pyörätkään mitään pyhiä ole. Samaa rautaa mitä kaikki muukin tässä maailmassa.

Lainasin viimeksi viikko sitten naapurin isännälle.

Olen lainaillut aina kavereille, jotka aidosti ovat harrastuksesta kiinnostuneita = potentiaalisia moottoripyöräilijöitä.

Olen ottanut tavakseni kertoa seuraavat faktat aivan suoraan parhammillekin ystäville:
1. sääntö: älä tapa tai loukkaa itseaäsi
2. sääntö: jos kuitenkin satut kaatumaan sovelletaan mopossa 2000euron omavastuuta. Sillä saat sitten pitää raadon ja minä ostan ajokuntoisen tilalle, ettei mene minun ajoaikaa korjailuun.
3. sääntö: Täysi ajovarustus päälle, jos ei ole omaa ja minun mahtuvat lainaan niitäkin.
4 - 25 säännöt: kaikki koskevatkin sitten ajamista ja yleistä pärjäämistä vanhalla paljon ajetulla moottoripyörällä, joka on aina sangen yksilöllinen ja ottaa helposti "nokkiinsa" eikä suostukaan toimimaan.

Vastaavasi useat kaverit ovat minulle luvanneet omaansa lainaan, mutten ole suostunut, kun on koko ajan niin kova kuume ostaa uudempi. Jos erehtyy kaverien uudempia ja tehokkaampia ajamaan, joutuu pian kaupoille vaikkei rahaa olisikaan...

Öö, minä en ymmärrä, miksei voisi antaa mopoa lainaan.

Tokihan sitä voi lainata siinä missä muutakin ns. arvokkaampaa tavaraa.

Tosin, jos viikon päästä olisi lähdössä mopolla Eurooppaa kiertämään, voisi hieman siirtää kokeiluja tuonnemmaksi
smile_org.gif
.

Pakko kai todeta et lainaan, kun olihan toi busa eilen Madmanillä pk-meetingissä ja YAMMUTAR on sillä ajellut melkein viikon. Koneitahan ne on ei niihin kannata rakastua.
biggrin.gif

2. sääntö: jos kuitenkin satut kaatumaan sovelletaan mopossa 2000euron omavastuuta. Sillä saat sitten pitää raadon ja minä ostan ajokuntoisen tilalle, ettei mene minun ajoaikaa korjailuun.
wink.gif
No mikäs mopedi se on? Jos ruvettais kaveeraamaan, niin minä voisin sen sulle käydä kaatamassa jos speksit täyttyvät  
smile_org.gif
saat sen tuolla hintaa kyllä helpommallakin kuin kaatamalla
smile_org.gif

On nimittäin sen verran iäkäs Suzuki ja paljon kilometrejä, etten sitä tuon arvokkaampana pidä.

Eri asia sitten on, saako tuotakaan kun keväällä ehkä myyn.
Mutta pyyntihinnat (ovat hieman epärealistisen korkean tuntuisia) tuolla Nettimotossa liikkuvat 2500 - 3500e luokissa vastaavista.

Joskus alussa tullut lainattua, mutta huomattuani usean kaverin onnettoman ajotaidon (vaikka mopokortti olisikin lompsassa, mikä johtuu käsittelykokeen puuttumisesta) sekä tapahtuma, missä hyvän ystäväni mopoa eräs hänen ystävänsä lainasi ajaen  
062802moto_prv.gif
70 poliisia karkuun päätyen ojaan törkeässä
033102beer_1_prv.gif
rattijuopumuksessa. Oli kuulemmaan hieman hankala hankkia korvauksia kaveriltaan.
kaboom.gif

by the way, mopo ei saanut viritys sakkoja tai kevari veroja, koska rakenteellisia muutoksia ei oltu tehty.

Vain jos oikeasti olis hätä niin voisin ehkä lainata, koeajaa omien silmien alla saatan antaa jos kuski omaa jonkinlaisen ajotaidon.

En todellakaan lainaa, vaikka kaverin mummo olisi jäänyt auton alle! Menköön juosten, mutta mun pyörääni ei koske! Tarkka mies olen tavaroistani nyt ja aina!
mad.gif

Jep, aina oon antanu kokastavaksi jos kaveri on ajanu edes joskus mopolla. Tosin lainapeleissa pitänee olla kasko päällä mielellään.
Ehdot on ollu seuraavat: kaato= omavastuu + bonus tappio = 1100e ja kursii itte polvensa kokoon
biggrin.gif

Mitään ongelmia ei oo ollu, kaikki ovat kunniottaneet mopoo/tehoja siinä määrin että turha on ollut huoli rääkkäämisestä.
wink.gif

Itseasiassa harva on uskaltanu tutuista avata kaasuu kokonaan edes hetkeksi
tounge.gif

Back