Sinänsä kyllä mielenkiintoinen kysymys miksi vanteen laakeripesiä ja keskiholkin pituutta ei ole mitoitettu niin, että molemmat laakerit voisi asentaa laakeripesän pohjaan saakka.
Manni manni manni.... oolveis fanni....
Aikamoinen määrä "kriittisemmissäkin paikoissa" olevien palikoiden välyksiä joutuu sovittelemaan
ja varsin mittatarkoilla osilla kuitenkin noissa on mentävä.
Tarkemman työstön ja absoluuttista mittatarkkuutta hipovien osien hinta alkaa aina karkaamaan potenssiin.
"Tarkoituksenmukaisuus" on hauska termi, koska sitä kautta päädytään parhaiten/tehokkaimmin tavoitteeseen.
Eihän tämä laakeri/väliholkkicase ole periaatteessa sen kummempi "osat kiinni ja välykset kohdilleen kuin
vaikka ohjauslaakerin kanssa.... Pitäisikö tuossakin kohtaa mennä sillä, että tehtaalla rungon mitoista saakka
viedään asiat siihen malliin, että laakeria vaihdettaessa homma viimeistellään vetämällä ylämutteri
tehtaalla ulkoreunaan/runkoon merkattuun asemaan ja.... son siinä

?

. Ei randomisti siihen,
missä se antaa laakerille "oikean" välyksen?
Aika lailla turhan täydelliseen ja kalliiseen maailmaan aletaan silloin sijoittumaan

.
Jaappanin pojat on kyllä suht hienosti ja jo pitkään osanneet osien laatu/toleranssihomman. sarjatuotannossa.
Ts. hirmuisen määrän eri tavaraa, eri paikoissa voi vaan laittaa paketista paikalleen ja homma toimii
normipuitteissa ihan OK.
Kaikessa tekemisessä ollaan sitten aivan eri tasolla ja ulottuvuudessa kun päästään hiemankin
jyvälle siitä..... miksi missäkin tehdään jollain tavalla. TEE NÄIN !.... ja niin tein, ei kovin hyvin
auta ymmärtämään että MIKSI ?
Sama homma toimii tai ei toimi aika usein kun ollaan korjaamassa jotain "rivahtanutta".
Käsitys siitä, miksi meni rikki on monta kertaa yhtä tärkeää kuin pelkkä tieto siitä miten se korjataan....
ja taas korjataan.... ja taas korjataan. Ihan paska... ei kestä, hajoaa aina uudestaan...

.
Jos "hana" on ihan paska ja vuotaa, homma ei tule kuntoon vaikka osaa kuinka nopeasti ja hyvin
vaihtaa kuivaa kalsonkia jalkaan. Vaikka hana toimisikin, on silti hyvä olla hajulla vaikka siitä,
miksi aukeava sepalus kannattaa laittaa mieluummin nenän puolelle kehoa.
Mut joo.... kyllä tuolla ketjussa tuli aika hyvin "kaikki olennainen" ko laakerinvaihdosta juurimultia myöten esiin,
vaikkakin sinne tänne ripoteltuna.