• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Linnut ongelmana?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meisseli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Linnut ongelmana? - Typerät tiellä poukkoilevat siivekkäät

• On

Ääniä: 0 0,0%
  • Ei

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    0

Meisseli

New member
Onko muiden tielle osunut typeriä pikkulintuja jotka ovat vähällä lentää pleksiin tai grillaantua pakosarjassa puutteellisen väistöliikkeen seurauksena?
veryangry.gif

Kyllähän noita siipiveikkoja on tultu säikyteltyä.

Viimeksi sunnuntaina kun ajelin kotiin, niin Mäntsälässä joku pentele makasi kadulla, luulin että oli kuollut. Mutta yhtäkkiä se kuollut lintu lähti lentoon suoraan mun eteen, ja mulla visiiri auki. Siinä tuijotin linnun peräaukkoa vähän aikaa ennen kun minä väistin vasemmalle, ja lintu oikealle. Olisi ollut poliisille selittämistä jos olisitn vetäny ojaan lintu naamassa...

Ja sitten noita lokkeja mitkä istuvat siltojen kaiteella. Pari kertaa on jo meinattu syleillä toisiaan...

Ei juuri pieniä, mutta pari isompaa (variksia tai naakkoja) on säikytellyt melkein nahkat pesuun...

confused_orig.gif
saakelin linnut.. tuntuu että tänä vuonna ne on kaikki hulluja!
033102beer_1_prv.gif

autofoorumeissakin on kyselty tota samaa. muutama tuulilasikin kuulemma menny ku saakelin lokki tulee vaan nokka edellä päin..
rauhallisesti vaan
062802moto_prv.gif

hyvää jussia kaikille
buttrock.gif
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Viime kesänä napsahti lokki auton tuulilasiin moottoritiellä n. satasen vauhdissa. Pirun kova pamaus, mutta ihme kyllä tuulilasi säilyi ehjänä. Lintu lensi poispäin autosta, joten törmäysvauhti ei ollut niin kova kuin se olis ollut jos ois kyseessä ollut 'nokkakolari'.

Mieleen tuli, että ois voinu tehdä vastaava tömäys mopolla kipeää.
kaboom.gif

Mä vissiin ajelen niin rauhallisesti, että ei ole kyllä fogeleista sen enempää kuin sinitulkuistakaan ollut mitään haittaa..
cool.gif

Eipä nuo muut siivekkäät ole haitanneet, mutta yksi fasaani aiheutti erittäin nopean pysähtymisen ja sekin vain, koska kotilo edessäni päätti pysähtyä tuon fasaanin takia enkä minä nähnyt syytä pysähtymiselle ennen kuin omakin jarrutukseni oli onnellisesti ohi tarpeeksi ison turvavälin ansiosta. Sieltä se kotilon edestä/ssä taapersi fasaani-kukko niin kuin ei mitään olisi tapahtunut. No, fasaanin näkökulmasta ei ollutkaan
tounge.gif

Ei montaa läheltäpiti tilannetta ole ollu, mutta pari päivää sitten osu joku lintu peiliin ja melkein kyrärään
veryangry.gif
. No eipä sille voi mitään

Tälle kesälle yksi västäräkki vaseman kengän kärkeen, oli kiva pestä kengät sen jälkeen.
confused_orig.gif

Tuli mieleen vitsi mp69 lehdestä.
Pyöräilijä törmäsi pikkulintuun, joka jäi koivet oikosenaan makaamaan tielle.Koska lintu ei ollut hengetön vaan tajuton, poimi pyöräilijä sen mukaansa takkinsa alle ja vei kotiinsa.Siellä laittoi linnun toipumaan tyhjään häkkiin ja hieman vettä ja leivännokareen syötäväksi kunhan virkoaa.
Meni jonkin aikaa, lintu aukaisi silmänsä, vilkaisi ympärilleen, painoi päänsä siiven alle ja hyrähti katkeraan itkuun..."voi ei, mä olen tappanut sen moottoripyöräilijän.."

Tuli mieleen vitsi mp69 lehdestä.
Pyöräilijä törmäsi pikkulintuun, joka jäi koivet oikosenaan makaamaan tielle.Koska lintu ei ollut hengetön vaan tajuton, poimi pyöräilijä sen mukaansa takkinsa alle ja vei kotiinsa.Siellä laittoi linnun toipumaan tyhjään häkkiin ja hieman vettä ja leivännokareen syötäväksi kunhan virkoaa.
Meni jonkin aikaa, lintu aukaisi silmänsä, vilkaisi ympärilleen, painoi päänsä siiven alle ja hyrähti katkeraan itkuun..."voi ei, mä olen tappanut sen moottoripyöräilijän.."
tounge.gif
LOL
tounge.gif

hahaha
biggrin.gif

hmm, kyllä on lokki meinannut jäädä alle, kerran yks palokärki meinas tulla visiirin läpi, ja fasaani keskellä tietä. jäniksiä on muutaman kerran säikähtäny, ja muutama päivä sitte about klo 1:00 yöllä kesken mutkatietä tulee 5 supikoiraa tielle
omg.gif

jäin kyllä jarrutuksen jälkeen kattomaan vähä pidemmäks aikaa että mitä ihmeen karvapalloja ne on... aluks luulin niitä pesukarhuiks mutta ne ei taida täällä päin asua. oli kyllä aika veikeitä epeleitä
062802jumpie_prv.gif

Viime viikolla kaivoin epäonnisen keltasirkun raadon pois lampun ja etuteleskoopin välistä. Pari muuta läheltä piti tilannetta on sattunut joista selvitty lähinnä tipusen nopean väistön ansiosta.
Emolinnuilla on tähän vuodenaikaan kova kiire hommata ruokaa jälkikasvulleen. Pää punaisena kun viilettää ötökän perässä ei sitä aina osaa varoa ihmisten vauhtihirmuja. Jostain muistan lukeneeni, että linnut pystyvät yleensä väistämään alle 80km/h liikkuvia menopelejä.
062802moto_prv.gif

hmmm....

Parempi tämä kuin se, että pyörhädin tänään vanhempieni luona (90 km yhteen suuntaan) prätkällä ja sekä meno, että tulo matkalla näin hirven samassa kohdassa Nelostiellä, ja kummallakin kerralla ihan kohdalla vasta huomasin kyseisen otuksen.

**tun hirvet...

Kerran olen laskenut nyppylän takaa keskelle lokkiparvea, mikä oli aterioimassa tiellä jotain. Siinä sitten vaan niin lähelle mopon tankkia kuin mahollista ja kaikkia raajoja yritin saada suojaan, mutta joku kopsahdus tuntui kypärässä. Taisi tosin olla vaan lokin siipi, koska epäilen että koko linnun paino ois varmaan vääntänyt niskat nurin...
biggrin.gif

Pikkulintujahan on sitten kopsahdellut useampiakin mopoon, mutta yksi tuli jostain syylarin ja etuputkien välistä farkuille useammassa osassa. Olin menossa sukulaisia moikkaamaan ja mummo oli kauhuissaan kun oli vasen jalka ihan veressä ja linnun sisälmyksissä... Kysyi että mitä mulle on käynyt, johon vastasin että ei niin pahasti kun tolle linnulle...
tounge.gif

ei nyt vielä ainakaan ole ihan ongelmaksi asti olleet...mutta ärsyttää kun ruikkivat kaiken aikaa...juuri kun olet saanut putsattua visiirin, niin eikös se merkata heti
crazy.gif
no mulla tulee sentään vaan visiiri likaiseksi, mutta mitenköhän se on niillä avopottaa käyttävillä customkuskeilla...  
eek.gif

Toissa syksynä tuli ensimmäinen osuma, kun iltapimeällä "jokin" jysähti oikealle puolelle kroppaa hartian seutuville.

Muutaman kerran siivekkäitä on käynyt näyttämässä senkin jälkeen taitolentokuvioita ihan klyyvarin vieressä.

Niin, ja avopotan kanssa saa aina olla vähän rinki kylmänä että jos se lentävä tuleekin suoraan pläsiin  
sad_orig.gif

Ajelin eilen kotiin Juhannuskekkereistä ja taas tuli todistettua että ääni on hyvä pelote, sillä pellollinen lokkeja suhahti lentoon hyvissä ajoin ja pois tieltä kun saavuin peltoaukealla "hieman kovemmalla vauhdilla" ja heitin moottorijarrutuksen päälle.

mad.gif
Juu kokemuksia on... Eilen köröttelin jussin vietosta kohti kotia. Piäskyse mokoma kun liihotteli varmasti ylinopeutta mehtän suunnasta. Pelkästään meidän kummankin, siis minun ja pääskysen nopean yhteistoiminnnan, eli väistön ansiosta vältyin saamasta tipua päin näköä.... Joskin olkapäätä se onnistui hipaisemaan. Ainoa lohtu tilanteessa on se että se vauhtiliihottelija pelästy varmasti yhtä paljon kun minäkin.  
wink.gif

Kyllähän noi linnut on useampaan otteeseen meinannu päin tulla. Etenkin lokit ja sellaset pienet karvapallot. Mitälie talitintteja ollu
tounge.gif

Pari kertaa on lähellä ollut kun on linnut ollut keskellä tietä raatoa nokkimassa , vielä ei ole osunut.

Back