• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Liikennekamera

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pepper
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pepper

New member
Eli nämä kaikkien rakastamat kamerapöntöt, miten ottaako mp:stä kuvaa? Jos oletetaan et joku ajaa ylinopeutta auton edessä kameraan(mitä kukaan tietenkään ei tee...) niin välähtääkö mp:lle vai perässä ajavalle autolle? Olikohan tarpeeksi sekavasti kysytty?
tounge.gif

Mitäs jos ajaa keula ilmassa (mitä ei tietenkään kukaa tee!) niin välähtääkö silloinkin? Ku eikö siinä oo peräjälkeen kaksi anturia ja jos vain yksi rengas menee yli niin luuleeko kamera että kyseessä on pitkän akselivälin omaava ajoneuvo?

Voisiko tällein "antaa" sakon takana ajavalle autolle? Pyörän takarengas on ajoneuvon eturengas ja auton etuset ovat ajoneuvon takarenkaan jolloin välähtää. Kunhan tuli mieleen.
biggrin.gif
baaa.gif

Mitäs jos ajaa keula ilmassa (mitä ei tietenkään kukaa tee!) niin välähtääkö silloinkin? Ku eikö siinä oo peräjälkeen kaksi anturia ja jos vain yksi rengas menee yli niin luuleeko kamera että kyseessä on pitkän akselivälin omaava ajoneuvo?

Voisiko tällein "antaa" sakon takana ajavalle autolle? Pyörän takarengas on ajoneuvon eturengas ja auton etuset ovat ajoneuvon takarenkaan jolloin välähtää. Kunhan tuli mieleen.  
biggrin.gif
baaa.gif
Ihan meinas ruveta naurattamaan.

Olihan Ruotsissa muutama vuosi sitten jonkinlainen issue, kun sällit veti 250 lasissa etupyörä ylhäällä näyttäen keskisormea. Dagens Nyheter'in nettisivuilla oli värikuviakin.

Eli ainakin naapurissa ottaa langat(?) takapyörästä.

Ja kun asiaa hetken tuumaa, niin etupyöräthän niiden anturien yli menee ja siitä nopeus mitataan. Mitäs merkitystä sillä akselivälillä on?

No jos oletettais et lamppu on välähtänyt mikä on todennäköisyys et mp-kuski saisi "postia"? Entä autokuski jos vauhtina olisi vaikka ollut sama kuin mp-kuskilla, osaako/kerkiääkö kamera ottaa molemmat kulkuneuvot jos ajaisivat peräkkäin?

onko pyöräsi ja ajokamppeesi uniikkeja? Eturekisterikilpiä kun ei pyörissä ole, niin postin saaminen käsittääkseni riippuu siitä viitsiikö poliisi (tai onko heillä keinoja ja resursseja) selvittää kuka stara on sillä kertaa kuvassa.
Jos paikallinen nimismies tietää täsmälleen kuka on ajanut vuoden ´57 Moto Guzzilla vaaleanpunaisissa farmareissa ja crossikypärässä hytti ylhäällä kahtasataa kameraan, niin saattaa tulla haastattelemaan.

Siis ite en oo ajanut, näin oletuksena vain mietiskelin...  
talktohand.gif

Mutta oletuksenahan voisi olla et joka mp-varustekaupasta saatavat ajovarusteet ja pyöränä vaikka semmoinen mitä löytyy melko paljon...

Kyllä sitten on hienot kamerat jos mp saa postia, kun näissä vehkeissä ei ainakaan mulla ole edessä lappua jonka perusteella voisi lähettää... Eikä voi vaikka ottaisi takaa, mun rek.nro. perusteella ei saa mun osotetta
tounge.gif

Jossainpäin maailmaa (ehkä jopa täälläkin) nuo anturit nappaavat kohteen vaikka kulkisit 30 cm ilmassa...eli Cessnalla kokeilemaan matalalentoa ja heiluttelemaan sedille
buttrock.gif
.

Ne anturit toimii induktioperiaatteella, ts. "haistavat" yli liikkuvan metallin (sähkönjohteen). Sillä ei ole mitään väliä kumpi rengas on tiessä kiinni, vai onko kumpikaan, kunhan vaan riittävän paljon metallia sujahtaa "riittävän" läheltä sitä johdinta ohi.

Ei ne aina pyörästä kuvaa ota! Tolpassa oli kamera ja minulla nopeutta riittävästi mutta salamavalo ei vaan räpsähtänyt. Nähtävästi silmukka ei silläkertaan ottanut pyörästä tietoa, kuten ei liikennevalojenkaan silmukat välillä.

Eikä voi vaikka ottaisi takaa, mun rek.nro. perusteella ei saa mun osotetta  
tounge.gif
ei ole pyörä omissa nimissä vai? siinä tapauksessa se kenen nimissä pyörä joutuu joko osoittamaan kuljettajan virkavallalle tai maksamaan mahdolliset rapsut omasta pussista. käsittääkseni.
Kokemuksesta:
Ei joudu selvittämään omistaja kuljettajaa. Kuulusteluissa kun kiistää luovuttaneensa ajoneuvoa,eikä sakkoja maksateta omistajalla,mikäli kuljettajaa ei tavoiteta.

Eikä voi vaikka ottaisi takaa, mun rek.nro. perusteella ei saa mun osotetta  
tounge.gif
ei ole pyörä omissa nimissä vai? siinä tapauksessa se kenen nimissä pyörä joutuu joko osoittamaan kuljettajan virkavallalle tai maksamaan mahdolliset rapsut omasta pussista. käsittääkseni.
Kokemuksesta:
Ei joudu selvittämään omistaja kuljettajaa. Kuulusteluissa kun kiistää luovuttaneensa ajoneuvoa,eikä sakkoja maksateta omistajalla,mikäli kuljettajaa ei tavoiteta.
joo, näinhän se itseasiassa meneekin. jos omistaja/haltija ei oli kuvan perusteella kuljettaja eikä ko. henkilö ketään vasikoi jää sakko osoittamatta kenellekkään

Kyllä ne nää anturit osaa virittää reagoimaan moottoripyöriin, mutta liikennevaloissa saa välillä seistä kun eivät pyörää havaitse. Asennekysymys vai tekniikkaero?

Ei ne aina pyörästä kuvaa ota! Tolpassa oli kamera ja minulla nopeutta riittävästi mutta salamavalo ei vaan räpsähtänyt. Nähtävästi silmukka ei silläkertaan ottanut pyörästä tietoa, kuten ei liikennevalojenkaan silmukat välillä.
tiedä sit miten/koska ottaa, eri teiden kamerat/anturit erilaisia..? 2 kertaa on mun mopolle salama välähtänyt...

Kyllä sitten on hienot kamerat jos mp saa postia, kun näissä vehkeissä ei ainakaan mulla ole edessä lappua jonka perusteella voisi lähettää... Eikä voi vaikka ottaisi takaa, mun rek.nro. perusteella ei saa mun osotetta  
tounge.gif
Viranomaisethan kyllä nämä tiedot saa vaikka ois osoitteenluovutuskielto päällänsä mutta jos tosiaan niinkuin tuossa aikasemminkin todettin ettei oo omissa nimissä niin sitten tuskin sun osotetta saavat.

Ne anturit toimii induktioperiaatteella, ts. "haistavat" yli liikkuvan metallin (sähkönjohteen). Sillä ei ole mitään väliä kumpi rengas on tiessä kiinni, vai onko kumpikaan, kunhan vaan riittävän paljon metallia sujahtaa "riittävän" läheltä sitä johdinta ohi.
Samaa asiaa ihmetteli ruåtsin tuttu, kun ajeli tutkanpaljastimen kanssa tolppaan. Tolppa välähti, mutta tutkanpaljastin oli hiljaa
033102bebe_1_prv.gif

Siinä kameratolpan edessä tienpinnassa näkyy jälkiä, johon on upotettu ne anturit. Niitä ei muuten näytä olevan vastaantulijan kaistalla.
Joissain paikoissa kamerat on molemminpuolin tietä, niin ottaako kuvan takaapäin jos esim. ohitat niiden kohdalla?
omg.gif

Back