• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Lapsi Kyytillä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Keppigee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuonmoisiakin on kaupan. Liekkö edukkaamminkin jostain saatavilla.
Louisilta saa 100 euroa halvemmalla. Plus toimituskulut. Itse olen ajeluttanut 5-vuotiasta poikaa alla olevalla "takapenkillä" maks 10 minuutin lenkkejä. Ylettyvätpä jalatkin tapeille kun ei ole liian paksua penkkiä
smile_org.gif
Itselläni vielä vyö jossa kahvat joista muksu pitää kiinni. Mä olen vahvasti sitä mieltä että muksun sitominen kiinni pyörään tai kuskiin on vihoviimeinen temppu.

IMG_2772-3.jpg_medium.jpg

Tuli ajettua muistaakseni 11-vuotiaana isän kanssa matkaa moottoripyörällä. Kyllähän siinä oli uni herkässä ja kertaalleen nukahdin kyytiin, vaan sittepä sitä täyty ronskisti pitää tienposkessa päiväunet ennen jatkamista. Liian mukavaa tuo pyörän kyydissä oleminen, vaikka tänä päivänä tuntuu että kun on oma kortti, ei muiden kyytiin edes uskalla
tounge.gif

Njoo, kunnon ajovarusteet tietenkin pithää(on) olla myös kyytiläisellä/lapsella,mopottimessani on aina kaikki kolme kovaa laukkua paikoillaan,tekee olon turvallisemmaksi kyytiläisellekkin ja suojaavat jos kyljelleen tupsahtaisi,,,kokemusta on kun itse kaaduin,,,onneksi olin tuolloin yksin.laukut kestivät ja suojasivat ettei jalkoihin eikä lonkkiin tullut vammoja.(hepco&becker on lujaa laatua).
omg.gif

ei oo kyllä tullu mieleen muksua köyttää kiinni, sen verran odoteltiin kásvun kanssa että jalat ylettyy kunnolla jalkatapeille. yrittäny ain sanoo et pidetään kuskista kiinni siinä huomaa kyl jos ote rupee herpaantuu,
smile_org.gif

Se oli mulla kans kriteerinä että jalat pitää yltää tapeille. Viime vuonna tuli itku
bawling.gif
ku ei ihan ylettäny... No kuva kertokoon tän hetkisen tilanteen
cool.gif

Tuli testattua jälkikasvun kyyditystä ja hyvinhän se sujui. Molemmilla pojilla ylettyi jalat tapeille hyvin ja kiinnipitämispuolen ratkaisin sitomalla vyötärölleni tuollaisen silja line merkkisen kuormahihnan, jonka alkuperäinen tarkoitushan on kiinnittää tuliaiskaljat kärryyn. Mä olen kyllä hyödyntänyt ko remmiä enemmän matkalaukun varmistuksena lomareissuilla, mutta tuli mieleeni, et sopiihan se hyvin tämmöisen kaljavatsankin vyöttämiseen
biggrin.gif

Selän takana on vielä varmistuksena selkänojalla varustettu perälaukku ja hommahan sujui tosi hyvin. Pojat osasivat olla pienen alkukankeuden jälkeen kyydissä niin hyvin, ettei edes mutkatiellä huomannut eroa yksin ajoon. Ans kattoo, et koska emäntä innostuu lähteen kyytiin
smile_org.gif

Tuli testattua jälkikasvun kyyditystä ja hyvinhän se sujui. Molemmilla pojilla ylettyi jalat tapeille hyvin ja kiinnipitämispuolen ratkaisin sitomalla vyötärölleni tuollaisen silja line merkkisen kuormahihnan, jonka alkuperäinen tarkoitushan on kiinnittää tuliaiskaljat kärryyn. Mä olen kyllä hyödyntänyt ko remmiä enemmän matkalaukun varmistuksena lomareissuilla, mutta tuli mieleeni, et sopiihan se hyvin tämmöisen kaljavatsankin vyöttämiseen
biggrin.gif

Selän takana on vielä varmistuksena selkänojalla varustettu perälaukku ja hommahan sujui tosi hyvin. Pojat osasivat olla pienen alkukankeuden jälkeen kyydissä niin hyvin, ettei edes mutkatiellä huomannut eroa yksin ajoon. Ans kattoo, et koska emäntä innostuu lähteen kyytiin
smile_org.gif
Silja-Line;n "remmi" on sitte päässy palveleen paaaaaaljooon tärkeempään tehtävään ku se alunperin oli ajatellutkaan,varmaan on paljon ylpeämpi uudesta hommastaan.
biggrin.gif
..pitää kuskin ryhdissään ja lapset kinnaa remmistä kovemmin kun emäntä kehuu kui oot hoikistunu...
Samat sydeemit on mullakin jälkikasvun kyytitsemiseen mahdollisimman turvallisesti,lisänä tein sivukaiteetkin jottei kyytitettävä luista sivulle ja tipahda,varsinkin jos meinaa ajella vähänkään pitempiä matkoja kerralla,turvallisempaa tietysti on pitää riittävän usein taukoja jottei nukkumatti vaan tuu ja ote herpaannu.
Mammaa määkään oo saanu "houkuteltua" kyytii,poika on sitte sitäki innokaampi kyytiläinen..
062802moto_prv.gif
tounge.gif

Back