• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

LED-vilkut tripleen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja triplaaja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

triplaaja

New member
Tarkoituksena ois päivittää nuo orkkisvilkut eteen ja taakse LED-vilkkuihin. Mites on,tarviiko laittaa vastusta väliin?

Laitoin tripleen ledi-vilkut eteen ja taakse.Hankin samalla 3-napaisen releen,eikä välky enää ollenkaa  
mad.gif
Näiköhä ois kuitekii pitäny olla se 2-napainen? Orkkis releellä vilkuttaa  taas varsin tiuhaan.. Tuo 3-napainen oli muuten tehoalueeltaan muistaakseni 2-100w.Tarviiko olla esim. 0-50w,että alkaa pelittää?

Onko jotku tietyt vilkut jo mielessä? Itselläni on sama projekti edessä, mutta en tiedä vielä mistä hommaisi ja minkälaiset.

Ite hommasin piikkiin ledivilkut. Sitten hankin motonetistä tuon 6€ kaksinapaisen elektronisen releen. Ei toiminut hiukkaakaan. Sitten kävin hakemassa vastukset väliin, 2 100Ohmin vastusta / vilkku. Sitten alkoi toimia ja vilkkuu normaalisti.
Vilkkujen teho oli tosin 2W, en tiedä kuinka tehokkaita yleisesti ledivilkut ovat.

Laitoin tripleen ledi-vilkut eteen ja taakse.Hankin samalla 3-napaisen releen,eikä välky enää ollenkaa
mad.gif
Näiköhä ois kuitekii pitäny olla se 2-napainen? Orkkis releellä vilkuttaa taas varsin tiuhaan.. Tuo 3-napainen oli muuten tehoalueeltaan muistaakseni 2-100w.Tarviiko olla esim. 0-50w,että alkaa pelittää?
Kokeileppa eri liittimissä, mulla piti olla vielä + kaapeli - paikassa...

Itse laitoin pelkät vastukset väliin ja jätin vanhan releen käyttöön ja hyvin toimii.

Onko jotku tietyt vilkut jo mielessä? Itselläni on sama projekti edessä, mutta en tiedä vielä mistä hommaisi ja minkälaiset.
Jack lilleyltä ne marco design etuvilkut ja taakse pistin katevilkut. No nyt tuli testattua se motonetin 2-napainenkin..
Eessä paloi nyt kokoajan ja takana vaa välähti yhden kerran.
confused_orig.gif
Pitää huomen testailla viel erinapoihin niitä.

48-1894 Elektr vilkkurele 2-napainen 5.90e

Kävi ihan sellasenaan.

Nyt muuten iski tajuntaani semmoinen juttu että ompas tullut jauhettua paskaa oikein kunnolla..hehheh.. Joo eli onhan mulla vastukset etuvilkuissa..

Eli siis kun ostin mopon, edessä oli orkkisvilkut ja takana ledit ilman vastuksia, toimi normaalisti.. sain mukaan samanlaiset ledit eteen+vastukset. Nekun heitin kiinni niin vilkutti turhan nopsaan ja se korjaantui sitten tuolla motonetin releellä.

Minkähänlainen tämä on: Vilkkurele LED-vilkut 12V <30W 48-1886 9.90?

AVOT!Johan alkoi vilkut pelaamaan.Rele on se motonetin 2-napainen,mut vaatii toimiakseen vastukset eteen tai taakse. Ite laitoin taakse,ovat 8 ohmia/kpl.Tarkastelin vähän tarkemmin sitä 3-napaista ja huomasin et eihän siinä käy ees navat siihen jalustaan oikeinpäin..Ois varmaan saanu pelittää jos vaihtanu johtojen paikkaa jalustassa,mut toimii ainakin näin. Tuo 3-napainen oli hommattu motoplazasta. Voipi olla että toimii esim.japseissa,mut ei Trumpassa.

Ostin 4kpl Kellermannin led-minivilkkuja vm.2007 speed tripleen.:)
Kannattaako vaihtaa rele elektroniseen vai laittaa jokaiselle vilkulle erikseen vastuksia väliin? Mikä olisi sopiva koko vastuksille?

Motonetistä löytyy myös kolminapaisia vilkkureleitä, niitä vaan tarvii huomata kysyä varaosatiskiltä. Muistaakseni rele on tarkoitettu johonkin Alfa Romeoon mutta navat ovat samassa paikassa mutta vain hieman korkeampi kuin alkuperäinen rele olettaen, että triplessä on samanlainen rele kuin daytonassa.

Itse ostin Stormilta 1W ledivilkut x 4 ja kolminapaisen ledivilkku-releen max 10W. Saas nähdä kuin pelaa kunhan pääsee asentamaan...

Vastukset tai elektroninen rele ja LED:it pelittää. Itse valitsin Kawaani jälkimmäisen (kts. blogi-merkintä aiheesta) ja käytin 3-napaista relettä, sekä suoraan wanhoihin orkkislampunkantoihin meneviä polttimon LED-korvikkeita. Tuo releen "ylimääräinen" napa vain kytkettiin maihin ja johan vilkuttaa
thumbs-up.gif

Kannattaako vaihtaa rele elektroniseen vai laittaa jokaiselle vilkulle erikseen vastuksia väliin? Mikä olisi sopiva koko vastuksille?
Ei ehkä kannata vastuksia alkaa laittelee... itse joskus nelisen vuotta sitten Hornet900:een laittelin ja niitä joutui laittaa aika monta, ainakin niitä silloisia AllRightin vastuksia, ja maksoivatkin aika paljon
withstupid.gif

Ei ehkä kannata vastuksia alkaa laittelee... itse joskus nelisen vuotta sitten Hornet900:een laittelin ja niitä joutui laittaa aika monta, ainakin niitä silloisia AllRightin vastuksia, ja maksoivatkin aika paljon
withstupid.gif
Joo mp liikkeissä kyllä on suolanen hinta noilla vastuksilla.
Ite hain paikallisesta elektroniikka liikkestä 4 vastusta eli joka tuikulle oma ja makso muistaaksein alta 2e yhteensä...

täältä löyty

Sattuisiko joku muistamaan miten päin Trumpan (Triple 1050) alkuperäisessä vilkkureleessä jalat nököttää?

Motonetin releessä näkyy olevan:
............P (5)
..........................
+ (49).........L (49a)

Mutta sitten netin syövereistä löytyi pari kauppaa jotka kaupittelevat Triumppeihin tämänmoista:
ep35_bottom_wm.jpg

nixweiss.gif

Edit. Bilteman "VILKKURELE LED EUROOPPALAISET" näyttäisi täsmäävän tuon Trumpettikaupan version kanssa:http://www.biltema.fi/osteri....maid=53

Back