Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hienolla (esim. 240) hiomapareilla on noita pesiä tullut putsailtua.
No hyvä. Meil on maalaamossa hiomalaikkojen yleisin paperi 240 mitä käytetään, ni ei ainakaa puutuHienolla (esim. 240) hiomapareilla on noita pesiä tullut putsailtua.
Lähtihän se saatanan laakeri vihdoin irti...
Ei auttanut edes liukuvasara ku oli kiinnipalanut sekä laakeri että pölysuoja, noista kahdesta pölysuoja oli kovemmassa kiinni, uskokaa tai älkää.
Ei ihme jos oli keskimääräistä vaikeampaa. Pureehan se kumipinta ja/tai ruosteinen pelti vuosien varrella sinne kehälle ihan pirusti kiinni, ja siksi se väännetään meisselillä / vedetään koukulla ulos heti aluksi ja sen jälkeen putsataan laakeripesän näkyvä osa, jotta se laakeri liikkuu vähän helpommin.Jep, ruuvimeisseli on kanssasi täysin samaa mieltä. Ainoa vaan että ruuvimeisseli vääntyi yrittäessään irrottaa sitä stefaa... Ehkä ens kerralla koitan timanttiporaa sit...
Plus että toisessa takavanteen laakerissa ei ole stefaa edessä. Mutta sekin laakeri oli täysin jumissa.
Ei ollu mahdollisuutta lämmittää ku motonetissa ei ollu niitä pieniä tohoja. Duunissa olis ollu kuumailmapuhallin, mutta ei tuu sekään tarpeeseen ku kerran lähti irti jo.Koititko tämmöistä tms:
https://www.puuilo.fi/tamforce-kuumailmapuhallin-hot-air-2000w
Tuolla kun pöhöttää niin paljon että stefa vaihtaa olomuotoa, niin johan neste irtoaa paremmin kuin kiinteä aine.
Jep, ruuvimeisseli on kanssasi täysin samaa mieltä. Ainoa vaan että ruuvimeisseli vääntyi yrittäessään irrottaa sitä stefaa... Ehkä ens kerralla koitan timanttiporaa sit...
Plus että toisessa takavanteen laakerissa ei ole stefaa edessä. Mutta sekin laakeri oli täysin jumissa.

Mä asensin bussin uudet laakerit niin et lämmitin kuumailmapuhaltimella vanteen aika lämpimäks ja laakerit oli pakastimessa ja just ennen asennusta sellasta -40° kylmäspräytä laakereihin , ei tarvinnu edes lyödä sisään meni ihan pienellä naputtelulla
PS. Muista vaihtaa myös se vetopakan laakeri![]()
Tässä videon kohdassa
https://youtu.be/CjRNFLUKdnE?t=82
tää kaveri puhuu jostain "exhaust servo" tms. että se pitää ottaa huomioon putkistoa vaihtaessa. Mutta tossa videolla on kyseessä R1 eikä Hayabusa.
Vaatiiko toi putkiston vaihtaminen busaan jotain erityisiä toimenpiteitä pelkän putkiston vaihtamisen lisäksi?
Ja btw onko pyörä heti putkiston vaihdon jälkeen ns. ajokelpoinen, vai pitääkö se penkittää ennenku ajaa ettei jossain ylikuumene tms?
Joku kokeneempi vois ehkä vähän valaista tätä...
Tässä videon kohdassa
https://youtu.be/CjRNFLUKdnE?t=82
tää kaveri puhuu jostain "exhaust servo" tms. että se pitää ottaa huomioon putkistoa vaihtaessa. Mutta tossa videolla on kyseessä R1 eikä Hayabusa.
Vaatiiko toi putkiston vaihtaminen busaan jotain erityisiä toimenpiteitä pelkän putkiston vaihtamisen lisäksi?
Ja btw onko pyörä heti putkiston vaihdon jälkeen ns. ajokelpoinen, vai pitääkö se penkittää ennenku ajaa ettei jossain ylikuumene tms?
Niistä vanteistahan tuli oikein söpöt.
Maali on siis metallikidelakka.
![]()